İnce Hesap, Kalın Kitap
SİVAS İkinci Üniversite tartışmasına odaklandı. İkinci üniversitenin teknik bir üniversite olmasının şehre daha fayda sağlayacağı öngörülürken, son anda Sosyal Bilimler ağırlıklı olması yönünde yeni yönetimin düşünceler geliştirdiği haber merkezimize gelmeye devam ediyor.Zaten mevcut Üniversitenin genelde Sosyal Bilimler ağırlıklı olduğu bilinirken, yeni kurulacak üniversitenin teknik üniversite olmasının elzem olduğu vurgulanıyor.
Tarih: 13.1.2017 16:18:26/ 5937okunma / 9yorum

 

 

Eski Rektör Faruk KOCACIK sayesinde adeta tekeri patlayan bir kamyona dönüştürülen C.Üniversitesi yeni arayışlar içerisinde.Yeni yönetimin iyi bir ekip kurmada gösterdiği başarısızlık şehirde konuşulurken, süre giden pek çok davanın seyrinin de ne olacağı merakla bekleniyor.

Cumhuriyet Üniversitesi´nde yeni Rektörü olumsuz manada etkilediği iddia edilen en önemli isimlerden biri olan Hakan YEKBAŞ´ın, böyle giderse mevcut yönetimin başını epey sıkıntıya sokacağı vurgulanmakta.

CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ her zaman olduğu gibi bilimsel yetkinlik yerine yavan gündemle oyalanırken, ikinci üniversite tartışması da sıcaklığını korumaya devam ediyor.

İkinci Üniversitenin TEKNİK BİR ÜNİVERSİTE olması zorunluluğu ortada iken, mevcut yönetimin buna sıcak bakmadığı ve Sosyal Bilimler ağırlıklı bir düşünce içerisinde olduğu ifade ediliyor.

Rektöre yakın isimlerin olası Sosyal Bilimler ağılıklı bir yeni yapılanmada REKTÖR olma hayalleri dilden dile dolaşırken, Ali TAŞKIN ve Ünal KILIÇ´ın bu yönde bir düşünce içinde oldukları dillendiriliyor.

Bu bağlamda şehrin mi şahısların mı isteğinin öne çıkacağı soruları gündem belirlemeye devam ediyor. Teknik ve analitik düşünceden fersah fersah geride olan şehir ve üniversite camiasının, SOSYAL BİLİMLER değil TEKNİK BİR ÜNİVERSİTEYE ihtiyacı olduğu ifade ediliyor.

Yeni yönetimin YARD.DOÇ. lardan oluşan kurmay heyetinin nasıl bir adım atacakları ise şimdiden merak ediliyor. Akil bir düşünce ve kapsayıcı, liyakat, işinin ehli olma gibi erdemli medeniyet mefkûresinin, son günlerde tartışma konusu olduğu üniversitede bu gidişle taşların yerine oturmakta zorluk çekeceği ifade ediliyor.

 











Kaynak:

