Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Gençlik Merkezi içerisinde bulunan Şark Odası - Düğün Davet Salonu konseptli taşınmaz, İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı tarafından, daha önce Sayıştay raporlarında da usulsüz olduğu belirtilen bir yöntemle ihale edilmiş. Ne ilginçtir ki; bu düğün salonunda yapılan ilk düğün İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığında bu taşınmazların kiralama ihaleleri ile ilgilenen memur Bünyamin Boydak’a oğlunu evlendirmek üzere nasip olmuştur. Düğün salonu olarak kullanılması için henüz daha işletme ruhsatı alınmamış olan bu salonun, bir düğün organizasyonu için nasıl kullanıldığı üniversite yönetiminin açıklaması gereken bir soru halini almıştır. Üstelik düğün salonunda kullanılan masa ve sandalyelerin, üniversitenin başka bir salonundan getirildiği de malumumuzdur. Düğün salonunun usulsüz olarak ihale edilmesini bir kenara bırakarak, aklımıza gelen diğer usulsüzlüklere üniversite yönetiminin cevap vermesini beklemekteyiz.
İşletme ruhsatı almamış bir düğün salonu, üniversite içerisinde nasıl organizasyon düzenleyebilmiştir?
Düzenlenen bu düğün organizasyonunun maliyeti ne olmuştur, işletmeci tarafından memur Bünyamin Boydak’a fatura düzenlenmiş midir? Yoksa organizasyon kaçak mı yapılmıştır?
Bu düğün organizasyonu için memur Bünyamin Boydak’a işletme sahibi tarafından bir kıyak mı geçilmiştir, ortada bir hibe-bağış durumu mu vardır. Var ise bu hibe-bağıştan diğer üniversite personelleri de yararlandırılacak mıdır?
Bünyamin Boydak’ın yakın arkadaşı olan ve Vurgun58 operasyonundan da tanıdık olduğumuz Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanı Feridun Yaya’nın düğün salonunu kiralayan bu işletmeye Doğrudan Temin ihale yöntemi ile ihale ettiği diğer işlerin, bu düğünün maliyeti ve kiralamalar ile bir bağlantısı var mıdır?
Konu hakkında Sivas Cumhuriyet Üniversite’sinin usulsüzleri bunlarla sınırlıdır diye düşünürseniz üniversite yönetimine, haksızlık etmiş olursunuz.
Zira bahsi geçen bu düğün salonu ve aynı katta bulunan bir güzellik salonu, üniversiteden usulsüz olarak kiralama yapmış kiracı işletme tarafından alt kiracılara, “Hazine Taşınmazlarının İdaresi Hakkında Yönetmeliğin 73/A maddesi uyarınca kendilerine alt kiracılık hakkı tanınan gerçek ve tüzel kişiler bu haklarını kısmen veya tamamen devredemez ve sözleşmelerine ortak alamaz.” maddesine muhalefet edilerek yeniden kiralanmıştır.
Nitekim ilk kiracı işletmenin, zararına bir kiralama işlemi yapmayacağı göz önüne alındığında da üniversite yönetiminin doğru ihale usül ve esaslarını kullanmadan yapmış olduğu kiralamaların nasıl bir kamu zararına yol açtığı görülmektedir. Kamuya ait bir taşınmazın, kiralayan tarafından üçüncü bir işletmeye kiralanması da bahsi geçen usulsüzlere tüy dikmek olmuştur.
Deveye “Boynun eğri” demişler, “Nerem doğru ki” demiş…
Değerli Okuyucularımız, bir sonraki hafta yeni bir Cumhuriyet Üniversitesi usulsüzlüğü ile tekrar sizlerle olacağız. Bizleri takipte kalınız.
Bu arada Alim Beye bir soru soralım.
Cumhuriyet Üniversitesinde sizin ekibiniz içerisinde yer alan birinin çocuğuda aynı üniversitede öğrenci ise ve notları iyi değilse bunu usulsüzlük yoluyla düzeltebilir mi?