Sivas eğitimde büyük adımlar atamıyor. Bu handikap nasıl aşılır düşünmek lazım. Gerek Milli Eğitim Yöneticileri, gerekse eğitimin içinde bulunanların, bu konuda fikri kapılar açıp ellerini taşın altına koymaları elzemdir.
Önceki Milli Eğitim Müdürü Ali Murat TANER?in, bürokratik yapılanmayı tanıdığından dolayı kendini nekahet içine kilitlemesi, bilinen bir gerçekti. Eski yönetici anlayışını, maalesef Taner?de sürdürdü durdu. Başarılı bir dönem geçiremedi Sivas?ta.
**
Bazı vekâlet yönetimlerden sonra göreve gelen Turan AKPINAR?ın, genç ve enerjik görünümü nedeniyle, önemli çalışmalara kapı aralayacağı tahmin ediliyordu.
İlk geldiği günden bu yana, önemli bir hayal ortaya koyması beklenirken, nedense Akpınar da bu hayali ortaya koyamadı.
Ya kendi geleceğini riske atmamak için esnek davrandı, ya da Milli Eğitim içinde bulunan bazı kemikleşmiş hantal yapı, iş yapmasına mani oldu.
Şu bir gerçek ki, Milli Eğitim Müdürü Turan AKPINAR, şehrin eğitimi yönünde ileri bir vizyonu maalesef gerçekleştiremedi.
Kendisi ileri bir vizyon ortaya koyamadığı gibi, Milli Eğitim içinde bulunan bazı yöneticiler de, AKPINAR?ın başarısız olması için ellerinden geleni yaptılar.
Oturdukları koltukları babasının malı gibi gören bazı idareciler, bilmeliler ki, bütün o koltuklar milletin koltuklarıdır. Kimse ama hiç kimsenin, millete hizmet için ayrılan yerlerde yavaşlık, yavanlık göstermeye hakları yoktur.
Sonuçta geçtiğimiz bir yıl içinde Sivas Milli Eğitim Müdürlüğü, büyük işlere imza atamadı. Ardı arkası kesilmeyen toplantılar ötesine geçilemedi. Sivas, eğitimde rutin çerçevesinde kaldı.
Bakınız Malatya Milli Eğitim Müdürlüğü, stat da 20 bin kişinin katılımı ile ?Malatya Okuyor? kampanyasını yapıp, ardından da iki tane devasa kitap fuarının yapılmasına zemin hazırladı.
Allah aşkına Sivas?ta var mı böyle bir şey? Sivas Milli Eğitim Müdürlüğü?nün bütün ülkede duyulan bilinen bir etkinliği mevcut mudur?
Sayın Cumhurbaşkanımızın ısrarla ?Türkiye Okuyor? kampanyası düzenlemesine rağmen, Sivas bu konuda kılını bile kıpırdatmadı.
Sivas Milli Eğitim Müdürlüğü?nün, dev bir eğitim atağından yoksun olmasının ana nedeni, yöneticilerin kendilerini tepeden tırnağa şehrin eğitimine adamamalarından kaynaklanıyor.
Kurum binası içinde dönüp duran bir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, şehrin eğitimini ülkede ilk on sıraya taşıyabilir mi?
Bir acil beyin ekibinin kurulmadığı, var olan yeniliklerin analiz edilmediği, duyulan ve bilinen güzelliklerin yöneticilerce dillendirilemediği bir şehir, eğitimde başarı sağlayabilir mi?
Bırakın büyük adımların yoksunluğunu, daha mesai saatlerinin belirlenmesinde bile inisiyatif almaktan kaçınıldığı ortadadır.
İleri saat uygulamasından dolayı, sabah derse başlamayı 9?a alıp köylerden gelen veya taşımalı eğitimdeki öğrencilerin zor durumda kalmasının bile önüne geçilemedi. Oysa yarım saat öne çekip, 8 buçukta eğitim öğretimin başlaması durumunda sorunun çözüleceği ortada iken, servis şoförlerinin görüşüne başvurmak doğru mudur?
Daha sayacağımız nice sorunu Milli Eğitim Müdürlüğü çözemedi. Daha doğru düzgün ?Sivas Okuyor? kampanyası bile gerçekleştirilememiştir?
Eğitimin kıyısında köşesinde olan herkes bilir ki, Sivas?ta çalışmama üzerine kurulu eğitim düzenini yarmak, bir delik açmak, Efsane Vali Halil Rıfat Paşa?nın Zara?dan Şerefiye?ye yol açmak için milim milim kayaları parçalaması gibi bir şeydir.
Eğitimde bir değişim elzemken, bu değişimin birkaç boyutunun hakkaniyet ve liyakat esasına göre düzenlenmesi icap ederken, bunda maalesef eksiklikler oluştu.
**
Bu hantallık mutlaka aşılmalı. Okumadan, yazmadan, sinema, tiyatro, sanattan habersiz çalışmama üzerine kurulu düzen ile Sivas, bir yere varamaz.
Ülkemizin, dünyada artık başa güreşmesi gerekmektedir.
Bunda en önemli güç eğitim gücüdür.
Bunu engellemeye kimsenin ama kimsenin hakkı yok.
Memleketimiz, ileri medeniyetler seviyesine ancak ve ancak iyi yetişmiş birey ve bunların oluşturduğu toplumla yükselebilir.