İnce Hesap, Kalın Kitap
SİVAS İkinci Üniversite tartışmasına odaklandı. İkinci üniversitenin teknik bir üniversite olmasının şehre daha fayda sağlayacağı öngörülürken, son anda Sosyal Bilimler ağırlıklı olması yönünde yeni yönetimin düşünceler geliştirdiği haber merkezimize gelmeye devam ediyor.Zaten mevcut Üniversitenin genelde Sosyal Bilimler ağırlıklı olduğu bilinirken, yeni kurulacak üniversitenin teknik üniversite olmasının elzem olduğu vurgulanıyor.
Tarih: 13.1.2017 16:18:26/ 5753okunma / 9yorum

 

 

Eski Rektör Faruk KOCACIK sayesinde adeta tekeri patlayan bir kamyona dönüştürülen C.Üniversitesi yeni arayışlar içerisinde.Yeni yönetimin iyi bir ekip kurmada gösterdiği başarısızlık şehirde konuşulurken, süre giden pek çok davanın seyrinin de ne olacağı merakla bekleniyor.

Cumhuriyet Üniversitesi´nde yeni Rektörü olumsuz manada etkilediği iddia edilen en önemli isimlerden biri olan Hakan YEKBAŞ´ın, böyle giderse mevcut yönetimin başını epey sıkıntıya sokacağı vurgulanmakta.

CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ her zaman olduğu gibi bilimsel yetkinlik yerine yavan gündemle oyalanırken, ikinci üniversite tartışması da sıcaklığını korumaya devam ediyor.

İkinci Üniversitenin TEKNİK BİR ÜNİVERSİTE olması zorunluluğu ortada iken, mevcut yönetimin buna sıcak bakmadığı ve Sosyal Bilimler ağırlıklı bir düşünce içerisinde olduğu ifade ediliyor.

Rektöre yakın isimlerin olası Sosyal Bilimler ağılıklı bir yeni yapılanmada REKTÖR olma hayalleri dilden dile dolaşırken, Ali TAŞKIN ve Ünal KILIÇ´ın bu yönde bir düşünce içinde oldukları dillendiriliyor.

Bu bağlamda şehrin mi şahısların mı isteğinin öne çıkacağı soruları gündem belirlemeye devam ediyor. Teknik ve analitik düşünceden fersah fersah geride olan şehir ve üniversite camiasının, SOSYAL BİLİMLER değil TEKNİK BİR ÜNİVERSİTEYE ihtiyacı olduğu ifade ediliyor.

Yeni yönetimin YARD.DOÇ. lardan oluşan kurmay heyetinin nasıl bir adım atacakları ise şimdiden merak ediliyor. Akil bir düşünce ve kapsayıcı, liyakat, işinin ehli olma gibi erdemli medeniyet mefkûresinin, son günlerde tartışma konusu olduğu üniversitede bu gidişle taşların yerine oturmakta zorluk çekeceği ifade ediliyor.

 











Kaynak:

