Tarih: 16.04.2013 21:33

TCDD İŞ BIRAKTI

Facebook Twitter Linked-in

Türk Ulaşım-Sen Sivas Şube Başkanı Nurullah Albayrak, dün Gar binasının önünde yaptığı basın açıklamasında bir günlük iş bırakma eylemi yaptıklarını kaydetti. Albayrak, 156 yıllık geçmişe sahip Demiryollarının serbestleştirilmesi hakkındaki kanun tasarısını protesto etti.

TCDD çalışanları yağmur altında bir gün iş bıraktılar. TCDD çalışanları, TBMM`ye sevk edilen Demiryollarının Serbestleşmesi Hakkında Kanun Tasarısı`nın protesto etmek için Tren Garı`nın önünde sağanak yağmur altında basın açıklaması yaptı.

Grup adına konuşan Türk Ulaşım-Sen Sivas Şube Başkanı Nurullah Albayrak ?156 yıllık geçmişi olan demiryollarımızın kaderini ve geleceğini tayin edecek olan bir yasal düzenlemenin arifesindeyiz. Ulaşım, ekonominin ve üretimin bu ülke kalkınmasının motor gücüdür. Bu nedenle 156 yıllık tarihi geçmişimizi, tecrübemizi ve birikimi kültürel alt yapısının yüklendiği misyon ve vizyonu üzerinden yapılacak her türlü değişikliğin aslında özelleştirme olduğunu bilmekteyiz.

Bu nedenle TCDD bünyesinde örgütlü bulunan Sendika, Vakıf ve Dernek temsilcileri olarak bir araya geldik. Türk Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesiyle ilgili yasa tasarısı 16.03.2013 tarihinde TBMM`ye sevk edilmiş ve İmar, Bayındırlık, Ulaştırma ve Turizm komisyonundan geçmiştir. 441 Esas numarası ile de TBMM`ye sevk edilmiştir. Yasa tasarısının komisyondan geçtiği haliyle incelediğimizde, yapılmak istenenlerle ilgili endişe duymaktayız. Bu nedenle 16 Nisan günü bugün alanlardayız? dedi.

Albayrak açıklamasının devamında ?TCDD Genel Müdürlüğü`nün internet sitesine konulan bir yazıda sürat-i haktan ifadeler yer almaktadır. Bu taslakta özelleştirme olmadığı çalışanlarla ilgili bir olumsuzluğun yer almadığı yer almaktadır. İşte asıl çelişki buradır. Sormak istiyoruz bu taslakta birden fazla alt yapı işleticisinden söz edilirken, birden fazla tren işleticisinden söz edilirken ayrıca tren trafiğinin TCDD tekelinde olacağına ilişkin düzenlemeler ne anlama gelmektedir.

TCDD yetkili sendikanın eylemlere katılmadığı Genel Müdürlük açıklamasında yer almaktadır. Sendikal şike ile yetkili hale getirdiğiniz sendikanın eylem yapacak kudreti var mıdır? Onlar anayasa değişikliği kılık, kıyafet serbestliği müzakere süreci ile ilgili verilen vazifeleri icra ede dursunlar biz sendikacılık yapmaya devam edeceğiz. Kurumumuza kurum çalışanlarımıza sahip çıkmaya devam ediyoruz. Bu nedenle alanlardayız? ifadelerini kullandı.

Türk Ulaşım-Sen Sivas Şube Başkanı Nurullah Albayrak açıklamasında şunları kaydetti:

Bu nedenle 16 Nisan günü bugün alanlardayız.Şöyle ki;

-          Küresel Sermayenin öngördüğü neo-liberal politikalar gereğince, Demiryollarındaki devlet tekelinin kaldırılması öngörülmektedir.

-           TCDD hizmet bütünlüğü içinde yer alan liman İşletmeciliği ile banliyö hizmetleri ile ilgili başlatılan özelleştirme sürecinin yapılan düzenleme ile hız kazanacağı,

-          2012 yılı sonu itibari ile yük taşımacılığı oranı %4,5 olan TCDD`de bugün %35`inin özel şahıs vagonları ile yapıldığı düşünüldüğünde TCDD`nin nasıl bir kuşatma altında olduğu ortadadır.

-          Bu düzenleme ile TCDD çok uluslu şirketlerin eline geçecek ve yüksek fiyatlarla yapılacak taşımacılıkta, hem milli ekonomimize darbe vurulacak hem de demiryolu hizmetinden yararlanan halkımız cezalandırılacaktır.

-          Dünyada örneğine rastlamadığımız bir biçimde özel sektörün alt yapı ve tren işletmecisi olarak rol alması öngörülüyor. ( İngiltere yıllar önce başlattığı benzeri uygulamayı kaldırmak için alt yapıyı yeniden devlet tekeline sokmaya çalışıyor.)