Anahtar Kelimeler: İnce Hesap Kalın Kitap
Okuyucu Yorumları (9 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Anonim
4.1.2017 20:24:48
İkinci üniversitenin bir zahmet Sivas ın 2035 yılında büyük şehir olması planı da göz önüne aınarak Ulaş ilçesi sınırları içinde bir yere yapılmasını doğru buluyorum Büyük şehir yerleşim sınırlarının yasal olarak mevzuatta 50 km çaplı bir daire olduğu düşünüldüğünde Ulaş ilçesinin en akıllı seçim olduğu görülecektir. Kaldı ki orada arsa vs fiyatları da daha tavan yapmadı kısa yoldan köşeyi dönmek isteyenler elinizi çabuk tutun az çabalayın bir iki arsa kapatın yaptırın oraya.....cık cık cık.... yani azıcık futürist olun beyler bayanlar... Üniversiteye isim vermek gerekirse Aşık Veysel Üniversitesi olsun derim...
ahmet
6.1.2017 09:22:44
Mehmet Çimen rektör olsun :) öyle ki kendi oğlunun tıp fakültesi anatomi bölümü araştırma görevlisi kadrosuna girerken kendini komisyon başkanı seçsin, sonra notları daha yüksek bir adayın başvurusunu kabul etmesin. böylece oğlu araştırma görevlisi olsun. anatomi anabilim dalındaki diğer öğretim üyeleri ile tıp fakültesinin dekanlığı ve rektörü bu traji komik olaya ses çıkarmasın. ya allahaşkına sivası bu kadar mı sevmiyorsunuz. ikinci üniversite nasıl olacak biliyormusunuz. mehmet çimen gibilerin ikinci çiftliği olacak
Ömer
6.1.2017 13:25:28
Ahmet beye cevaben; Ortalığı karıştırmakta üstünüze yok be güzel kardeşim. Resmen çamur at izi kalsın, bilip bilmeden yalanla dolanda iftira atıyorsunuz. El vicdann diyorum. Diğer başvuru yapan adayın başvuru belgeleri onaylı değil hiç birinde ıslak imza yok. Mezuniyet belgeleri onaysız. Sen Mehmet Çimeni zerre kadar tanımıyorsun tanısan asla böyle bir yorumda bulunmazsın. Şuan Üniversitenin en çok çalışan adamı gecesi gündüzü yok. Keşkeee 2. Üniversiteye rektör olsa.
ahmet doğru
7.1.2017 23:55:53
ömer bey yanlışa yanlış demediğiniz sürece hala bu yanlışı yapan adamı savunduğunuz sürece bir adım ileri gidemeyiz. siz öncelikle oğlunu kendi bölümüne alması etik mi değilmi ona cevap verin. kendisi o bölümün başkanı. oraya girecek aday cesaret edip de onun oğluna rakip olabilir mi. kazara o aday kazansaydı ne doktorası biter o adamın ne de uzmanlığı. etik değil Ömer bey. savunmayın. siz mehmet çimeni belli ki çok iyi tanıyorsunuz. söyleyin ayıptır oğlunu kendi bölümüne almasın. madem adayın belgelerinde ıslak imza yok neden başvurusunu kabul etmişler. neden uyarmamışlar. işlerine gelmiştir belki. savunmayın Ömer bey kimseye çamur attığımız yok. dürüst bir adamın yapacağı şey değil oğlunu kendi bölümüne almak. ama siz bunu uygun görüyorsanız size de söyleyecek sözüm yok
Anonim
8.1.2017 18:47:51
