Karayollarının Üniversite yoluna yapmış olduğu orta refüj önce çimlendirildi, ardından otomatik fıskiyeler döşendi. Sonrasında ise refüje elektrik hattı döşenerek aydınlatma direkleri dikildi. Tüm bu işlemlerin ardından Karayolları bu refüjdeki kaldırım taşlarını tekrar söktü. Bu sırada da otomatik fıskiyeler büyük zarar gördü. Fıskiyelerin yenilenmesi gerekti. Karayolları?nın yaptığı bu işlemler, plansız bir şekilde ilerlediğinden daha fazla harcama yapılması kaçınılmaz oldu.
Karayolları 16. Bölge Müdürlüğü?nün Sivas?ta yaptığı bazı işler devletin kasasından daha fazla para çıkmasına neden oluyor. Karayolları geçtiğimiz dönemde, heyelanlı bölgeye havaalanı yolu yapmıştı. Ama sonrasında heyelan nedeniyle yaklaşık 6 Milyon TL ödenek harcanan yol çökerek harcanan paralar toprağa gömülmüştü.
Sonrasında yeniden çalışma başlatan Karayolları milyonlarca parayı yeniden bu iş için ayırdı. Aynı zamanda bu yoldaki çukurlar nedeniyle de yol sürekli asfaltlamak zorunda kalmıştı. Bu da daha fazla masrafı beraberinde getirmişti.
Bunun bir benzeri de Sivas-Kayseri karayolunda yaşandı. Önce yola refüj yapan Karayolları burayı çimlendirdi. Otomatik fıskiyelerin takılmasından sonra ise elektrik hattı çekilerek, aydınlatma çalışması yapıldı. Tüm bu işlemler bittikten sonra refüjdeki kaldırım taşlarının tekrar sökülmesi sırasında yeni takılan fıskiyelerin büyük çoğunluğu zarar gördü. Bu çalışma da fıskiyeler kırılırken yenilenmesi kaçınılmaz oldu. Plansız yapılan bu iş yeni bir maliyeti de beraberinde getirdi. Önemli bir kuruluş olan Karayollarının yaptığı işleri daha planlı bir şekilde gerçekleştirmesi ve acemice davranmaması gerekiyor.
Önceden tedbirini alması gereken Karayolları?nın iş işten geçtikten sonra yeni harcamalar yapması devletin dolayısıyla vatandaşın cebinden daha fazla para çıkmasına neden oluyor. Yapılan işlemlerin öncelik sırasının yanlış olduğunu belirten vatandaşlar, karayollarına nereden geliyor bu değirmenin suyu demekten kendini alamıyor.