-          140 KİT kuruluşundan sonra Demiryolları ve PTT gibi milli, stratejik, köklü devlet kuruluşlarının özelleşmesi, sermayenin kamuda ucuz işgücü yaratılması arzusundan ve özel sektör eliyle tekel oluşturma arzusundan kaynaklanmaktadır.

-          Bu uygulamalar, çalışanları sınıflara ayırarak, kölelik düzenini yeniden hortlatmanın planıdır.

-           Bu tasarı ile uzmanlaşmış personelin emekli olmaları için getirilen teşvikler, bir ölçüde tecrübeli ve uzmanlaşmış demiryolcuların önemli bir kısmını tasfiye etmektedir.

-          Tasarıda yer alan ?Yaptırır ve İşletir? ifadeleri de gizli niyetleri ortaya çıkaran ifadelerdir. Taşeronlaşmanın daha yaygın hale getirilmesini amaçlamaktadır.

-           %80`i tek hat olan TCDD altyapısı üzerinde farklı işletmecilerin faaliyet göstermesi demek, istenmeyen nahoş olaylarla birlikte tren kazalarının artmasına, demiryolu güvenliğinin riskli hale getirilmesi anlamını taşımaktadır.

-          Sosyal devlet anlayışından hızla uzaklaşan bugünkü iktidar, kamuda çalışanların aldığı 3 kuruşa göz dikmiş gözükmektedir. Düşük ücretli ve güvencesiz işgücü elde edilmeye çalışılmaktadır.

-          Oysa, bir zamanlar yaklaşık 80 bin işçi ve memur ile hizmet veren TCDD`de geliri giderini karşılama oranı %52`ler seviyesinde iken, bugün toplam 32 bin çalışan ile elde edilen sonuç geliri- giderinin %26`sını karşılayabilmektedir. Bu sonuç çalışanlardan kaynaklı bir durum değildir.

-           Bu taslak TCDD`nin Kamu İktisadi Kuruluşu ( KİK ) statüsünü, İktisadi Devlet Teşekkülü (İDT) olarak değiştirmektedir. Ticari şartlara göre yapılandırmayı öngörmektedir.Daha önce KİK olan kurumlarda çalışanların kaderini İDT dönüşmenin ardından TCDD çalışanları da yaşayacaktır.

-           Göz göre göre ekonomimizin motor gücü olan, ülke ulaşımına ciddi katkı sağlayan İktisadi kalelerin birer birer elden çıkarılması yalnız bizleri değil ülkemizin geleceğini risk eden planlardır.

-           O halde, demiryolu çalışanları olarak kurumumuza sahip çıkmamızın tam sırasıdır. Bugüne kadar hayatımızı idame ettirdiğimiz kurumumuza karşı minnet borcumuzu yerine getirmek zamanıdır.

-          Tatlı su sendikacılarının sözlerine bakarak, öngörüsüz ve gerçeklerden yoksun sözlere kanarak sessiz kalamayız, kalmamalıyız.

-          TCDD Genel Müdürlüğü adına internet sitesine konulan bir yazıda sürat-i haktan ifadeler yer almaktadır. ?Bu taslakta özelleştirme olmadığı, çalışanlara ilgili hiçbir olumsuzluğun yer almadığı? ifade edilmektedir. İşte asıl çelişki buradadır. Sormak istiyoruz. Bu taslakta birden fazla alt yapı işleticisinden söz edilirken, birden fazla tren işleticilerinden söz edilmesi, ayrıca, sadece tren trafiğinin TCDD tekelinde olacağına ilişkin düzenlemeler ne anlama gelmektedir.

TCDD`de yetkili sendikanın eylemlere katılmadığı, Genel Müdürlük açıklamasında yer almaktadır. Sendikal şike ile yetkili hale getirdiğiniz sendikanın eylem yapacak kudreti var mıdır? Onlar anayasa değişikliği, kılık kıyafet serbestisi, müzakere süreci ile ilgili verilen vazifeleri icra ede dursunlar, biz sendikacılık yapmaya devam edeceğiz. Kurumumuza, kurum çalışanlarına sahip çıkmaya devam ediyoruz. Bu nedenle alanlardayız.

Sendikalı sendikasız tüm meslektaşlarımıza, mücadelemizde yalnız bırakmayan başta basın çalışanlarına, demiryolculara ve sendikalar adına destek verenlere teşekkür ediyoruz.

-          Gün birlik olmak, diri olmak, güçlü olmak günüdür. Bu mücadelemizin güç kaynağı Demiryolcuların   vereceği destekte gizlidir. Unutmayalım ?ya hep beraber, ya hiç birimiz?




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —