Sivas`ta Eğitimin Kalitesini Artırma Projesi (SEKAP) kapsamında Sivas`taki okullarda gerçekleştirilen ?Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi? toplantısında değişime vurgu yapan Vali Vekili Necmi Akman?ın sözleri, eğitimciler tarafından tartışılmaya devam ediyor. Sivas?ta, eğitim yönetiminde hantal bir yapının zaten var olduğuna dikkat çeken eğitimciler, Akman?ın bu konuya parmak basmasının gecikmiş lakin yerinde bir ifade olduğunu belirtiyorlar.
Sivas eğitimde, ortalarda olmayı sürdürürken, buna çare arama yönündeki arayışlara Vali Vekili Necmi Akman?da katıldı. Hantal eğitim yapısının şehri her alanda gerilettiği gözle görülür iken, yeniliği içselleştiremeyen okul idarecilerinin eğitimi sekteye uğrattıkları yeni yeni ortaya daha gür bir şekilde çıkmaya devam ediyor.
Kağıt üzerinde Sekap çalışmasını yapmış gibi gösteren bir çok okul idarecisi, Toplam Kalite konusunda da aynı hantallığı devam ettirdikleri alınan bilgiler arasında.
Vali Yardımcısı Veysel Çiftçi?nin Sekap projesini titiz takibine rağmen bunu sekteye uğratmak için elinden geleni yapan emekliliği gelmiş birçok okul idarecisi, üstüne üstlük abartılı faaliyet göstererek Sivas?ı yanılttıkları iddia ediliyor.
Sivas?ta eğitimin olmadığını dile getiren birçok idealist eğitimci, okullarda öğretim ağırlıklı bir programın devam ettirildiği ve Sivas Milli Eğitim Müdürlüğü?nün ise bu garabete müdahale etmediği vurgulanıyor.
Vali Vekili Necmi AKMAN?ın Toplam Kalite toplantısında, değişime vurgu yapması takdirle karşılanırken, bu handikabın aşılması yönünde nasıl bir adım atılacağı merak ediliyor.
Sivas?taki eğitimin içler acısı durumu, ilk önce Vali Yardımcısı Veysel Çiftçi?nin, ardından da Vali Vekili Necmi Akman?ın dikkatini çektiğini ifade eden duyarlı eğitimciler, eğitimdeki içler acısı durumdan kurtulmak için önümüzdeki günlerde neler yapılacağının merak oluşturduğunu belirtiyorlar.
Yeniliğe kapalı, hantal, değişime direnen birçok okul idarecisi ile Sivas eğitiminin fazla mesafe alamayacağı da dile getirilen en önemli konuların başında geliyor.
Okullarda yapılan egzersiz çalışmalarının denetlenmediği, Sekap?ın kâğıtlar arasına sıkıştırılması, Toplam Kalitede yol alınamaması, emekliliği gelmiş bir çok eğitim yöneticisinin, eğitim için kıllarını kıpırdatmaması, okullarda eğitim yerine öğretime ağırlık verilmeye devam edilmesi gibi bir çok sorunun irdelenmeyi beklediği ifade ediliyor.