Her memurun imzası ile onayladığı bir belge... hatırlatmak bize düştü... KAMU GÖREVLİLERİ ETİK SÖZLEŞMESİ Kamu hizmetinin her türlü özel çıkarın üzerinde olduğu ve kamu görevlisinin halkın hizmetinde bulunduğu bilinç ve anlayışıyla;           * Halkın günlük yaşamını kolaylaştırmak, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamak, hizmet kalitesini yükseltmek ve toplumun memnuniyetini artırmak için çalışmayı,           * Görevimi insan haklarına saygı, saydamlık, katılımcılık, dürüstlük, hesap verebilirlik, kamu yararını gözetme ve hukukun üstünlüğü ilkeleri doğrultusunda yerine getirmeyi,           * Dil, din, felsefi inanç, siyasi düşünce, ırk, yaş, bedensel engelli ve cinsiyet ayrımı yapmadan, fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalara meydan vermeden tarafsızlık içerisinde hizmet gereklerine uygun davranmayı,           * Görevimi, görevle ilişkisi bulunan hiçbir gerçek veya tüzel kişiden hediye almadan, maddi ve manevi fayda veya bu nitelikte herhangi bir çıkar sağlamadan, herhangi bir özel menfaat beklentisi içinde olmadan yerine getirmeyi,           * Kamu malları ve kaynaklarını kamusal amaçlar ve hizmet gerekleri dışında kullanmamayı ve kullandırmamayı, bu mal ve kaynakları israf etmemeyi,           * Kişilerin dilekçe, bilgi edinme, şikayet ve dava açma haklarına saygılı davranmayı, hizmetten yararlananlara, çalışma arkadaşlarıma ve diğer muhataplarıma karşı ilgili, nazik, ölçülü ve saygılı hareket etmeyi,           * Kamu Görevlileri Etik Kurulunca hazırlanan yönetmeliklerle belirlenen etik davranış ilke ve değerlerine bağlı olarak görev yapmayı ve hizmet sunmayı taahhüt ederim. ÖZETLE BU SÖZLEŞME NE DİYOR fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalara meydan vermeden tarafsızlık içerisinde hizmet gereklerine uygun davranmayı, DİYOR...  
Anonim
14.1.2017 22:35:13
İKİNCİ ÜNİVERSİTE İÇİN YARDIMCI DOÇENTLERİN YAPACAĞI ÇALIŞMALARI DÖRT GÖZLE BEKLİYORUZ. GEÇMİŞTE ALMIŞ OLDUKLARI AKADEMİK ÜCRETLERİ BEĞENMEYEREK AKADEMİSYENLERE ZAM DİYEREK SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN YÜRÜTTÜKLERİ ALGI FORMÜLÜSYONLARINI UNUTMADIK. İLİMİZE YAPILACAK OLAN İKİNCİ ÜNİVERSİTEDEN DEYİM YERİNDEYSE BU PASTADAN PAY KAPMAYI EN İYİDE ONLAR BECERECEKTİR KISACA ALLEM KULLEM EDER BU İŞİ BECERİRLER DİYE DÜŞÜNÜYORUM ÖZELLİKLE ESKİ REKTÖR FARUK KOCACIK IN ÖĞRENCİSİ OLAN VE BUNUNLA ÖVÜNEN SOSYOLOJİ MEZUNU YILIDZELİ MESLEK YÜKSEK OKULUNDAN BİR GECEDE SİVASA YARDIMCI DOÇENT CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ GAZETECİLİK BÖLÜMÜ GENEL GAZETECİLİK ANA BİLİM DALI NA GELEN YILMAZ DAŞLI NIN NE YAPACAĞINI DÖRT GÖZLE BEKLİYORUZ..
ömer
18.1.2017 02:10:45
Duymayan kalmasın rektör alım efendi açıklamış arkadaşlar üniversite 3 alanda ihtisaslaşmayı yökten istemiş. Nedir bunlar biliyormusunuz? EDEBİYAT, DİN VE OPTIK ne diyorsunuz bu duruma?
Anonim
18.1.2017 16:24:49
CUMHURİYET ÜNİVERSİTEMİZİN YÖK E ÜÇ ALANDA İHTİSASLAŞMA İÇİN YAPTIĞI BAŞVURUYU SAĞ OLSUN HEMŞEHRİMİZ ÖMER BEY BİZE İLETMİŞ. HABERİ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. ÜNİVERSİTEDEKİ YETKİLİLERİMİZİN BU KONUDA YAPMIŞ OLDUKLARI KOLOKYUM VB BİR ÇALIŞMA BULUNMAKTA MIDIR? VARSA BU KOLOKYUMDA ALDIKLARI KARARLARI VS. KAMU OYU İLE PAYLAŞIRLARSA ÇOK SEVİNECEĞİZ. DAHA GEÇENLEREDE EL YAZMASI BOL MİKTARDA ESER REKTÖRÜMÜZ TARAFINDAN ZİYA BEY KÜTÜPHANESİNE BAĞIŞLANMIŞ TÖREN SONUNDA DA REKTÖRÜMÜZ ACAİP BİR GÜLÜMSEME