İÇİNDEN ÇIKILAMAYAN OTOPARK SORUNU

İÇİNDEN ÇIKILAMAYAN OTOPARK SORUNU

İlimiz Türkiye?nin en geniş yerleşim yerine sahip olmasına rağmen çarpık imar nedeniyle sadece merkezde sıkışmış durumda. Trafikte yaşanan sorunlar her geçen gün artış göstermeye devam ederken, özellikle otopark konusunda da ciddi sıkıntılar yaşanmaya dev

İlimiz Türkiye’nin en geniş yerleşim yerine sahip olmasına rağmen çarpık imar nedeniyle sadece merkezde sıkışmış durumda. Trafikte yaşanan sorunlar her geçen gün artış göstermeye devam ederken, özellikle otopark konusunda da ciddi sıkıntılar yaşanmaya devam ediyor. Yerel seçimler sonrasında göreve gelecek yeni Belediye yönetiminin ilk olarak trafik sorununa el atmaları bekleniyor.

Şehrimiz geniş ve düz bir coğrafya üzerine kurulu olmasına rağmen, şehrin ticari, alanların birkaç caddeye sıkışması, alternatif ticari caddelerin oluşmayışı, kamu binalarının hala yoğunlukla merkezde yer alması merkezde araç yoğunluğunu ciddi olarak artırmaya devam ediyor.

Merkeze araçları ile gelen kişiler araçla gelmiş olmanın rahatlığını yaşayamamakta hatta aracımı nereye park ederim sorusuyla rahatsız bir şekilde gelmekte ve birçok zamanda aracı çok dışarılara park etmek hatta dakikalarca park yeri aramak zorunda kalıyorlar.

Bu hem kent merkezinde yaşayanların yaşam kalitesini düşürmekte hem de ticari faaliyet gösteren merkezdeki işyerlerinin ciddi müşteri yani para kaybetmesine sebep olmaktadır.

YENİ MODA YOL KENARLARININ OTO PARKA DÖNÜŞTÜRÜLMESİ

Merkezdeki oto parka müsait yerlerin paralı otopark yapılarak merkezde yaşanan oto park sorununa tedbirler alındı. Buraya uzun süreli parklar yerine kısa süreli park mantığına ilk başta esnaf karşı çıktıysa da sonra en çok ticarethanelere gelen insanların işini kolaylaştırdığı ve müşterisini artırdığı için esnaf ve şehir halkı bu uygulamadan memnun.

Belediye’de bunun farkında olmalı ki merkezdeki oto parka dönüştürdüğü yol kenarlarını epey artırdı. En son Kepenek Caddesi ve Hikmet Işık Caddesi de paralı oto park uygulamasına dahil edildi. Bir caddenin kenarının otopark yapılması o bölge esnafı için mantıklı ve akıllıca bir uygulama.

SİVAS BELEDİYE NEDEN İSPARK GİBİ PARK ŞİRKETİ KURMUYOR?

Sivas Belediyesi her yol kenarını farklı bir firmaya ihale ediyor. Bu parklarda çalışanlar genelde düşük ücret politikası ile ve sigortasız çalıştırılıyor Çalışanların kılık kıyafet ve tıraş gibi dış görünümde herhangi bir düzen ya da intizam yok.

Bu tarz çalışanlar buraya araç park eden yabancı misafirlerimiz adına olumsuz bir görüntü ortaya çıkıyor. Bizim önerimiz İstanbul Büyükşehir belediyesinin kurduğu İSPARK gibi bir şirket kurarak burada SSK’lı ve istikrarlı istihdam sağlamasıdır.

Gelirin belediyeye ödenmesi halkında psikolojik olarak daha rahat etmesine sebep olacaktır. İSPARK örneğinde olduğu gibi kurulan şirketin değeri ve istihdama katkı sağlaması yönüyle şehir ekonomisine önemli girdi sağlayacaktır.

BÖLGE OTOPARKLARI ŞART

Şehir merkezinde yapılabilecek çok katlı otoparklarla birlikte Sivas Belediyesi 1993 yılında Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren otopark yönetmeliğine göre her bölgede ihtiyaca cevap verecek nitelikte Bölge Otoparkları yapması gerekiyor.

Mevcut yönetmeliklere göre Belediyeler yeni yapılan binaların altında veya bahçesinde otopark ihtiyacını karşılamasını istiyor. Aksi halde ise Belediye’ye otopark harcı yatırması gerekiyor.

Belediyeler ise elde edilen otopark harçlarıyla her bölgede ihtiyacı karşılayacak ve bölge halkına ücretsiz olarak hizmet verecek Bölge Otoparkları yapmak zorunda… Ancak 1993 yılında yürürlüğe giren yönetmeliğe rağmen halen ilimizde Bölge Otoparkı bulunmuyor.



renginn soydaş
4.01.2014 15:46:01
arkdaşlar fidan yazıcıoğlu hanımlar kültür merkezine kapalı katlı 3 katlı otopark yapıldı....bilginize...

Enteresan Şehir
7.01.2014 09:16:40
renginn soydaşı evet çok haklısın adam atatürk caddesinde işi olacak ta istasyon caddesinde araç bırakacak haha e ne anlamı var bunda siz niye anlamak istemiyorsunuz şunu kaç yıldır belediye başkanlığı yaptı daha fazla şey yapması gerekiyordu