Sağlıkta yapılan birçok yeni düzenleme var ve bu düzenlemelerde ki en önemli amaç halkın daha iyi koşullarda ve çok daha iyi bir şekilde tedavi edilmesini sağlamak. Tabi düzenleme sırasında bazı aksaklıklarla karşılaşılabiliyor ama bu süreç içerisinde düzelecektir. Dikkate değer olan ise düzenlemenin uygulanmasından ziyade alt yapı olarak hazır olup olmadığımız. Ne kadar donanımlı hastaneler sahip olduğumuzu ya da donanımların ne kadar kullanılabildiğine bakmak için hastaneye gitmek yeterli olabiliyor. Özellikle acil servise gittiğinizde başınıza gelen şeylere güler misiniz ağlar mısınız karar veremiyorsunuz. Ve diyorsunuz ki eğer düzenleme bu ise ben almayım kalsın.
Sivas Numune Hastanesi acil servisine gittiğinizde sizi gözlem odasına götürüyorlarsa ve bu gözlem sırasında görevli doktor Elektronik Kalp Grafisi ( EKG ) istediyse işler biraz karışabiliyor. Çünkü acil serviste bulunan 4 EKG cihazından sadece bir tanesi çalışıyor. 2 EKG cihazı görünümde çalışıyor ama grafiyi vermiyor, diğer makine ise verileri eksik çıkartıyor. Doğru grafinin alınması için acil servisin içinde ki cihaz getirilmek zorunda. Yani doğru cihaz gelene kadar acile gelen hasta ya da gözlem odasında ki hasta ALLAH?a emanet. Diyeceksiniz ki o an bir aksilik olmuş ve makinalar çalışmamış olabilir, haklısınız olabilir ama öğrendiğime göre Ekg cihazları son 2 aydan beri arızalı. Ve hastane yönetimine durum bildirilmesine rağmen gerekli düzenleme yapılmamış. Hastane yönetimi yeni cihazlar alıyor insanlara daha iyi hizmet edilmesi için ancak arızalı olan cihazlarında takibini yapmak ve sorunları çok hızlı bir şekilde çözmek zorundalar. Bilmiyorum farkındalar mı ama orası hastane?
Numune Hastanesinin kalite politikası ?Halkımıza; gelişen tıbbın tüm imkanlarını kullanarak, sürekli iyileşmeyi esas alan, hasta ve çalışanların beklentilerini en iyi şekilde karşılayan hizmeti sunmaktır? şeklinde yayımlanmış. Ancak gördüğümüz ve şahit olduğumuz tablo bu kalite politikasıyla tezat oluşturuyor. Tabiki başhekim Fikret ÖZKAN, hastane yönetimi veya çalışanlarını suçlamıyorum sadece çok zaman harcanmayacak bir uygulamanın yapılması gerektiğinin altını çiziyorum. Çünkü acil servise aynı anda 3 kalp hastası gelebilir ve sağlam EKG cihazını hastalar bekleyene kadar can kayıpları olabilir. O zaman bu durumun hesabını kim verecek. Hesap vermeyide geçin insan hayatını kurtarmak için var olan bir kurumda böylesine bir durumun yaşanması yapılan işe ve insan hayatına saygı gösterilmemesi demektir.
Zamanında müdahale edilmeyen olayların sonuçları her zaman vahim olmuştur. Hem il sağlık müdürlüğünün hem de hastane yönetiminin dikkatini çekmek için özellikle yazıyorum. Sağlıklarımız size emanetken lütfen işlerinizi kolaylaştıran alet edevatın da sağlıklarıyla ilgilenin. Arızalı bir aletin verileri yanlış tanı, yanlış teşhis ve yanlış tedaviye götürür ki o zaman sonuç kimse için hoş olmaz. Arıza tespit ediliyor ama kimse ilgilenmiyorsa yanlışlıklar zincirinin en başındaki halka bütün günahın mümessilidir ki o zaman insanların başı ağrır. Kimsenin başı ağrımasın, hizmet kalitesi sadece söylemle kalmasın ve insanların hayatı size emanetse o emanete layıkıyla sahip çıkın, vesselam?