Tarih: 27.05.2013 19:39

SİVAS?IN EĞİTİMİ KATLEDİLİYOR

Facebook Twitter Linked-in

Sivas?ta geldiğimiz nokta itibariyle eğitimde bir arpa boyu dahi yol kat edemediğimiz ortada. Eski basmakalıp eğitim anlayışının değişmesi gerekirken, her gün aynı kalıp üzerine şekillenen şehir eğitimi, üstün kabiliyet ve sanat yetisini ortaya çıkaramamaktadır.

Sivas eğitiminde bir akıl tutulması yaşanmaktadır. Bu akıl tutulması, her geçen gün varlığını daha da kavileştirmekte.

**

Akıl sır ermeyen bir yarışın, bu şehrin çocuklarına yaşatılması gibi bir tuhaflık, nerede var Allah aşkına? Tamamen kazanmaya yönelik öğretim duruşu, değerler bütününü de zedelerken, sadece kazanma esaslı mekanik bir neslin inşası ortaya çıkmaktadır.

Bu tuhaf neslin oluşumunda, bilinçsiz anne babaların büyük etkisi olduğu kadar, bilinçsiz eğitimci ve okulların da payı var.

Sadece sınav başarısı ile öne çıkan birçok okulun, eğitim anlamlı neler yaptığı tartışılır. Bir tek kazanmaya odaklı eğitime, balıklama dalan birçok veli, özel hoca ve dershanelere avuç dolusu para vererek adeta, çocuklarının duygusuz bir makine haline dönüşmesine bilinçsizce katkı sunmaktadır.

Düşünebiliyor musunuz, daha çocuklar hayatın renkli yanını tam öğrenmeden, sezmeden kazanma hoyratlığına sokuluyor.

Öğrenciler okumayı söker sökmez, veliler ve eğitimin derinliğine nüfuz edemeyen bir takım eğitimciler, çocukların ellerine yaprak test tutuşturmaya devam ediyorlar. İlkokul ikinci sınıftan itibaren ise, deneme sınavlarına sokup, anlamsız bir yarış ve telaş içinde bu yaşta yorgunluğa bitkinliğe dâhil ediyorlar.

Bu bir akıl ve izan tutulmasıdır sevgili okurlar. Böyle bir tuhaflık, şehrin geleceğinin katledilmesidir.

Daha çocukların, kalpleri ve zihinleri yeni yeni gelişip, güzellikleri içselleştirecekleri bir zamanda, ellerine tutuşturulan deneme sınavı kitapçıkları ve yaprak testler, onların bütün yeteneklerini sınırlandırmakta ve kazanmaya yönelik güdülemektedir.

Bu taptaze beyinleri, şıkların içine hapsetmekten ve kesin doğru ve kesin yanlışı bulmalarını istemekten daha kötü ve kolaycı ne olabilir?

Bakanlığın 2005 programı çok güzel. Araştırmayı ve sorgulamayı öne alıyor. Yapılandırıcı bir anlayışla yorum gücüne ağırlık veriyor. Eğitimi önde tutuyor.

Ama Sivas?ta bir çok öğretmen, hala kendi kafasına göre eski usullerle eğitim veriyor. Atmışlı, yetmişli yılların eski eğitim anlayışı moda. Test ver kenara çekil. Deneme sınavına, öğrenciler at yarışı gibi hazırla, sonuçlarla avun.

Hatta Sivas?ta birçok önde gelen okul, ikinci sınıftan başlayarak, ortaokul soruları ile çocukları karşı karşıya bırakmaktadırlar. Böyle bir anlayış, çocukları eğitmekten ziyade, sadece kazanmaya odaklı barbar bir acımasızlığa sürüklemektedir.

Tam kültürel dokuyu ve dili kavrayıp, o renkli algılamalar desteğiyle üretici olacakları bir zamanda, ellerine tutuşturulan şıklardan oluşmuş cendereler, onların ruhlarını ve algılama hayallerini sınırlamakta ve bir müddet sonrada toplum dışı davranışlara sürüklemektedir.

Sanki çocuklar daha birinci sınıfta, LYS ye gireceklermiş gibi bir telaş halinde sınavlara hazırlandırılmaya çalışılıyor. Dünyanın neresinde böyle bir metot var Allah aşkına?..

Hatta bu düşüncemi bir adım daha ileri götüreyim.

Birçok eğitimci, sanat dersleri olan resim, müzikte bile matematik, Türkçe yapmaktadırlar.

Velilere de, bakın biz müzik resimde bile test yapıyoruz diyorlar. Velilerde gururla, bizim çocuğun öğretmeni müzik ve resimde bile matematik sorusu çözdürüyor diye anlatıyorlar.

Bu tam bir skandal ve garabet. Çocukların zarafet yerine hoyratlığa, kabalığa sürüklenmesi demek.

Bilmiyorlar ki çocuğun hayatını zehir edip, kişiliğini ve kimliğini pasifize ediyorlar. Bundan dolayı, kendini sanatsal olarak ifade edemeyen çocuklar da ilerde toplum dışı davranışlara meylediyorlar.

Sonrada ardı arkası gelmez sıkıntılar. Rehberlikler, pisikiyatristler, karakollar, boşanmalar, kabalıklar, hoyratlıklar ve mahvolan nice hayatlar?

Çocuklar bizim geleceğimiz. Ülkemizi müreffeh medeniyetler seviyesine çıkaracak hatta onları da geçirecek ümitlerimiz. Onların yetişmesinde titiz olmalıyız.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —