Sahipsiz SİVAS ve Ertan BUYRUK
Üzeyir YİĞİT Yazdı
Tarih: 31.12.2018 08:39:38/ 6943okunma / 18yorum

Sahipsiz Sivas Ve Ertan Buyruk
-Şimdi bir Ertan Buyruk yazısı ile Rektör(ler) kısmına kısa bir ara vereceğim. Alim Yıldız ile alakalı bir iki yazımız olacak ama.

-Neticede İstanbul ve Ankara ilçe belediyeleri belirlendi. Ankara´da hiç adayımız yokken, 34 belediyeli İstanbul´da, sorsanız 2 milyonu aşkın Sivas´lının yaşadığı şehirde 3 adayımız var. İkisi Koyulhisar´dan, diğeri Gürün´den. Allah´tan medarı iftarımız büyük düşünürün -Dil-Edebiyat´ın kurucu iradesi- ailesini temsilen bir kardeşimiz de Ataşehir´in adayı.
***
-Ertan Buyruk..! Haaa işte üzüldüğüm sahipsizlik bu dostlar! İstanbul´da 18 Karadenizli adayın ardında bir tutkunluk, bir lobi var, aileler var, sermaye var, bürokrasi var...

Biz de elimizin altındaki bir üniversiteye rektör ataması yaptıramıyoruz! ‘Elin Maraşlı´ Mahir Ünal´ı, maharetle bu işi bizim adımıza yapıyor. ‘Yer yarılsa da içine girsek´ demesi gereken Meclis´teki Sivaslılar tweet aleminden tebrik ediyor. 
***
-Diğer taraftan, Ertan Buyruk olmasın diye, olmadık yerleri aşındıranlara! Tamam olmadı, güçlüsünüz, elinizden öperim! 
-Ya arkadaş bu gücü, Allah rızası için...
*Bedelli askerlerin, Temeltepe´ye gelmeleri için de kullansaydınız.

*Ülkemizin Savunma Sanayinin, Sivas organize sanayisinde genişlemesi için de kullansaydınız.
*Sivas´ın, hükümetin açıkladığı öncelikli teşviklerde, komşu illerin aldığı fırsatları almasını da sağlasaydınız. 
-O kadar fazla ki kaçırdığımız fırsatlar. Ben sadece bir bakanın elinin altında olup da, bizden sakındığı bir iki şeyi diyebildim. 
-Güce bakın! Habib Bey Sivas´ın Kuzeyine can verecek ve merkezde en kalabalık Merder köylerinin yolunu, devleti zarara uğratmayı göze alarak ve bu saatten sonra o yoldan geçen herkesi, zaman ve yakıt yönünden yıpratacak Karadeniz yolunu, Zara´ya götürebiliyor! 
***
-Yazı dağılıyor, ben Ertan Buyruk´u yazayım. Sivas aşığı, isminin önünde Prof yazmasına rağmen; sokakta esnafla esnaf, işçi ile arkadaş, gençlerle genç... Bakmayın ismine, o aslında zengin bir ailenin de çocuğu. Ben taa çocukluğuma dair ilk hatırladığım anıdan itibaren bilirim aileyi, geniş yürekli bir babası vardı. 
-Sayın Buyruk´u Rektör yaptırmaya gücü yetseydi; İsmet Beyin, Habib beyin, Semiha Hanımın, hatta Hilmi Bilgin´in ve Selim Dursun´un.

Eee tabi bu güç meselesi. Nasıl Mahir Ünal´dan güçlü olmalarını bekleyebiliriz ki! Neyse, konumuza dönelim. Yaptırabilselerdi. Ertan bey söz vermişti okulun henüz olmayan binası için; bir kamu binasına çökmeye gerek kalmadan, kendisi, babasının hayrına ve etrafındaki dostlarının bağış desteği ile yaptıracaktı. 
-Devlet kazanacak, çarşıda esnaf da çivi, tuğla, demir satarak kazanacaktı. 

-Ankara´´daki iyi ilişkileriyle -her ne kadar onun elinden tutup Rektör yapamadılar ise de- iyi bir öğrenim kadrosu kuracak, Üniversiteyi ülke ekonomisinde bir alanda ihtisas sahibi yapacaktı.  Ve Alim Yıldız´ın tamamen şehirden kaçırdığı on binlerce ögrenciyi çarşıya çekip, okulu bir kaç mahalleye dağıtıp, il ekonomisine katkı sağlamak falan!
***
-Hülasa, nadide bir insan! Eksiği; bir cemaati, bağlı bulunduğu bir tarikatı, faliyet gösterdiği bir vakfı veya derneği,  devam ettiği bir sohbet gurubu yok! İyi ki de yok! 

