Ekonomik anlamda dar boğazın içinde olan SİVAS, ileriyi görmekte sorun yaşayan idarecilerin hatasını ödemeye devam ediyor. Bütün gelişmiş ülkeler ve şehirlerde Hızlı Tren Hatlarının şehir içinde olduğu bilinirken, SİVAS´ta özellikle şehir dışına kaydırılması anlaşılamıyor.
Belediye Başkanı Sami AYDIN ve STSO Başkanı Osman YILDIRIM´ın özel gayret ve girişimleri ile YHT istasyonunun, Cumhuriyet Üniversitesi Kampusu´nun içine alınmasının kararlaştırılması ise yeni yeni anlaşılmaya başlanıyor.
Değişen güzergah nedeniyle Kızılırmak üzerine yapılan YHT köprü ayaklarındaki çalışmalar durduğu bilinmekte. Kamulaştırmayla birlikte yaklaşık 10 milyon liranın üzerinde bir meblaga mal olduğu öne sürülen köprü ayakları boşta kalarak kaderine terk edilip milli servetin heba edildiği belirtilmekte.
Sivas´ın Kızılırmak Havzası Hızlı Tren ile adeta katledilecek. ÇED raporunun olup olmadığı dahi bilinmeyen bir projede ısrar eden Sivas Belediye Başkanı Sami AYDIN, konuyu bir oldu bittiye getirmeye çalışmakla şehir kamuoyunda tepkiler alıyor.
Konunun uzmanı mühendisler ise dolgu yüksekliğine dikkat çekiyorlar. Yaklaşık 2 apartman boyunda olacak olan yüksekliğin 5-6 metreyi bulacak olması ise adeta ÇİN SEDDİ olarak algılanıyor. Kızılırmak Havzasını katledecek bu projenin şehir merkezine alınması bekleniyor.
Başkan AYDIN´ın, sessiz sedasız KIZILIRMAK tarafına HIZLI TREN GÜZERGAHINI kaydırırken, buna kimsenin ses çıkarmamasının sebepleri ise bilinmiyor..
Başbakan YILDIRIM´ın bir Sivas ziyaretinde ?modern ülkelerde hızlı tren güzergahlarının şehir merkezinde? olduğunu dile getirmesine ve Sivas´ta da şehir merkezinde olacağını dile getirmesine rağmen, ne olduysa oldu Sami AYDIN ve Osman YILDIRIM ikilisinin tekrar harekete geçerek tren güzergahını Üniversite tarafına kaydırmaları anlaşılamıyor.
Eskişehir, Konya, Ankara ve İstanbul´da mevcut güzergahlar yenilenip kullanırken, SİVAS´ta ısrarla Kızılırmak etrafına kaydırılması arkasında ticari kaygıların olduğu iddia ediliyor.