Türk Eğitim-Sen Sivas Şube Başkanı Muzaffer Karadağ yaptığı açıklamada, ilimizde uygulanan eğitim saatlerinin birçok sıkıntıyı beraberinde getirdiğini belirterek, eğitim öğretim saatlerinin 08.00 ile 13.00 arasında yapılması gerektiğini belirtti. Karadağ, ?Daha erken kalkıp daha çok çalışmalıyız? diyerek, Atatürk?ün ?Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden, üretmeden rahat yaşama yollarına alışmış milletler önce hassasiyetlerini, sonra haysiyetlerini sonra da bağımsızlıklarını kaybederler? sözünü hatırlattı.
Türkiye Kamu Sen Sivas İl Temsilcisi ve Türk Eğitim-Sen Sivas Şube Başkanı Muzaffer Karadağ, ilimizdeki normal öğretim yapan okullarda uygulanan eğitim saatlerinin birçok olumsuzluğa yol açtığını belirtti. Mevcut sistemde öğrencilerin sabah 08.30-09.00 ile 15.00 arasında eğitim hayatını sürdürdüğünü belirten Karadağ, bu saatlerin 08.00 ? 13.00 olarak düzenlenmesi gerektiğini vurguladı.
Mevcut sistemin öğrenciler açısından büyük zorluklar yaşattığının altını çizen Karadağ, bu durumun hem öğrencilere hem de velilere birçok zorlukları da beraberinde getirdiğini belirtti.
Mevcut durumu değerlendiren Karadağ, ?Ülkemizde ve ilimizde normal öğretim yapan okullarımızın sayısı daha fazladır. Normal öğretim yapan okullarımız 08:30 veya 09:00 ? 15:00 arası eğitim-öğretime devam etmektedir. Yani öğrencilerimiz sabah okula geldikten sonra öğlen yemeğine gitmekteler. Öğlen yemeğinden sonra tekrar okula gelerek 15:00?e kadar okulda kalmaktadırlar. Bir günde iki defa okula gelmekte, iki defa eve dönmektedirler. (Öğlen ve akşam)? dedi.
Türk Eğitim-Sen Sivas Şube Başkanı Muzaffer Karadağ mevcut durumun olumlu ve olumsuz yanlarını şu şekilde sıraladı:
MEVCUT DURUMUN OLUMLU YANLARI:
- Öğrenciler erken uyanmak zorunda değillerdir.
- Öğlen yemeğini zamanında yeme fırsatları vardır.
- Okulda daha fazla kalmaktadırlar
MEVCUT DURUMUN OLUMSUZ YANLARI:
- Öğrencilerimiz erken uyanmak zorunda olmadıkları için geç saatlere kadar oturmakta tv, bilgisayar başında gecelemektedirler.
- Öğlen yemeğine gidip dönebilmek için büyük bir koşturmaca içinde davranmak zorunda kalmaktadırlar. Tekrar derse yetişebilmek için zamanla yarışmaktadırlar.
- Öğlen yemeğini yedikten sonra okula tekrar gelen öğrencilerimizin ya uykusu gelmektedir yada tuvalete gitme ihtiyacı gelmektedir.
- Öğlenden sonraki derslerde akademik verim büyük ölçüde düşmektedir. (hemen hemen tüm branş öğretmenlerinin izlenim ve görüşü öğlen sonrası sınıflarda dersler verimsiz geçmektedir. Çünkü öğrencilere yemek sonrası bir ağırlık-uyku hali bastırmaktadır.
- Öğrenciler, sabah erken kalkma ihtiyacı duymadıkları için, sabah erken kalkma alışkanlığı yok olmaktadır. Oysa bir insan dinç kalmak, verim almak için erken uyanmalı, gece geç vakit olmadan uyumalıdır. Dinimizce de erken uyanıp iş başlama tavsiye edilmektedir.
- Öğlen yemeği telaşı yüzünden veliler bir çaba içinde okulların önlerinde beklemektedirler. (Özellikle ilkokullarda)
- Öğlen yemeğine gidip, tekrar dönüldüğü için öğrenciler bir günde iki defa okula gelmekte, iki defa evlerine dönmektedirler. Bu servislerle gelen öğrenciler için daha fazla masrafa yol açmaktadır.
- Öğrenci servislerinin bir günde iki defa okula-eve servis yapmaları yüzünden şehirlerin trafiği altüst olmakta, trafik keşmekeşi yaşanmasına neden olmaktadır.