-Sivas´ta kalmış biri, içimizde yaşamayı seçmiş biri. Yazlıkları, İstanbul´da evi, Ankara´da yerleri var ama o hep Sivas´ta yaşamaktan mutlu olmuş biri. Bu yazımız, geçen gün Sayın Buyruk´un gazetelere verdiği ‘teşekkür ilanına´ cevaben kaleme alınmıştır. 
-Az dedim, az yazdım, utanır okurken tahmin ediyorum. 
-Seni seviyoruz Ertan Buyruk... Sivas için yüreği yanan herkesi! 
***

-Ha bir de; sizin çiftlikten, çocukken çaldığımız; elma, erik, kiraz ve iğdeler için ‘rahmetli babanız adına´ helallik isteriz, bütün Alibabalı çocuklar adına, sadece şahsıma değil...   








Kaynak:

Anahtar Kelimeler: Sahipsiz SİVAS Ertan BUYRUK
Okuyucu Yorumları (18 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Lütfü BULAK
1.1.2019 17:28:47
Bana göre İhsan Buyruk SiVAS ın gelmiş geçmiş en büyük,en asil,en soylu,en kültürlü,en beyefendi ve en mükemmel bir tüccarıdır.Fakir fukaranın babasıydı.İhsan Buyruk un Sivas a olan faydasını kelimeler ile anlatmak mümkün değildir.ihsan beyin oğlu Ertan Buyruk ise çok kaliteli,engin yüreği olan,bilgi becerisi ile çok yüksek kapasiteli pırıl pırıl ender bir şahsiyettir.Ertan Buyruk inanıyorum ki daima vatanına ve milletine hizmet etmeyi ömrünün sonuna kadar prensip edinmiş biridir ve inanıyorum ki Rabbim bir gün onun gönlünden geçeni kendisine bahşedecektir.Yolu hep açık olsun.
YUSUF
31.12.2018 13:15:53
ERTAN HOCAYA SİVAS sahip çıkmalı. SİVAS tan gitmemeli. SİVAS hep kaybeediyor.ALLAH SİVASA YARDIM ETSİN.
...
31.12.2018 15:49:45
farklı raflara ait kitaplar gibi gün yüzüne çıkarılmalı değerli kitaplar bunda hem fikiriz ama soruyorum size kendi kitaplığınızda bulunan değerli bir kitap ile yola çıkmak varken size ait olmayana meyletmek neden size ait sizi bilen bir dostla yola çıkmaktan farklı mıdır ki bu değer tartışmasız bir kavramdır ama sizin olandan daha değerli bir varlık yoktur işte o yüzden Ertan bey biçilmiş bir değerdi ama her zamanki gibi bizden olmayanla yola çıkmaya mecbur bıraktılar bunu duyurmaya çalışmanız güzel bir şey tebrik ederim.
Eğitimci
31.12.2018 12:08:45
İKİNCİ ÜNİVERSİTE "şeker fabrikasına" dönmesin...
Ertan Buyruk
31.12.2018 10:26:45
Üzeyir Bey, şahsımı çok özel hissettirdiğiniz yazınızı okudum. Bana göre en büyük servet arkadaşlarınızın ve dostlarınızın her daim yanınızda olmalarıdır. Allah herkese yaşadığı olumlu veya olumsuzluklar karşısında teşekkür edeceği dost ve arkadaşlar nasip etsin. Rektörlük adaylığım sürecinde ve sonrasında aldığım telefonlarla ve mesajlarla böyle büyük bir servete sahip olduğumu gördüm, hissettim. Bunu başarabildiysem ne mutlu bana ve bana bu hazzı yaşatan ve hissettiren tüm dostlarıma şükranlarımı sunuyorum. Rabbim Hepinizden Razı Olsun. Ben de sizleri çok seviyorum. Üzeyir Bey ayrıca "Sana ve senin gibi bizim dikili ağacımızdan ekili tarlamızdan çocuk kalbi ile kim ne aldı ise helali hoş olsun".
İlhan kalem
2.1.2019 20:29:29
Tüm bürokratlarımız Sivaslı Ama Ertan Buyruk hocam hani derlerya yedi göbek Sivaslı sivas sevdalısı Anlatmaya hiç gerek yok Buyruk Ailesini Bilen bilir Destek yazınızdan dolayı teşekkür eder Layık Olduğu Yerlere gelmesi için Sahip Çıkmalıyız