Anahtar Kelimeler: İnce Hesap Kalın Kitap
Okuyucu Yorumları (9 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Anonim
4.1.2017 20:24:48
İkinci üniversitenin bir zahmet Sivas ın 2035 yılında büyük şehir olması planı da göz önüne aınarak Ulaş ilçesi sınırları içinde bir yere yapılmasını doğru buluyorum Büyük şehir yerleşim sınırlarının yasal olarak mevzuatta 50 km çaplı bir daire olduğu düşünüldüğünde Ulaş ilçesinin en akıllı seçim olduğu görülecektir. Kaldı ki orada arsa vs fiyatları da daha tavan yapmadı kısa yoldan köşeyi dönmek isteyenler elinizi çabuk tutun az çabalayın bir iki arsa kapatın yaptırın oraya.....cık cık cık.... yani azıcık futürist olun beyler bayanlar... Üniversiteye isim vermek gerekirse Aşık Veysel Üniversitesi olsun derim...
ahmet
6.1.2017 09:22:44
Mehmet Çimen rektör olsun :) öyle ki kendi oğlunun tıp fakültesi anatomi bölümü araştırma görevlisi kadrosuna girerken kendini komisyon başkanı seçsin, sonra notları daha yüksek bir adayın başvurusunu kabul etmesin. böylece oğlu araştırma görevlisi olsun. anatomi anabilim dalındaki diğer öğretim üyeleri ile tıp fakültesinin dekanlığı ve rektörü bu traji komik olaya ses çıkarmasın. ya allahaşkına sivası bu kadar mı sevmiyorsunuz. ikinci üniversite nasıl olacak biliyormusunuz. mehmet çimen gibilerin ikinci çiftliği olacak
Ömer
6.1.2017 13:25:28
Ahmet beye cevaben; Ortalığı karıştırmakta üstünüze yok be güzel kardeşim. Resmen çamur at izi kalsın, bilip bilmeden yalanla dolanda iftira atıyorsunuz. El vicdann diyorum. Diğer başvuru yapan adayın başvuru belgeleri onaylı değil hiç birinde ıslak imza yok. Mezuniyet belgeleri onaysız. Sen Mehmet Çimeni zerre kadar tanımıyorsun tanısan asla böyle bir yorumda bulunmazsın. Şuan Üniversitenin en çok çalışan adamı gecesi gündüzü yok. Keşkeee 2. Üniversiteye rektör olsa.
ahmet doğru
7.1.2017 23:55:53
ömer bey yanlışa yanlış demediğiniz sürece hala bu yanlışı yapan adamı savunduğunuz sürece bir adım ileri gidemeyiz. siz öncelikle oğlunu kendi bölümüne alması etik mi değilmi ona cevap verin. kendisi o bölümün başkanı. oraya girecek aday cesaret edip de onun oğluna rakip olabilir mi. kazara o aday kazansaydı ne doktorası biter o adamın ne de uzmanlığı. etik değil Ömer bey. savunmayın. siz mehmet çimeni belli ki çok iyi tanıyorsunuz. söyleyin ayıptır oğlunu kendi bölümüne almasın. madem adayın belgelerinde ıslak imza yok neden başvurusunu kabul etmişler. neden uyarmamışlar. işlerine gelmiştir belki. savunmayın Ömer bey kimseye çamur attığımız yok. dürüst bir adamın yapacağı şey değil oğlunu kendi bölümüne almak. ama siz bunu uygun görüyorsanız size de söyleyecek sözüm yok
Anonim
8.1.2017 18:47:51