- Öğrencilerin sabah ve öğlenden sonra bir günde 4 defa araç içinde ömürleri yolculukla geçmesine neden olmaktadır. (Bir yılda 180 işgünü vardır, bunun yıllara yayıldığını düşünelim)
- Aileler, öğrencilerini okuldan almak için iki defa okula gelmek zorunda kalmaktadırlar.(servisle gelmeyen öğrencilerin aileleri)
- Özellikle ilkokullarda her gün son dersler oyun ve fiziksel etkinlik dersi vardır. Ama kış şartlarının ağır yaşandığı ülkemizde okullarımızın spor salonu, yüzme havuzu, sanat atölyeleri olmadığı için bu dersler aslına uygun işlenmemektedir. Öğrencileri boş tutmamak için öğretmenler başka ders işlemektedirler. Sınıflar oyuna müsait değildir.
- AB ülkeleri, Japonya, Kore?de eğitim-öğretim bizden erken başlamaktadır. Oysa biz Akdeniz ülkesiyiz, biz de Güneş daha erken doğmaktadır.
Öğrencilerin saat 08.00 ile 13.00 arasında eğitim öğretim hayatlarını sürdürmelerinin daha verimli olacağını belirten Karadağ, sundukları teklifin olumlu ve olumsuz yanlarını da şu şekilde ifade etti:
TEKLİFİMİZİN OLUMSUZ OLABİLECEK YANLARI:
- Erken kalkmaya alışmamış öğrenciler zorlanabilirler.
- Öğlen yemeğini saat 13?ten sonra yemek zorunda kalacaklardır.
- Öğlen sonrasını iyi planlayamayacak ailelerin öğrencilerin büyük zaman boşluğu yaşayacaklardır.
TEKLİFİMİZİN OLUMLU YANLARI
- Öğrenciler daha erken uyanacağı için gece geç vakitlere kadar tv, bilgisayar başında kalamayacaklardır.
- Daha erken uyanacakları için öğrenciler daha dinç ve verimli olacaklardır.
- Öğlen yemeğine yetişemeyeceğim diye, yemekten sonra derse yetişeceğim diye yaşanan koşuşturmaca sona erecektir.
- Veliler, öğrencilerin okula hem sabah, hem öğlenden sonra iki defa getirmek zorunluluğundan kurtulacaktır.
- Öğrenci servisleri bir günde 4 sefer yerine 2 sefer yapacaklardır. Trafik karmaşası azalacak, öğrenci servisleri yolları daha az işgal edeceklerdir.
- Bir günde 4 sefer yerine 2 sefer yapılacağı için masraf azalacak, israfa son verilecektir.
- Öğrenciler araya öğlen yemeği girmeyeceği için yemekten sonra yaşadıkları uyku hali olmayacak, dersler daha dinamik ve verimli olacaktır. Okulda teneffüsün birinde beslenme, ara öğün uygulamasıyla saat 13:00?e kadar eğitime rahatlıkla devam edilebilecektir.
- Servisle gelen öğrenciler, 4 yerine 2 sefer yapacakları için araç içinde yollarda geçirecekleri zaman azalacaktır.
- Ülkemiz bir sınavlar ülkesidir. Kim ne derse desin SBS?yi kaldırdık dedikleri halde yerine on iki adet 2+2=4 günlük MYS(Merkezi Yazılı Sistemi) getirmişlerdir. Her ne kadar yeni bir sınav ihdas etmedik deseler bile yılda 1 defa yapılan SBS yerine 2 gün birinci dönem, 2 gün ikinci dönem altışar dersten 12 yazılı sınavının merkezden yapılacak olmasını, milletimiz bir SBS yerine 4 gün, 12 sınav olarak algılamıştır. Çünkü elli yıldır yarıştırılmaya alıştırılmış veliler durumu böyle algılamaktadır. Bizim teklifimizle saat 13:00?ten sonra öğlen sonrası okula gitmeyecek öğrenciler için mys(sbs), lgs (lys) sınavlarına daha rahat hazırlanmaları için bol zaman kazanacaklardır.
- Öğrencilerimizin sınav dönemlerinde aldıkları raporlara ihtiyaç kalmayacaktır.
- Öğlenden sonraları doğacak bol zamanla velilerimiz öğrencilerini
- Müzik (herhangi bir müzik aletini çalma) kurslarına
- Spor (yüzme, karete, tekvando, basketbol vb.) kurslarına
- Sanat (tiyatro, resim, ebru vb.) kurslarına
- Yabancı dil öğrenmeleri için dil kurslarına gönderebileceklerdir.
- Öğlenden sonra müzik, sanat, spor kurslarına katılacak öğrencilerin bedenlerindeki fazla enerji azalacak, beyinleri dinlenip, rahatlayacak, ertesi gün okula daha dinamik, daha verimli olarak geleceklerdir.
- BİR MİLLETİ YOK EDECEK DÖRT FELAKET VARDIR.
