EĞİTİMDE DURAĞAN DÖNEM

EĞİTİMDE DURAĞAN DÖNEM

Eğitimde birinci dönemin sonlarına gelindiği şu günlerde, geçen dönemlerde olduğu gibi bu dönemde işlerlikli çalışmalar yapılamadı. Eğitim ve öğretimde devamlı kan kaybeden şehrin, gelecek yıllarını planlayıp ortaya derli toplu bir proje koyamayan yönetic

Eğitimde birinci dönemin sonlarına gelindiği şu günlerde, geçen dönemlerde olduğu gibi bu dönemde işlerlikli çalışmalar yapılamadı. Eğitim ve öğretimde devamlı kan kaybeden şehrin, gelecek yıllarını planlayıp ortaya derli toplu bir proje koyamayan yöneticilerin, her şey yolunda türü duruşlarının kamuoyunu yanılttığı belirtiliyor.

Sivas eğitimde açmazlar içinde açmazı yaşamaya devam ediyor. Sivas’ta Eğitimin Kalitesinin Artırılmasına yönelik tek proje olan SEKAP, beceriksiz ve başarısız okul idarecilerince sabote edilirken, bunun yerine yeni düşüncelerin ortaya konulmaması eleştiri almaya devam ediyor.

Sivas eğitimde ülke genelinde ciddi bir başarı gösteremezken, bu başarısızlığın nedeninin yöneticilerce neden masaya yatılmadığı sorgulanıyor.

Göreve geldiği günden beri rutin dışına çıkmayan Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar’ın, ülkede ses getirecek bir eğitim projesi ortaya koymamasının büyük bir başarısızlık olduğu vurgulanıyor.

Turan Akpınar’ın bir toplantıda “ben hiç alt göreve gelmedim, hep bir üst göreve geldim” dediği iddia edilen sözlerle Sivas’ı bir sıçrama yeri olarak mı gördüğü düşünülürken, zaten rutinde olan şehir eğitiminin Akpınar zamanında da hiçbir kıpırdanma yaşamadığı belirtiliyor.

Milli Eğitimde istişari düşünceden pek yararlanılmadığı da eğitimcilerce dile getirilirken, geniş analizler yerine “dar bir ekiple” ile istişare yapıldığı iddia ediliyor.

Sivas Milli Eğitim Müdürlüğünün yeniden yapılanması gereği üzerinde duran eğitimciler, bu yeni yapılanmaya girilmeyip, kayırmacı anlayışla şube müdürlüğü görevlendirmelerinin de kamuoyunun tepkisini çektiğini dile getiriyorlar.

Özellikle kendi okulunu başarıya ulaştırmak yerine, kayırmacı temaslarla Şube Müdürlüğü görevi kapma yarışına giren Birol Elmacıoğlu da eğitimcilerce eleştiri alıyor. Hangi liyakat ile Elmacıoğlu’nun Milli Eğitimde görevlendirildiği merak ediliyor. Liyakat mı yoksa “dar bir ekip” anlayışı ile mi görevlendirdiği kamuoyunca cevaplanması beklenen sorular arasında.

Yönetim kadrolarında liyakat usulüne göre yeni bir şekillenme gözlemlendiğini belirten uzmanlar, Sivas’ta da önümüzdeki aylarda mutlaka liyakat esasının uygulanması gerektiğini belirtiyorlar.