Tüketici hakem Heyetinde görev yapan personellerin tüketicilere karşı lakayıt ve edep dışı davranışları vatandaşlar tarafından tepkiyle karşılanıyor. Şikâyet için gelen vatandaşları ?Boşuna uğraşmayın, siz zararlı çıkarsınız? şeklinde yanlış yönlendiren personel diğer taraftan telefonla bilgi almak için arayan vatandaşa da aynı şekilde edepsizce konuşarak karşılık veriyor. Yetkililerin konuya hassasiyet göstermesi bekleniyor.
Bilim, Sanayi ve teknoloji Bakanlığı Sivas İl Ticaret ve Sanayi İl Müdürlüğü?ne bağlı ?Tüketici Hakem Heyeti?nin ne işe yaradığı merak ediliyor. Buradaki memurların lakayıt tavırları vatandaşı rahatsız ederek, karamsarlığa kapılmasına neden oluyor. İlimizde Valilik Ek Binada bulunan ve ilimizdeki tüketicilerden gelen sorunlarla ilgilenmesi gereken Tüketici Hakem Heyeti bürosunda çalışan personeller vatandaşı canından bezdirdi.
Tüketicilerden gelen şikâyetler konusunda gereğini yapmayan personeller laubali tavırlarıyla da vatandaşa gereken ilgi ve alakayı göstermiyor. Şikâyet için buraya gelen birçok kişiye ?Bu davadan bir şey çıkmaz? Boşuna uğraşıp zaman kaybetme? Bu davayı kaybeder ve avukatlık ücretlerini de ödemek zorunda kalırsın?? şeklinde üzerine vazife olmayan konularda vatandaşı etkileyen Heyet personeli yeri geldiğinde vatandaşı azarlamaktan da geri durmuyor.
Telefonla bilgi almak üzere görüşme yapan kişilere de aynı şekilde karşılık veren Tüketici Hakem Heyeti personelinin bu koltuklarda nasıl oturdukları, Sivas halkına bu şekilde mi hizmet vermeye çalıştıkları, bu kişilerin üzerinde bulunan sorumluların bu rezaletten haberlerinin olup olmadığı ise merak ediliyor.
Tüketicilerin alış verişler sonrasında alınan mal veya hizmette eksik, kusur ve hata olması durumunda mal veya hizmeti satan kişiyle aradaki sorunların çözülmemesi halinde Tüketici Hakem Heyetlerine başvurarak, şikâyette bulunuyor. Ancak Sivas?ta durum pek de böyle olmuyor. Çünkü şikâyet için Tüketici Hakem Heyeti?ne gidenlerin birçoğu buradaki personelin vatandaşı yanlış yönlendirmesi nedeniyle geri dönüyor.
Geçtiğimiz aylarda bir tüketici ÇEDAŞ hakkında şikâyette bulunmak için müracaat etti. Buradaki personelin yine bir sonuç elde edemezsiniz, siz zararlı çıkarsınız şeklinde fikir beyan etmesine karşılık tüketici tüm bunlara rağmen şikâyette bulundu. Mahkeme sonucu ise ÇEDAŞ tarafından haksız olarak alınan paraların geri iade edilmesine karar verildi.
Konuyla ilgili olarak ilgili amirlerin bu konuda hassasiyet göstermesi beklenirken, burada bulunan personeller hakkında da gerekli incelemelerin yapılarak, bu personellere edep ve diksiyon dersinin verilmesi gerektiği belirtiliyor.