- ADALETSİZLİK
- AHLAKSIZLIK
- TEMBELLİK
- KİMLİKSİZLİKTİR
Muzaffer Karadağ açıklamasında şunları kaydetti:
?Biz yok olmamak varlığımızı devam ettirmek için adaletli, ahlaklı, çalışkan olacağız ve kimliğimizi kaybetmemek için türkçemize sahip çıkacağız. Çalışkan olmak için erken kalkmaya, işe erken başlamaya alışmak için okullarımız mutlaka sabah 08:00?de eğitime başlamalıdır. Oğuz Kağan duasında; ?Ulu tanrım; Türk?e tembellik verme, çalışsın, çalışsın vücudu çelik gibi, zihni berrak ve işlek olsun?? demektedir. Biz öğrenmeden, üretmeden, çalışmadan, yorulmadan kalkınamayız, ilerleyemeyiz. Daha erken kalkıp daha çok çalışmalıyız. Atatürk: ?Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden, üretmeden rahat yaşama yollarına alışmış milletler önce hassasiyetlerini, sonra haysiyetlerini sonra da bağımsızlıklarını kaybederler? demiştir.
DÜNYADAKİ DURUM NEDİR:
Japonya?da, Kore?de, Çin?de, Kazakistan?da, AB Ülkelerinde, ABD?de okullar sabah 07:00 ? 08:00 ile öğlen 13:00 arasında eğitim-öğretim yapmaktadır. Öğlen sonrası velilerin tercihiyle okullarda ücretlerini yatırmaları şartıyla sanat, spor, müzik etkinlikleri yapılmaktadır. Okullarda buna uygun salon, atölye, laboratuar ve yüzme havuzları mevcuttur.
TÜRKİYE İLE BU ÜLKELERİN KIYASLANMASI:
- Japonya?da, Kore?de, Çin?de, Kazakistan?da, AB Ülkelerinde, ABD?de okullar sabah 07:00 ile 07:30 da eğitim-öğretime başlarken daha güneş doğmamış olmaktadır. Çünkü bu ülkeler daha kuzeyde, kuzey kutbuna bizden daha yakın olan ülkelerdir. (İtalya, Portekiz, Yunanistan hariç)
- Türkiye bir Akdeniz ülkesidir, güneş daha erken doğmaktadır. Ama okullarımız sabah daha geç eğitime başlamaktadır. Bu durum bizde geç uyanmak ve tembellik hastalıklarını doğurmaktadır.
- Biz, ABD, AB ülkeleri, Japonya ve Kore?den milli geliri daha az olan bir ülkeyiz. Okul servislerinin bir günde 4 sefer yapması daha çok masraf ve israfa yol açmaktadır.
- Erken uyanan, erken çalışmaya başlayan milletler bizden çok öğreniyor, bizden çok üretiyor, biz satın almak zorunda kalıyoruz. Adamlar dünya markası otomobiller üretiyor biz de sadece taktir ediyoruz. Milyarlarca dövizimizi verip, dışarıdan almak zorunda kalıyoruz. İşte erken uyananla geç uyanıp, okula geç giden bizim onlarla aramızdaki fark budur.
- Türkiye?de çalışmama üzerine bir sistem kurulmuştur. Bizde üretimden çok tüketim yaşantısı özendirilmektedir. İnsanlarımız çalışmadan geçinebilme, çalışmadan, yorulmadan zengin olma hayalleriyle yaşamaktadırlar. Sistemde bunu desteklemektedir. Okula AB ülkelerinden, Japonya?dan, Kore?den daha geç vakitte gittiğimiz için daha küçük yaşlarda tv, bilgisayar başlarında öğrencilerimiz gecelemektedirler. Çalışmadan yorulmadan, öğrenmeden, üretmeden rahat yaşama yollarına alışmış olduğumuz kötü huy ve alışkanlıklarımızdan kurtulmak için erken uyanmalı, erken işe başlamalı, daha çok çalışıp, daha çok öğrenip, daha çok üretmeliyiz. Geleceğimiz buna bağlıdır. Bizim teklifimiz bunları sağlamaya yöneliktir.
- Diğer ülkeler eğitim-öğretime erken başlayıp öğlen sonraları öğrencilerine müzik aleti, spor, sanat, dil kurslarıyla beceriler kazandırmaktadır. Bizde ise her şey okullardan beklenmektedir. Oysa bizim okullarımızın spor salonları, yüzme havuzları, sanat, müzik atölyeleri, dil laboratuarlarımız mevcut değildir. Özellikle yabancı dil konusundaki başarısızlığımızın en büyük nedeni budur. Yabancı dil sadece okulda öğrenilemez. Kurslarda öğrenilir. Ama bizde tam gün eğitim yapıldığı için bu kurslara gidecek zaman kalmamaktadır. Bizim teklifimizle bunlara fırsat doğacaktır.
- Eğitim sadece okulda yapılan bir olgu değildir. Hayatımızın her anında eğitime ihtiyacımız vardır. Bizim teklifimizle günün, hayatın her anında eğitime devam etme imkanı doğacaktır.?