İLE KİTAPLAR SİZE FAKAT BİZ OKURKEN PARA İSTEMEYİN HA DEMİŞLERDİR. BU YÜZDEN BİLGİNİN ÇOK DEĞERLİ OLDUĞU ANLAYIŞLARI SEBEBİYLE ALDIKLARI KARARLARI AÇIKLAMAK İÇİN BİZDEN KARŞILIK BEKLEMEYECEKLERİNİ DE ÜMİT EDİYORUM. DOĞRUYA DOĞRU KARDEŞİN YORUMUNDA BAHSETMİŞ OLDUĞU KİŞİ UZUN ZAMAN ÖNCE YİNE GAZETEDEN HATIRLADIĞIM KADARIYLA POLİSE YAPILAN İHBARLA CEZAEVİ FİRARİSİ OLMAK SUÇUNDAN SİVAS TA YAKALANMIŞTIR. HALA CEZA EVİNDE OLMA OLASILIĞI DA OLDUKÇA FAZLADIR.
doğruya doğru
18.1.2017 07:12:25
Gardaş bizim Sivas´ın bir Optik Duran´ı vardı bilen bilir. Şimdi ne oldu bilmiyorum. Bu Optik Duran´ın ve dini nede dili vardı. Dili, dişi hep yalan dolan doluydu. Dinciye din dilciye dil yakışır al birini vur ötekine. Birbirlerini bulmuşlar. Ne dinden çıkabilirler ve dilleri biter. Bu üniversite ne uzar ne kısalır. Haman aynı sadece telekleri değişti.
Güzergaha Neden Susuyorlar!
Güzergaha Neden Susuyorlar!
Ayrıntılar PAZARTESİ SİVAS POSTASI´nda...
Evdeki Hesap Çarşıya Uymadı!
Evdeki Hesap Çarşıya Uymadı!
Ayrıntılar PAZARTESİ SİVAS POSTASI´nda...
SİVAS Bulguru Kaynattı
SİVAS Bulguru Kaynattı
Sivas Mutfağının en önemli unsurlarından biri olan “bulgur kaynatma” geleneği bu sene de tamamlandı. Temmuz sonu gibi ekinlerin biçilmesi akabinde bulgurlarını kaynatarak değirmenlerde öğüten SİVASLILAR, kış hazırlığının en önemli besinini de hazırlamış oldu.
Sivas Değişimi Konuşuyor!
Sivas Değişimi Konuşuyor!
ODA ve Borsalarda seçim heyecanı yaşanıyor. Sivas Ticaret Borsası Başkanı Abdülkadir HASTAOĞLU´nun seçimi kaybetmemek için Süleyman Demirel vari ataklara girerek, bol keseden kırtasiye çekleri dağıttığı bilgilerine ulaşıldı.
KAYA, Seçime Asılıyor!
KAYA, Seçime Asılıyor!
STSO seçime hazırlanırken, kıran kırana bir mücadelenin yaşandığı gözlemleniyor. Bireysel çalışma aşamasını geçen Murat KAYA´nın guruplarda da belli bir performans içine girdiği bilgilerine ulaşıldı.
Yeşil Alana Ne Oldu?
Yeşil Alana Ne Oldu?
GÜLTEPE´de AVM´nin orada yıllar önce 18 uygulaması ile park alanına çevrilerek vatandaşın soluk alabileceği bir alan planlanırken, son demde AVM´nin burayı alarak “otoparka” dönüştürmesi dikkat çekti.ÖZBELSAN araçlarının asfalt dökmesi ise vatandaşları şaşırttı.
Soy Bir Duruş!
Soy Bir Duruş!
Ülkesini işgal eden emperyalist İTALYA´ya karşı 22 yıl aslanlar gibi mücadele eden Ömer Muhtar, ülkesinin bağımsızlığı için bir adım bile geri adım atmadı. Savaşırken işgalcilere esir düşen Ömer Muhtar 16 Eylül 1931 yılında idam edildi.
Burası Turizme Kazandırılmalı
Burası Turizme Kazandırılmalı
Dünya tarihinin gelmiş geçmiş en büyük İmparatorluklarından biri olan HİTİT´lerin tarihte bilinen tek gölleri olan SUPPİTASSU, Sivas´ta bulunuyor. Hitit İmparatorlarının gelip ibadet ettikleri gölün yanı başında bir de ibadethane bulunuyor.Sivas´ın kültür ve turizmine kazandırılması gereken göl ile ilgili bir çalışmamanın yapılmaması eleştiriliyor. Sadece Türkiye ve Sivas için değil dünya içinde çok önemli bir göl olan SUPPİTASSU´nun git gide balçık ve kumlarla dolup yok olmaya doğru gittiği biliniyor.