Her memurun imzası ile onayladığı bir belge... hatırlatmak bize düştü... KAMU GÖREVLİLERİ ETİK SÖZLEŞMESİ Kamu hizmetinin her türlü özel çıkarın üzerinde olduğu ve kamu görevlisinin halkın hizmetinde bulunduğu bilinç ve anlayışıyla;           * Halkın günlük yaşamını kolaylaştırmak, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamak, hizmet kalitesini yükseltmek ve toplumun memnuniyetini artırmak için çalışmayı,           * Görevimi insan haklarına saygı, saydamlık, katılımcılık, dürüstlük, hesap verebilirlik, kamu yararını gözetme ve hukukun üstünlüğü ilkeleri doğrultusunda yerine getirmeyi,           * Dil, din, felsefi inanç, siyasi düşünce, ırk, yaş, bedensel engelli ve cinsiyet ayrımı yapmadan, fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalara meydan vermeden tarafsızlık içerisinde hizmet gereklerine uygun davranmayı,           * Görevimi, görevle ilişkisi bulunan hiçbir gerçek veya tüzel kişiden hediye almadan, maddi ve manevi fayda veya bu nitelikte herhangi bir çıkar sağlamadan, herhangi bir özel menfaat beklentisi içinde olmadan yerine getirmeyi,           * Kamu malları ve kaynaklarını kamusal amaçlar ve hizmet gerekleri dışında kullanmamayı ve kullandırmamayı, bu mal ve kaynakları israf etmemeyi,           * Kişilerin dilekçe, bilgi edinme, şikayet ve dava açma haklarına saygılı davranmayı, hizmetten yararlananlara, çalışma arkadaşlarıma ve diğer muhataplarıma karşı ilgili, nazik, ölçülü ve saygılı hareket etmeyi,           * Kamu Görevlileri Etik Kurulunca hazırlanan yönetmeliklerle belirlenen etik davranış ilke ve değerlerine bağlı olarak görev yapmayı ve hizmet sunmayı taahhüt ederim. ÖZETLE BU SÖZLEŞME NE DİYOR fırsat eşitliğini engelleyici davranış ve uygulamalara meydan vermeden tarafsızlık içerisinde hizmet gereklerine uygun davranmayı, DİYOR...  
Anonim
14.1.2017 22:35:13
İKİNCİ ÜNİVERSİTE İÇİN YARDIMCI DOÇENTLERİN YAPACAĞI ÇALIŞMALARI DÖRT GÖZLE BEKLİYORUZ. GEÇMİŞTE ALMIŞ OLDUKLARI AKADEMİK ÜCRETLERİ BEĞENMEYEREK AKADEMİSYENLERE ZAM DİYEREK SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN YÜRÜTTÜKLERİ ALGI FORMÜLÜSYONLARINI UNUTMADIK. İLİMİZE YAPILACAK OLAN İKİNCİ ÜNİVERSİTEDEN DEYİM YERİNDEYSE BU PASTADAN PAY KAPMAYI EN İYİDE ONLAR BECERECEKTİR KISACA ALLEM KULLEM EDER BU İŞİ BECERİRLER DİYE DÜŞÜNÜYORUM ÖZELLİKLE ESKİ REKTÖR FARUK KOCACIK IN ÖĞRENCİSİ OLAN VE BUNUNLA ÖVÜNEN SOSYOLOJİ MEZUNU YILIDZELİ MESLEK YÜKSEK OKULUNDAN BİR GECEDE SİVASA YARDIMCI DOÇENT CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ GAZETECİLİK BÖLÜMÜ GENEL GAZETECİLİK ANA BİLİM DALI NA GELEN YILMAZ DAŞLI NIN NE YAPACAĞINI DÖRT GÖZLE BEKLİYORUZ..
ömer
18.1.2017 02:10:45
Duymayan kalmasın rektör alım efendi açıklamış arkadaşlar üniversite 3 alanda ihtisaslaşmayı yökten istemiş. Nedir bunlar biliyormusunuz? EDEBİYAT, DİN VE OPTIK ne diyorsunuz bu duruma?
Anonim
18.1.2017 16:24:49
CUMHURİYET ÜNİVERSİTEMİZİN YÖK E ÜÇ ALANDA İHTİSASLAŞMA İÇİN YAPTIĞI BAŞVURUYU SAĞ OLSUN HEMŞEHRİMİZ ÖMER BEY BİZE İLETMİŞ. HABERİ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. ÜNİVERSİTEDEKİ YETKİLİLERİMİZİN BU KONUDA YAPMIŞ OLDUKLARI KOLOKYUM VB BİR ÇALIŞMA BULUNMAKTA MIDIR? VARSA BU KOLOKYUMDA ALDIKLARI KARARLARI VS. KAMU OYU İLE PAYLAŞIRLARSA ÇOK SEVİNECEĞİZ. DAHA GEÇENLEREDE EL YAZMASI BOL MİKTARDA ESER REKTÖRÜMÜZ TARAFINDAN ZİYA BEY KÜTÜPHANESİNE BAĞIŞLANMIŞ TÖREN SONUNDA DA REKTÖRÜMÜZ ACAİP BİR