sivaslı
31.12.2018 12:00:16
Sayın Ertan BUYRUK zarif bir insan. AHMET TURAN GAZİ Mahallesinde bir CAMİ inşaatı başladı. Daraldığımız noktada aradık hiç yok demedi. ERTAN BUYRUK sivas için şans bence..
Mehmet Ateş
31.12.2018 09:39:17
Sayın Prof. Dr. Mehmet KUL´u tebrik ve takdir ederim. Başarılar dilerim. Ne oldu zorunamı gitti Maraşlı birinin rektör olması Sivas postası. Demek ki Reis Sivasta bu işi layıkıyla yapabilecek bir prof.! görmemiş. Niye zoruna gidiyor. İllaki Sivaslı olacak diye bir kaide mi var.
Fatih Sızır
31.12.2018 09:46:45
Sayın Üzerin Yiğit; kendi adınıza konuşun. Sivaslıları sizinle aynı fikirdeymiş gibi gösterip acıtasyon dahilinde belagat yapıyorsunuz.
SİVAS SEVDALISI
31.12.2018 12:04:48
REKTÖR Ertan BUYRUK olsa idi. Bina yapımı filan noktasında SİVASLI yanında durur yardım ederdi. İSTANBUL SİVAS İŞ dünyasını harekete geçirirdi. Bu yeni rektörü ÜNİVERSİTE camiası bile tanımıyor. Kimi harekete geçirecek. SİVASA yazık oldu bence.
Şirin Baba
31.12.2018 22:52:50
Sevgili ve saygıdeğer hemşehrilerim ben tek cümle ile şunu ifade etmek istiyorum konuyu uzatmıyorum biz ne kaybetti isek hep değerlerimize sahip çıkmadığımızdan kaybettik. Artık bir şeyler yapmalı sık dokuyup ince elemeli memleket için uğraşmalı ve çalışmalıyız. Bir tane daha sivas yok!!
Hakan Arslan
31.12.2018 23:53:48
Uzeyir bey Sivası çok seviyorsanız dönün Sivasta yaşayın. Uzaktan Sivasla ilgili yazı ve yorumlarınız kusura bakmayın hariçten gazel okumaktan öteye geçmiyor
sivaslı
1.1.2019 14:58:51
Ertan Hocam Sivas´ın medarı iftiharı ama sırf siyaset uğruna memleket sevdalısı bu Yiğit ve gerçek Yiğidoyu Rektör yapmayanlar utansın . Yazıklar olsun Seviyoruz seni ERTAN HOCAM...
Mehmet Ateş
31.12.2018 12:28:00
Arkadaşlar tamam Ertan Buyruk Sivaslı olduğu için çevresi vardır, bazı noktalarda daha kolay iş çevirebilir. Belkide daha başarılı bir rektörde olabilir. Ama henüz göreve yeni atanmış bir hocayı (Mehmet Kul) bu şekilde demotive etmekte doğru değildir. Biz sivaslılara düşen yeni rektörümüzü desteklemektir. Nerden biliyoruz çok güzel işler yapmayacağını. Ön yargılı olmayalım. Herkes memleketinde başarılı olacak diye bir kaide yok değil mi? Ben biraz önceki eleştirime rağmen (ki bu eleştirim esas olarak Sivas Postasının ön yargılı tavrınadır) Ertan hocanın yeni üniversiteyede katkı vereceğine inanıyorum.
Üzeyir Yiğit
31.12.2018 12:31:10
Sevğili Mehmet Ateş; evet, benim zoruma gitti. Beni Sivasta bu işe layık birinin olmama fikri incitti. Sizin gitmemeside sizinle alakalı Mehmet Kul değil derdim. Sivas Sevgili Fatih Sızır; ben benim gibi düşünen insanların lisanı tercümanı oldum. Elbette Sivasın hepsi benim gibi düşünse. Rektör Sivaslı, kabinede bir Sivaslı, Ankara, İzmir, Mersin de enaz bir belediye Sivaslı istanbulda enaz 5 Sivaslı belediye resimiz olurdu. Ben kimseye hakeret etmedim benim gibi düşünenler adına sesli bağırıyorum.
Yigit
31.12.2018 13:28:30
