Üniversitede Eş Dost Geçiş Sistemi mi?
Cumhurbaşkanı ERDOĞAN´ın benim adımı kimse kullanmasın, eş dost ve akraba kollanması yerine liyakatın esas alınması mealindeki beyanatının Üniversitede makes bulup bulmadığı bilinmezliğini koruyor.
Tarih: 4.12.2017 21:45:27/ 8343okunma / 14yorum

SPHM ÖZEL HABER

EGDS ve AGS sistemleri HGS sistemi kadar bir hiza sahip olduğu hatta onu da geçtiği öngörülüyor.

Yaklaşık bir bucuk yil önce göreve gelen YILDIZ ve ekibi bu sure zarfında boş durmadığı ifade ediliyor. Önce yeğenlerini vakıfta yönetici yapan Yıldız´ın bu tercihi kamuoyunu meşgul ettiği biliniyor.

Sonrasında eski Rektör Yardımcısı Mehmet Çimen´in oğlunun görev yaptığı bolüme Öğretim Elemanı alınması da gündeme bomba gibi düşmüştü. Sosyal Bilimler Enstitü Mudur Yardımcısı Raci Kılavuzun da esininde benzer bir yöntemle öğretim elemanı olması da bu tutumun örnekleri arasında olarak gözlemleniyor..

Rektör danışmanlarından bazılarının benzer şekilde kadrolaşmalar için ön ayak olduğu ve özellikle Meslek Yüksek Okullarına kadrolaşmalar yapıldığı konuşulmakta.

Tabi bu arada üniversite yönetimi kampusu koruyoruz felsefesiyle her aracın girmemesi ve kontrollü geçiş sistemini başlattıklarını büyük reklamlarla anlata dursun, HGS sistemi artik üniversite de büyük bir özenle uygulandığı kamuoyuna yansımakta.

Bir arabanın geçişini bu kadar kontrollü yapan hatta ziyaretçilerden ruhsat kimlik alıp soruşturan yönetimin, hızlı geçiş sistemini özellikle kadrolaştırmalar için özel bir gayretle revize ettiği gözlemlenmekte.

Bir aracı bile bu kadar sorgulayan YÖNETİMİN,iş akademik kadrolaşmalara gelince liyakatten uzak bir şekilde eş dost geçis sistemi (EGS) ya da akraba geçiş sistemi (AGS) yi de ayni hızla uygulaması da elhem bir konu olarak kayıtlara geçmekte.

 Bu üniversite bu şehir için önemli kurumsal yapisini şeffafız sloganıyla alemi cihana duyurmaya çalışan YILDIZ´ın,  şehir üniversite arasında köprü kurduğuyla ovunenlerin unutmasin ki bu köprüler edgs ve ags sistemiyle oluyorsa o zaman bu universite bu noktada çok yol almistir ironilerinin yapılmasına neden oluyor.

Universitede ayni soyadla ne kadar ogretim elemani calistiginı ise yönetimin açıklaması bekleniyor. Ayrıca Vakıflar Yurdu´ndan kalma kuru fasulye pilava kaşık sallama hatrına Hikmet vari bir alicenaplıkla hastaneye CEO türü bir komedi görev halinin mahiyetinin de ne olduğu merak edilmekte.

Ben yaptım oldu anlayışıyla bir bucuk yıldır üniversiteyi yöneten YILDIZ´ın yakin ekibinin biz sekiz yıllığına geldik diyerek bir yerlerin isimlerini kullanma gayreti, bu üniversiteyi HGS gibi kontrollu gecisler sayesinde şeffaflık tan uzak bir noktaya taşıdıkları iddia edilirken,EDGS ve AGS sistemleriyle de devam edilmesi durumunda liyakatslziliğin yol alıp, liyahatın yok olacağı öngörülüyor.








Kaynak:

