İlimizde geçtiğimiz hafta yapılan okul müdür atamaları gündemdeki yerini korumaya devam ediyor. Yazılı sınavdan düşük not alarak son sırada yer alan isimlerin sözlü mülakatla nasıl müdür olarak atamalarının yapıldığı bilinmezken, yazılı sınavda en yüksek puanla birinci sırada yer alan kişinin atanamaması dikkat çekiyor. Yapılan sözlü mülakatlar tam bir muammaya dönüşürken, yetkililerin açıklama yapması bekleniyor.
İlimizde geçtiğimiz hafta okul müdürü ve müdür yardımcısı ataması yapıldı. Atama sınava dayalı oldu. Ancak bu atama döneminde ilk kez uygulanan ve sınavdan daha etkili olan sözlü puanının öne çıktığı görüldü.
Sivas Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yapılan sınavda İlhan Karakoç yazılı sınavda 70,707 ile en düşük notu almışken, sözlü puanı ile birlikte toplamda 107,26 puanla Huzur İmam-Hatip Ortaokulu?na Müdür olarak atandı.
Yine Celal Karahan, 81,818 sınav puanı almıştı. Bu isimde yapılan sözlü mülakat sonrasında114,06 toplam puanıyla Yahyabey İmam-Hatip Ortaokulu Müdürlüğü?ne atandı.
Bunların yanı sıra yazılı sınavda 90,909 puanla birinci sırada yer alan Cengiz Erdoğan, sözlü mülakatın ardından aldığı toplam 100,301 puanla hiçbir okula atanamadı.
Sınav puanında en son sıradaki aday sözlü puandan aldığı fazla puanla atanabilirken, yazılı sınav puanında birinci aday sözlü puanında yüksek puan alamadığı için atanamamış duruma düştü. Daha kestirme bir ifadeyle sınav puanı bazında da birinci olan aday atanamamış ancak sonuncu olan aday atandı.
Okulların açıldığı ilk hafta yapılan bu atamalar eğitim sisteminde zaten var olan keşmekeş ve huzurluğu hat safhaya çıkarırken gündemin de birinci maddesini oluşturdu. İlimizde huzursuzluğa sebep olan ve eğitim çalışanlarını huzursuzluğa sevk eden bu atamayla ilgili şu soruları kamuoyu adına soruyoruz:
1-Diğer illerde sözlü puanları ilan edilirken, Sivas Milli Eğitim Müdürlüğü neden sözlü puanları ilan etmedi?
2-Sözlü de herkes birbirinden habersiz puanlar verdiği halde nasıl oldu da bu kadar birbirine yakın ve hassas puanlar oluştu, yoksa komisyon toplantısı bittikten sonra puanlar değiştirildi mi, ya da komisyondakiler önceden kime kaç puan vereceklerini belirlemişler miydi?
3-Yazılı sınavda çok yüksek puan alan kişiler aynı konulardan soruların sorulduğu sözlü sınavda neden düşük puan aldılar?
4-Yazılı sınavda son sıralarda yer alanlar nasıl oldu da sözlü sınavda yüksek puan aldılar?
5-Bu atamanın ilimizdeki eğitim ortamını huzursuz edeceği hesap edilmedi mi?
6-En değerli varlıklarımız ve geleceğimizin teminatı olan yavrularımızı emanet ettiğimiz öğretmenlerin müdür olabilmek için etik dışı yollara başvurması kimi nasıl mutlu edecektir?
7-Kendisi etik olmayan yollarla göreve gelmiş olan bir okul müdürü okul çalışanlarına ve öğrencilere ahlakı ve erdemi nasıl öğretecektir?
8-Önceki yönetmelikte yazılı sınav puanı ile atanan okul müdürlerinin çalışmalarında hangi eksiklik görüldü de atamaya sözlü puanı eklendi?
9- Aynı ilde görev yapan eğitim çalışanları arasına adaletsizlik merkezli husumet sokulması kimi nasıl mutlu edecektir?
10-Yazılı sınavda geçemediği arkadaşını haksız bir şeklide verilen sözlü puanı ile geçerek kul hakkına giren ve atanan okul müdürünün vicdanı rahat olacak mıdır?
11-Eğitim iş kolunda örgütlü sendikaların eğitimdeki problemlere çözüm üretmek ve üyelerinin özlük haklarını korumak yerine adam kayırma mekanizması haline gelmesi kimin ne işine yarayacaktır?
12-Konuyla ilgili Danıştay kararı olmasına rağmen sözlü mülakatlarda neden ses ve görüntü kaydı yapılmadı?