Şehir adeta masallarla uyutuluyor. Gazetemizin yıllar önce dile getirdiği ve kamuoyu baskısı ile lojistik köylerin yapılacağı iller arasına son anda alınan Sivas 2016 yılından bu yana üzerinden neredeyse 8 yıl geçmesine rağmen isteğine ulaşamadı.
Geçen yıllar içerisinde ara ara çeşitli açıklamalar yapılmakta olmasına rağmen koca 8 yıl içerisinde bu projenin sonlandırılması gerçekleştirilemedi.
Özellikle Ulaştırma kökenli Habib Soluk ve İsmet Yılmaz gibi isimleri müsteşar, milletvekili ve bakanlık koltuklarında görmesine rağmen böyle bir projenin kısa sürede sona erdirilememesi hayretler içinde karşılanıyor.
Şehrin en büyük sorunu olan işsizlik ve buna dayalı olarak göç sorununun da çözümüne katkıda bulunacağına kesin gözü ile bakılan lojistik köy aynı zamanda şehrimizin coğrafi konumu ile de stratejik öneme sahip bulunmakta.
Yıllarca şehrin karnının doymasına sebep olan ve işsizliğin önüne geçen TÜDEMSAŞ’ın öneminin de bu projeyle daha da arttığı, yine vagon üretiminin özel sektörle birlikte vagon merkezi haline gelebilecek olan bir yapının oluşması sağlanabilir.
16 ilde gerçekleştirileceği dile getirilerek çıkılan lojistik köy ile ilgili şehrimizde sonlanmayan çalışmalarla ilgili bir çok soru gündemde.
Demirağ Organize sanayi bölgesi Demiryolları için lojistik üs olsun diye yola çıkıldı. Öyle olmayacaktıysa binlerce dönüm canım tarım alanı niye neden kamulastırıldı?
Geçmişte yapılan sanayileşme hataları devam mı edecek? Nedir bu hatalar?
Demirağ Organizede bir kaç tane firma faaliyet göstersin diye mi? Demiryolu araçları için yedek parça ve yarı mamul sanayii nasıl gelişecek? Dökümcüler, dövme malzeme üreticileri, talaşlı imalat işleri yapanlar Demirağ Organizede nasıl ve hangi kapasiteye güvenip yatırım yapacak?
Siz Kayseri Ankara Sakarya gibi işsizlik ve sanayi sorunu olmayan şehirlere Sivas'a rağmen imtiyaz tanırsanız Sivas'ın lojistik üs olma yük vagonu üssü olma hayali başlamadan bitmez mi?
Lojistik köyün öneminin Sivas için çok büyük olduğu bilinirken, Yük vagonu üssü Sivas olmalı ve bundan taviz verilmemeli. Bununla birlikte, sadece 1vagon firması değil 3-5 vagon firması ve yardımcı alt sanayi mutlaka geliştirilmeli, Hükümet, sanayii bakanlığı, yerel yönetici ve yerel siyasetçiler, sendikalar, sivil toplum kuruluşları herkes bu ideal üzerinde hem fikir olmalı bu uğurda çalışmalı, Sivas'ın Anadolu'nun ortasında Kuzey-Güney, Doğu-Batı geçiş güzergahında oluşu stratejik konumu bu tip yatırımlar için önemli bir avantaj olduğu da unutulmamalı…