Anahtar Kelimeler: Üniversitede Dost Geçiş Sistemi
Okuyucu Yorumları (14 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Cahit şal
8.12.2017 11:16:55
Üniverzite de her şey düzelmiş herhalde veya her şey prof.olana kadar mış yani ne imiş asıl olan şahsi mesele imiş.Ama aslında bu öyle olmadığını da söylüyordu ama bilemiyorum artık
Kemal sun
8.12.2017 19:30:03
buralarda bir ara kalem silahşoru prof.özden Özbay diye biri vardi. Bu arkadaş Sayın Faruk Kocacik doneminde yapilan haksizliklara karsi neredeyse 500 sayfalik kitap yazmisti acaba bu donemdeki haksizliklar olmuyor mu ya da bu arkadasin kalemi dolma kalemdi murekkebi bitmis olabilir mi....kendisini en son kampuste bol bol yuruyuse cikarken goruyorlarmis. taninmis bir yazar oldu galiba atletik vucuda sahip olmak gerekir diye dusunmus olabilir. Ne de olsa univerzite nin problemleri cozuldu.
Ayşe Güman
11.12.2017 21:49:58
Kusura bakmayın öyle bir bozukluk içinde yaşıyoruzki sorsanız herkes demokrasiyi yere göğe koymaz ama kaç oy farkla öğretim elemanlarınin seçtiği hoca bırakılır çok çok düşük oy alan biri rektör olur bu sistemde arkadaş doğruyu aramak yanlış bir kere!..
gezegen dürbünu
18.12.2017 21:02:55
kafede arkadasimla otururken iki kahve soylemistik bir orta bir sade garson mahcup bir edayla insallah karistirmamisizdirdedi kahvelere baktik karismamisti..kendisine birileri neler karistiriyor sen kahveyi karistirmuzsin uzulme dedik. bakiyoruzda universite masallah birilerinin cocugu birilerinin hanimi guzel serbet tadinda kimi nereye alacaklarinj karistirmayan yonetimi kutlamak lazim baya dikkatliler..ah liyakat ah vebal nerelerdesin sen
iddia
5.12.2017 14:37:14
Bu olayların bir şahidi de benim . Eski Eğitim Bir Sen başkanının oğlu da usülsüz bir şekilde alındığı iddia edilyor
Çetin
8.12.2017 08:17:50
Birde rektör lük CEO su var Onuda bir araştırın Kadroyu nasıl aldı,resmî araç nasıl verildi ,tüm kadrolara,yer değişimlerine,garip gurebaya nasıl müdahale ve tehdit ediyor İhalelere nasıl dahil oluyor
metin
6.12.2017 23:17:09
BAŞKA KURUMLARDAN GEÇENLERE DİKKAT, BÜRSÜRÜ İŞE YARAMAZ ADAM, İNCELENMELİ GERİ KURUMLARINA İADE EDİLMELİ,,,
olmadi
5.12.2017 10:35:19
Beşik ulemalığı devam ediyor maalesef,Alim bey seçilince herkes umutlanmıştı, milliyetçi muhafazakar birisi ilk defa sivas a rektör oluyordu( OYLE SANIYORMUSUZ). ama herkes sukutu hayale uğradı. atamalarda ve kadro tahsisinde ^^ Dengeler Muhafaza Ediliyormuş^^ ( Dengeden kasıt üniversitede hakim olan cenahın isteklerine uygun, milliyetçi ve muhafazakar olmayan denge) rektörlük seçiminde oy veren akademisyenlerin eşleri,oğulları,kızları,kardeşleri,gelinleri alınacakmış, buradan sormak istiyorum sayın alim bey oy verenlere vefa borcun varda Allah´a karşı sorumlulukların yokmu, o kadroları nasıl vicdanın sızlamadan malum çevrelere adrese teslim ayırabiliyorsun.hakkı hukuku hiçmi düşünmüyorsun.Ahiret var hatırlatmak isterim
rektör enis kendine biçer
5.12.2017 10:49:40
Gerçekte rektörün Hakan YEKBAŞ ve Enis Baha Biçer ikilisinin olduğu ibretle izleniyor. akademik tüm kadro tahsisine ve kimin adına kadronun açılacağına bu ikili karar verdiği herkesin malumu.Enis´in tüm arkadaşlarına pozisyon üretmede ve onların eşlerini üniveriteye almakta karalı olduğu görülüyor. en son ümit Naldökeni müdür yapmış ve eşini en kısa sürede üniversiteye almak için çalışma başlatmış.adam tuttuğunu koparıyor helal sana Enis
hakan..
6.12.2017 11:05:25
mukemmel bir yazı olmuş insanların emeklerini hiçe sayıp ales puanı bile zor olan kendi yakınlarını hep öğretim görevlisi yaptılar en yakın arkadaşlarının çocukları araştırma görevlisi oldu halil ibrahim temiz eski eğitim birsen ilbaşkanın oğluda bu şekilde ve bu şekilde 10larca örnek mevcut Yüce yaradan bunun hesabını soracak dini kullanarak iş yapan bu kişiliklere....Alper duran denen zat her yerde 8 yıllığına buradayız diyor ve adamda gurur kibir tavan yapmış