Sivas, Sivas olalı hep aynı zulmü görüyor. Kendi içinde Ertan Buyruk gibi Sivas sevdalısı önemli bir değeri yetiştirmiş bu topraklara, yapılan reva mıdır? Demirin tuncuna insanların zalimine kaldık evvelden beri, birileri müdahale etmese biz bize yeterdik aslında. Affet hocam sana sahip çıkamadı bu Sivas.
Ahmet Okur
31.12.2018 13:00:14
Her kumaş kendini belli eder, bu iş reis işi değil ciğerlerine kadar kul hakkına girmiş dil edebiyat derneği ve alım yıldız icraatlarından bir iş Allah Sivas´ın ve mazlumların yardımcı olsun. Zalimleri ve haksizlari da kahhar ismi hürmetine kahretsin
Araştırma Üniversitesi
31.12.2018 13:13:27
Erciyes üniversitesi cumhuriyet üniversitesinden sonra açılmış olmasına rağmen on araştırma üniversitesinden birisi oldu. Demek ki problem bizde. Bizden kasıt yerli yabancı bütün üniversite mensupları ve şehrin ahalisidir. Örneğin şair bir rektör üniversite giriş kapılarının sanatsal dizaynından başkaca neler yapabilir. Bir Erciyes´in rektör ve yardımcılarına bakın bir de sivasınkine. On yıllardır kafa aynı. Yeni üniversitenin kurulma aşamasında kamuoyu önüne böyle tartışmalarla çıkıyor olması üzüntü verici bir durumdur. Bence yerli zengin cömert tanınmış tarafsız ve milliyetçi bir kişi bir diğerine göre rektörlükte daha avantajlı ve Sivas için daha karlıdır.
ÇARE 6.Bölge
ÇARE 6.Bölge
SİVAS Sanayisi can çekişiyor. SİVAS´ın çok acil 6.BÖLGE TEŞVİK kapsamına alınmaması durumunda, pek çok FABRİKA İŞÇİ ÇIKARMAYA başlayacak.
SİVAS´ı Köye Çevirdiniz Köye!..
SİVAS´ı Köye Çevirdiniz Köye!..
SİVAS Merkeze ilçe ve köylerden gelen pek çok insanın şehirle ünsiyet kurmada zorluk çektiği gözlemleniyor. Bir biri ardına açılan İlçe ve Köy dernekleri de, insanların şehirle bütünleşmesinden çok, bir “klan” mantığı içerisinde kalması ile eleştiri alıyor. DERNEKLERDE genel gündemin “kim nerede öldü nereye gömülecek, şu nerde bu nerde, şu şunun oğlu şu şunun torunu, ” gibi olması tepki çekiyor.
Güzellikler Çoğalsın!
Güzellikler Çoğalsın!
SİVAS Şehir Kültürünü Yayma ve Yaşatma Derneği “MEŞHUR SİVAS DÖNERİ” Gecesi düzenliyor.İl dışı ve yurt dışında dahi hasretle aranan bir SİVAS lezzetini gündem alan dernek, “MARİFET İLTİFATA TABİDİR” felsefi yaklaşımı ile iki ayda bir şehir değerini kamuoyuna daha yakından tanıtmayı hedefliyor.
NAZİ İşkence Binası Gibi
NAZİ İşkence Binası Gibi
Kongre Lisesi ve Selçuk Ortaokulu´nun hemen yanı başında bulunan metruk bina görenleri ürkütüyor. Nazi Almanya´sı İşkence mekanlarını anımsatan yapının, güvenlik açısından da tehdit oluşturduğu ve buraya biran önce BELEDİYE´nin el atması bekleniyor.
Adalet Tecelli Edecek!
Adalet Tecelli Edecek!
MANİSA´da ismi usulsüzlüklere karışan ve bundan dolayı MAHKEME huzuruna çıkan ALTINSOY,SİVAS´ta yaptığı pek çok usulsüzlük için de MAHKEME karşısına çıkacak.
Eleştiri Kültüründe C.Üniversitesi ve Sivas Postası
Eleştiri Kültüründe C.Üniversitesi ve Sivas Postası
Üzeyir YİĞİT Yazdı
Teşekkürler SİVAS
Teşekkürler SİVAS
2018 yılını zirvede tamamlayan SİVAS POSTASI, tarafsız gözlemcilerce TÜRKİYE´nin En Etkili Yerel Gazetesi olarak adlandırılıyor. Cesur insanların bir araya gelerek yola koydukları SİVAS POSTASI kervanı, cesur haberleri ile takdir ediliyor.