ULAŞIM SEKTÖRÜNE GEREKEN ÖNEM VERİLMELİ

ULAŞIM SEKTÖRÜNE GEREKEN ÖNEM VERİLMELİ

Türkiye Kamu-Sen Sivas İl Temsilcisi ve Türk Ulaşım-Sen Sivas Şube Başkanı Nurullah Albayrak, Türk Ulaşım-Sen camiası olarak geçmişten günümüze çok önemli projelere imza attıklarını kaydetti. Hükümetin ulaşım konusunda politikalar üretmesi gerektiğinin al

Türkiye Kamu-Sen Sivas İl Temsilcisi ve Türk Ulaşım-Sen Sivas Şube Başkanı Nurullah Albayrak, Türk Ulaşım-Sen camiası olarak geçmişten günümüze çok önemli projelere imza attıklarını kaydetti. Hükümetin ulaşım konusunda politikalar üretmesi gerektiğinin altını çizen Albayrak, ülkemizde ulaşım sektörüne gereken önemin verilmesi gerektiğini belirtti.

Türk Ulaşım-Sen’in 1992`de kurulduğunu belirten Sivas Kamu-Sen İl Temsilcisi ve Türk Ulaşım-Sen Sivas Şube Başkanı Nurullah Albayrak, Türkiye`nin kalkınmasının ulaşım sektörüne verilecek önemle mümkün olacağını söyledi.

Hükümetlerin bu konuda politikalar üretmesi gerektiğine dikkat çeken Albayrak, sendika olarak çok önemli projelere imza attıklarını dile getirerek gazetemize verdiği özel röportajında önemli konulara değindi.

Türkiye Kamu-Sen`e bağlı Türk Ulaşım-Sen’in Derletin ülkesi ve milleti bölünmez bütünlüğünün korunması ve yaşatılması doğrultusunda faaliyetlerini sürdürdüklerini belirten Türk Ulaşım-Sen Sivas Şube Başkanı Albayrak, Bu amacın gerçekleştirilmesi için; Üyelerine yaptıkları işe uygun, insanlık haysiyetine yaraşır adil bir ücret, daha iyi çalışma şartlan ve daha yüksek mesleki saygınlık kazandırmaya çalıştıklarını söyledi.

Bir ulaşım sendikası olduklarına dikkat çeken Albayrak, “Sonuçta kafa yormamız gereken şey ulaşım politikalarıdır” dedi.

Bu anlamda Türkiye`de ilk demiryolu araçlarının bizim mühendislerimiz tarafından Türk Ulaşım Sendikasının verdiği desteklerle bugün hangi noktaya geldiğini ve bu çalışmalardan gurur duyduklarını ifade eden Albayrak çalışmalarına ilişkin şöyle konuştu:

Bizde hızlı tren var, ana hat trenleri var, monoroit var, askılı sistemde teleferik tipini ona benzeten sistem var. Mesela şu anda Düzce`de fabrikada yapılmış araçlar 600 metrelik bir platformun üzerinde çalışıyor ve insansız olarak çalışıyor. Uluslararası standartların çok çok üstünde ötesinde sınırlar zorlayan bir çalışma bu. Bence Türkiye`nin kurtuluş noktasıdır.

Kazmayı doğru noktadan vuruyorsa bu ki doğru nokta ulaşımdır. Eğer hükümetler ulaşım politikasıyla yola koyulmazsa bugün olduğu gibi demiryolu taşımacılığından sekiz kat pahalı karayolu taşımacılığında bütün maliyetleriniz uçuyor demektir. Hele hele bir şey yok ki ulaşımdan etkilenmesin. Yani şu imalatı yapmak, üretim yapmak, her şey her şey. Ulaşımdan etkilenmeyen bir şey yok. İnsan hizmeti bile ulaşımla. Şimdi Antalya’da üretici domatesi kasayla döküyor. Televizyonda görüyoruz 30 kuruş. 30 kuruşa satamıyor. Peki tüketici kaça yiyor 3 liraya. Nereye gidiyor bu arada ki para? Bunu niye kimse sormuyor? Ben mesela parayı iktisatlı kullanırım. Hayatı ucuzlatırım. Mesela şehirde yaşayan insan otobüs paralan dahil bugün 2 lira aşağı yukarı bu çok fahiş bir para bunun bir lirayı geçmemesi lazım. Su parasından tutun da doğalgaz parasına bütün maliyetleri düşün sadece büyükşehir belediyesi Ankara`da yaşayan insanlara en az ayda 200 lira kazandırır.