KARA TRENDEN HIZLI TRENE

KARA TRENDEN HIZLI TRENE

Sivaslılar olarak "kara tren gecikir belki hiç gelmez" türkü sözlerini, neredeyse hızlı tren hiç gelmez haline dönüştürecektik. Şubat 2009 da başlayan 14 yıllık hikaye Nisan 2023 te nihayet buldu.

Uğruna çok mücadelelerin verildiği birilerinin rant kapısı olarak gördüğü özellikle bu büyük yatırımın yeri konusunda gazetemiz başta olmak üzere şu an Türkiye Kamu-Sen Genel Başkan Yardımcısı Türk Ulaşım-Sen Genel Başkanı Nurullah Albayrak'ın cansiparene savunduğu ve büyük mücadeleler verdiği proje şehre en iyi katkıyı sunacak şekilde yapıldı.

Projenin büyüklüğü rant kapılarını bir dönemin stk ve seçilmiş başkanlarının iştahlarını kabartmış olsa da verilen mücadelelerden sonra ellerini ovuşturarak rant beklentisi içerisinde olan bu tiplemelere geçit verilmedi.

Sivaslılar olarak "kara tren gecikir belki hiç gelmez" türkü sözlerini, neredeyse hızlı tren hiç gelmez haline dönüştürecektik. Şubat 2009 da başlayan 14 yıllık hikaye Nisan 2023 te nihayet buldu. Umarız seçim önü bir oy yatırımı olarak değil kalıcı hizmet için açılmıştır. Geç kalınmış ancak güzel bir eser. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz. Şehrimize ve ülkemize hayırlı olsun.

Tüm dünyada yük ve yolcu taşımacılığında demiryolları artık yoğun olarak kullanılıyor. Ülkeler arası, ülke içi hatta şehir içi toplu ulaşımda raylı sistemler; hem ekonomi, hem hız hem de güven vadediyor. Ülkemizde karayolunda hizmet veren lastikli ağır vasıta sayısı tüm Avrupa Birliği ülkelerindeki toplam ağır vasıta sayısından fazla. Bu açıdan bakınca batı için iyi bir pazar konumundayız. Bu sebeple güzel ancak geç kalınmış bir hizmet olduğunu söylüyoruz. Bu garabet durumun geç kalınmış olsa da bir an önce düzeltilmesi ve ulaşım sektöründe demiryolu payını arttırmamız gerekiyor.

Demirağlarla ördük anayurdu sözlerinin geçtiği 10.Yıl marşının yazıldığı dönemin şartları dikkate alınırsa ne kadar geç kalındığını anlamış oluruz. Bugün o demirağlar kesintisiz şekilde günümüze kadar devam ettirilseydi, ülkemizin kuzey-güney, doğu-batı bağlantıları örümcek ağı gibi raylarla örülseydi; bugün saatte 250 km hızla giden trenler yerine 400-600 km hız yapan trenleri konuşuyor olurduk. Bu sebeple geç kalınmış bir hizmet olduğunu söylüyoruz.

Küresel ısınmanın, karbon ayak izinin konuşulduğu, çevre emisyonları bakımından dizel araçların trafikten yavaş yavaş çekildiği ve yük ile toplu insan taşımacılığının elektrik tüketen raylı sistemlerle yapıldığı dünyada yer almak zorundayız. Rüzgar ve güneş gibi  yenilebilir enerji kaynaklarından ulaşım sektörünün ihtiyaç duyduğu elektrik enerjisini üretmek, ulaşım sektöründe demiryolu payını artırmak kaçınılmazdır artık. Bu sebeple hızlı trenin geç kalınmış ancak güzel bir hizmet olduğunu söylüyoruz.

Cumhuriyetimizin ilk yılları Anadoluya hizmet ile geçmiş, Osmanlı'nın Anadolu'yu unutmasına karşılık Anadolu'da büyük bir kalkınma hamlesi başlatılmıştır. Ancak ilerleyen dönemlerde Anadolu ihmal edilmiş, görmezden gelinmeye devam edilmiştir. Ankara-Sivas hızlı tren hattı bu anlamda çok ama çok önemlidir. Umut ederiz ki bu hat Ağrı-Kars illerine kadar devam ettirilir. Hatta bu güzergaha paralel güney ve kuzeyde olmak üzere iki kardeş hat ve bunlara dik kesişen kuzey güney bağlantı hatlarımız olur. Anadolu makus kaderini hızlı tren hatları ile hızlı bir şekilde yener.

Coğrafi konumu ve yön bağlantıları açısından Sivas'ın bu hizmetten faydalanması, bunu ekonomik getiri haline getirmesi büyük bir fırsat olarak görülmeli. Sivaslı hemşehrilerimizden acizane isteğimiz çorba içmeye, AVM'de alış veriş yapmaya değil,  ihtiyaçlar doğrultusunda hızlı treni kullanmalarıdır.



Anahtar Kelimeler: TRENDEN HIZLI TRENE