GÜLÜMSEME İLE KİTAPLAR SİZE FAKAT BİZ OKURKEN PARA İSTEMEYİN HA DEMİŞLERDİR. BU YÜZDEN BİLGİNİN ÇOK DEĞERLİ OLDUĞU ANLAYIŞLARI SEBEBİYLE ALDIKLARI KARARLARI AÇIKLAMAK İÇİN BİZDEN KARŞILIK BEKLEMEYECEKLERİNİ DE ÜMİT EDİYORUM. DOĞRUYA DOĞRU KARDEŞİN YORUMUNDA BAHSETMİŞ OLDUĞU KİŞİ UZUN ZAMAN ÖNCE YİNE GAZETEDEN HATIRLADIĞIM KADARIYLA POLİSE YAPILAN İHBARLA CEZAEVİ FİRARİSİ OLMAK SUÇUNDAN SİVAS TA YAKALANMIŞTIR. HALA CEZA EVİNDE OLMA OLASILIĞI DA OLDUKÇA FAZLADIR.
doğruya doğru
18.1.2017 07:12:25
Gardaş bizim Sivas´ın bir Optik Duran´ı vardı bilen bilir. Şimdi ne oldu bilmiyorum. Bu Optik Duran´ın ve dini nede dili vardı. Dili, dişi hep yalan dolan doluydu. Dinciye din dilciye dil yakışır al birini vur ötekine. Birbirlerini bulmuşlar. Ne dinden çıkabilirler ve dilleri biter. Bu üniversite ne uzar ne kısalır. Haman aynı sadece telekleri değişti.
Bir SENDİKACI Profili
Bir SENDİKACI Profili
Eşref ADAN´ın yazısı yakında SİVAS POSTASI´nda
Bu Mudur İşte Budur!
Bu Mudur İşte Budur!
GİRESUN Üniversitesi çok önemli çalışmalarla adından söz ettirmeye devam ediyor.Doç.Dr. Nazım ELMAS´ın koordinatörlüğündeki “1. Uluslararası Dil, Sanat ve İktidar Sempozyumu”gerçekleştirildi.
Bu Güzel Eser Yardım Bekliyor
Bu Güzel Eser Yardım Bekliyor
Ahmet Turan Gazi Mahallesi´nde fedakar insanların şahsi gayretleri ile yapımına başlanılan cami inşaatı ilerliyor. O bölgede yıllardır ve şimdi inşaat yapan firmalardan herhangi birinin tek kuruşluk bir yardım yapmamalarına rağmen, inşaat günbegün tamamlanıyor.
SİVASLI Eşkiya KENGER MUSTAFA
SİVASLI Eşkiya KENGER MUSTAFA
Coğrafya kadere hükmeder misali pek çok anekdot, hayatın seyri alemi içinde yerini almaya devam ediyor. Osmanlı Rus Savaşı yıllarında SİVAS´ta dağa çıkan KENGEL MUSTAFA´nın, zenginden alıp fakire vermesi ile nam salarak uzun yıllar Sivas çevre dağlarında yaşadığı ve 1972 yılında da vefat ettiği bilgilerine ulaşıldı.
Ya Sivas Postası Olmasaydı?
Ya Sivas Postası Olmasaydı?
Sivas Postası Gazetesi, düşüncenin erdemi ve yüceliği ideali çerçevesinde, doğrunun ve güzelin kalesi olmaya devam ediyor.
Sivas´ın Gururu FRANSIZ Edebiyatında
Sivas´ın Gururu FRANSIZ Edebiyatında
Türk Edebiyatı´nın en önemli isimlerinden biri olan hemşehrimiz Mustafa BALEL, Dünya edebiyatındaki özgün yerini pekiştirmeye devam ediyor.BALEL´in “İstanbul Mektupları/Avrupa Yakası” Fransa´da yayımlandı.
Kula Minnet Eylemem!
Kula Minnet Eylemem!
Rızkımı veren Huda´dır kula minnet eylemem
Sivas Gündemini Sadece SİVAS POSTASI Belirler
Sivas Gündemini Sadece SİVAS POSTASI Belirler
Yazılmayanları yazan, takip eden değil takip edilen SİVAS POSTASI GAZETESİ, şehir gündemini belirlemeye devam ediyor...
Bu HAMAM Neden Müze Olmasın?
Bu HAMAM Neden Müze Olmasın?
Sivas Merkezde bulunan Şirinoğlu Hamamı çökmek üzere. Taş işçiliği abidesi olan ve eşsiz göbek taşı ile sanat severleri büyüleyen bu şaheserin şehir kültür varlıklarına dahil edilerek ilk ve özel olan bir “Hamam Kültürü Müzesine” dönüştürülmesi bekleniyor.
Şehir Kültürüne Kazandırılmalı
Şehir Kültürüne Kazandırılmalı