SİVAS?TA GEÇEN 4 YIL... (2)

SİVAS?TA GEÇEN 4 YIL... (2)

SİVAS?TA GEÇEN 4 YIL... (2)

Ulaşım

Hatalı kavşaklarımız ya da olamayan kavşaklarımız:

Sivas?ta hem karayolları hem de belediye bu konuda üstün performans sergiliyorlar. Sırayal bakacak olursak Halfelik Kavşağı tam bir hayal kırıklığı iken 50. yıl kavşağının da ondan alt kalır yanı yok. Bu iki kavşak şehir içinde en yoğun trafiğin olduğu hatta yaya trafiğininde hemen hemen en yoğun olduğu iki kavşak. Ama maalesef geçmiş dönem ve bu dönemki belediyelerimiz bu konuda çözümü bulabilmiş değiller. Halfelik kavşağı London Bridge?in Türk mimarisi hali ile katlı kavşağa dönüştürülse hem yaya hem de araçlar için son derece rahat bir ulaşım imkanı sağlayacak. Ellinci yıl kavşağında ise hem yayaya hem de araca aynı anda yeşil yanmasını çözmek bu kavşak için atılacak ilk adım olabilir.

Karayollarımıza gelince; Otogar kavşağı köprülü olmasına rağmen tren yolundan dolayı şehirden Erzincan tarafına dönüşte orta refüj açılmış. Bu da trafiği tehlikeye atan bir durum. Bu kavşak için yeni bir plan yapılması ve acilen buranında İller Bankası Kavşağı gibi modern bir yapıya kavuşturulması gerekmekte. İller Bankası kavşağı demişken bu kavşakta şehirden Ankara ve Karşıyaka istikametlerine ayrılan yolun dönmeden önce ayrılması durumunda vatandaşın şikayetleri ortadan kalkacaktır. Bunların dışında eğim ve dönüş açısı problemi olan Kovalı ve Sıcak Çermik kavşaklarının elden geçirilmesi gerekmekte. Ayrıca trafik yoğunluğu OSB, Gültepe, Toptancılar Sitesi, Üniversite kavşaklarına göre az olan Sıcak Çermik ayrımına katlı kavşak yapılmışken diğerlerinin konusunun dahi geçmemesi bence ilginç bir durum.

Şehir içinde biz yönümüzü bulduk, ya yabancılar...

Şehir içine belediyemiz yön tabelaları koydu, yapılması gereken güzel bir uygulama. Ancak bu tabelaların Türkiye?de değil, dünya da standartı var. Türkiye?de diğer şehirlerde yanlış uyguluyor diye bizimde yanlış yapmamız gerekmezdi. Tabelalarda sürdürülebilirlik ve takip edilebilirlik problemi var. Bunun yanı sıra bazı kavşaklarda 2 farklı yere tabelalar koyulmuş, akan trafikte sürücü sağa mı baksın sola mı? Yoksa durup trafiği mi kitlemesi lazım?

Şehir içi toplu taşıma tam bir facia, tramvay şart: Sivas merkez nüfusu 300.000?den fazla. Bu nüfus azımsanmayacak bir nüfus. İl olarak Türkiye?de sıralamaya zor giriyor olabiliriz ama şehir olarak (il merkezi) ciddi bir yere sahibiz. Burada yaşayan insanlarında bu durum çerçevesinde ve durumun farkındalığında olan yöneticiler tarafından modern ve hızlı ulaşım hizmeti alma hakkı vardır. Sivas?ta bu pek mümkün değil. Ne belediye otobüsleri bunu sağlayabiliyor ne de belediye bu konuda çözüm üretebiliyor. Sunulan öneriler ise dikkate dahi alınmıyor. Olan vatandaşa ve yolcuya oluyor. Otobüsler de aslında kazanacaklarından az kazanıp ekonomik zarara uğradıklarının farkına varamıyor. Tramvay sistemine gerek olmadığını söyleyen yönetime karşın ben Sivas?a 5 farklı tramvay veya translohr hattı yapılabileceğini düşünüyorum. Zaten ilgili projeleri başta belediyede ki yetkililer olmak üzere şehrin ileri gelenlerine göndermiş durumdayım. Otopark problemi ve dar yollar, dar kaldırımlar Sivas?ta aslında sorun yaşayan sadece araçlar değil. Mesela Uzunyol Caddesinde yaya olmak hiç kolay değil. Kaldırım yok olanda zaten yürümek imkansız, yoldan da iki araç geçtiği zaman olduğunuz yerde beklemek zorundasınız. Araç sürücüleri yol vermez zaten Sivas?ta genelde, o yüzden bu yola pek uğramayın derim yayalara. Araçlara gelince yollar daraltılıyor diye dert yanıyor araç sahipleri 3 şerit yolun 2 şeridine park ettikten sonra aracı caddenin geniş olmasının faydası var mı? Otopark problem ama çözümü 2 sıra park değil sonuçta. Şehir içinde yapılaşma yerine otopark yerleri oluşturulmaya çalışılsa ya da ciddi mana da merkez dağıtılsa bu problem olmayacak. Trafik?te kural mı? Sivas?ta yok o... Sivas?ta yaya iseniz zaten yandınız ama kurallara uyan sürücüyseniz de işiniz zor bunu bilin. Tek yön yola ters girebilir araçlar Sivas?ta problem olmayabiliyor henüz daha kimse ölmedi bundan. Şaşırmayın araçlar kaldırıma veya yaya geçitlerine de park ederler. Özürlü vatandaşı düşünen ise çok azdır yani o kadar az ki yok gibi. Siz araç kullanıyorsunuz ve hem yayaya hem size yeşil yanıyorken yayaya yl verdiniz diye diğer sürücülerden küfür yiyebilirsiniz. Çünkü yayayı trafikte yok sayıyorlar. Diyelim bunlarla karşılaşmadınız, tüm dünyada standart olan dönel kavşaktaki araca yol verme kuralı Sivas?ta tam ters işler. Kavşakta iseniz yol vermeniz lazım!!! Park yasağına gelince o sadece tabelalarda yaşıyor... Kuralların uygulanmasında polisimizle beraber, belediyemize ve vatandaşımıza da görev düşüyor.

Anahtar Kelimeler: 0