hala oğlu
18.12.2017 14:15:08
ve bugun üniversitenin sitesinde rektörlük uzmanlık kadrosu sonuçları açıklandı.İlim Yayma cemiyeti sivas başkanı Doç.Dr. Osman Alacahan ın oğlu Ömer Faruk ALACAHAN uzmanlık sınavından (babasının aksütü gibi helal kadroya) başarıyla geçti. (adıda güzelmiş adaletin sembolü ömer faruk). Ahiret var Osman Alacahan ahiret.
Hala oglu sagolsun
14.12.2017 10:25:18
Bir ihbarda benden.hala oglu sayesinde pozisyon aka Osman ALACAHAN su siralar oglunu rektorluge uzman olarak yerlestirmekle ugrasiyormus.omer faruk Alacahanin yapilacak olan tiyatro sinavdan sonra babasinin ciftligine uzman olarak girecegi kesin gibi.universite sonuclari takip etmeye devam.nihai somic aciklaninca buradan tekrar yazacagim. Iyiki varsin SIVASPOSTASI.
alime
28.12.2017 17:22:55
Bu üniversitede hiç mi iyi bir şey yapılmıyor arkadaş? bu üniversite bu şehrin dinamosu olmalı bunun içinde herkes olumlu katkı sağlamalı. eleştir eleştir. kime ne faydası var anlamıyorum. her yönetim elinden geldiğince hizmet etmeye çalıştı. eksikliğini değil olumlu yönelrine yer verelim destek olalım geliştirelim
Özden Özbay
5.1.2018 11:23:21
“Cahit Şal” ve “Kemal sun” KODlu şahsa cevap: Buradaki yorumlarınızdan, öncelikle, bu haber yorumuna İSMİNİZİ KOYAMAYACAK kadar korkak, pısırık, ürkek biri olmalısınız! İkincisi, “dedikodu” mekanizması ile çalışıyorsunuz! Üçüncüsü, “boş vaktinizin çok olduğu ve lüzümsuz işler ile meşgül olduğunuzu” anlıyorum!... Bu kurumu BU hale getiren Siz ve onlarca BENZERİNİZİN gerekli BİLGİ/BECERİLERden ve ETİK DEĞERLERE sahip olmadığınız kanaatindeyim!!!.... VARSA cesaretiniz ÜNİVERZİTE benzeri bir kitabı SİZ de yazsaydınız da yüzümü kızartsaydınız!!!....
CHP´de DURULTAY
CHP´de DURULTAY
CHP de, Muharrem İnce meselesi için kurultaydan ziyade, acil bir“DURULTAY”elzem görünüyor.
GÜZ Kokusu Gelmeye Başladı
GÜZ Kokusu Gelmeye Başladı
Ağustos ayına yaklaştığımız şu günlerde Sivas´ta da hasat mevsimine girildi. Pek çok yerde ekinler biçilirken, asırlara varan halk irfanı ve bilgeliğinde yer edinen “fireze bas kara bas” sözü ise hala geçerliliğini koruyor. Ekinlerin biçilmesi akabinde, güneşin sararıp yavaş yavaş güz kıvamına girdiği ve akşam üzerine doğru rüzgarın esiş hızının artmaya başladığı gözlemleniyor.
Hacc ve Sosyo-Psikolojik Anlamı
Hacc ve Sosyo-Psikolojik Anlamı
Hac çağrısı, “insanlığa” yönelik bir çağrıdır.
insanlık ölmesin!
insanlık ölmesin!
insanlık ölmesin!
Neredeeen nereye?
Neredeeen nereye?
Yıllardır FETÖ ile mücadele eden ve bedel ödeyen haysiyetli onurlu insanları "BUNLAR FETÖCÜ" diye suç duyurusunda bulunan ve şikayet eden Sami AYDIN´ın, bu heyecanı ve korkusunun nedenleri kamuoyu tarafından merak ediliyor.
Sizi Rahatsız Etmeye Geliyoruz!
Sizi Rahatsız Etmeye Geliyoruz!
Bütün hakikatleri yoklamak, Bütün yalanların maskesini yırtmak, Kalabalığa doğruyu göstermek.
Hisseli Harikalar Kumpanyası
Hisseli Harikalar Kumpanyası
İcraat, halkın gönlüne girme gayreti yerine sosyal medya odaklı sanal içerikle belediye günleri heba edilirken,dizilerdeki kötü karakterlerin SİVAS´ta karşılanması ve ERZURUM SİVAS kar yağışı atışmaları gibi 0-7 yaş zeka esprisi ile yolun sonuna gelindiği gözlemleniyor.
Vah vah vaaaaaahhh!
Vah vah vaaaaaahhh!
Yaşları 65 e dayanan Muaz UZUN ve Ahmet ÖZAYDIN kara kara düşünüyorlar. TEKAÜTE ayrılacak olan bu isimlerin,bir yolunu bulup gerekse Meclis Üyeliğine asılmayı dahi düşündükleri öğrenildi.
Camiyi Bitirelim
Camiyi Bitirelim
Yeni kurulan AHMET TURAN GAZİ MAHALLESİ´nde iki yıl önce bir gurup idealist insanın bir araya gelerek başlattıkları cami projesi adım adım ilerliyor.Hayırseverlerin bu işe el atması durumunda yazın caminin tamamlanacağı belirtildi.