İKİ DENİZLE BULUŞMAYA RAMAK KALDI

İKİ DENİZLE BULUŞMAYA RAMAK KALDI

İKİ DENİZLE BULUŞMAYA RAMAK KALDI

İlimiz için büyük önem arz eden Karadeniz ? Akdeniz Bağlantı yolu projesinde çalışmalar devam ediyor. Ordu Valisi Çiftçi Ordu ili sınırları içerisindeki çalışmalar hakkında bilgi verirken, ilimiz bürokrat ve siyasilerinin bu proje hakkında sessizliğini koruması dikkat çekiyor. İlimiz için hayati önem arz eden projenin tamamlanmasıyla birlikte ilimizdeki ticaret faaliyetlerinin artacağı ve bağlantı yolunun geçtiği yerlerdeki yerleşim yerlerinin yeniden canlanmaya başlayacağı ifade ediliyor.

Uzun süredir Sivas ve çevre illerinin gündeminde yer alan Karadeniz ? Akdeniz bağlantı yolu projesinde çalışmalar son sürat devam ederken Ordu Valisi Kenan Çiftçi çalışmalarla ilgili bilgiler vererek projeyle ilgili Ordu sınırları içerisinde yer alan yolun 2015 yılında tamamlanacağını kaydetti.

İlk kez Osmanlı döneminde 1880 yılında gündeme getirilen, yaklaşık 600 kilometrelik Karadeniz - Akdeniz Yolu`nun 2015 yılında tamamlanacak. Vali Çiftçi, ?Bu yol 140 yıllık bir rüya. Tamamlandığında Ordu-Osmaniye yolu 400 kilometre kısalacak, Sivaslılar Karadeniz`e 1.5 saatte inecek? dedi.

Ordu Valisi Kenan Çiftçi?nin Ordu il sınırları içerisindeki devam eden çalışmalarla ilgili bilgi vermesinin ardından Sivas ve diğer illerdeki çalışmaların ne aşamada olduğu bilinmiyor. Konu ilimiz bürokratları tarafından uzun süreden beri dile getirilmezken, çalışmalarla ilgili açıklama yapılması bekleniyor.

10 yıla yakın süre önce başlatılan çalışmaların ardından son yıllarda ilimizin siyasetçileri ve bürokratları zaman zaman da olsa çalışmaların devam ettiğini bildiriyor. Ancak hiç kimse ilimiz sınırları içerisindeki çalışmaların ne aşamada olduğunu, ne kadar yol alındığını ya da bitiminin ne zamana hedeflendiği konularıyla alakalı bir açıklamada bulunulmuyor.

Sivas kamuoyunun bu hayati önem arz eden projeyi neredeyse unuttuğu yorumları yapılmaya başlanırken, ilimiz yetkililerinin konuyla ilgili bilgilendirme yapması bekleniyor.

Karadeniz ile Akdeniz?i birbirine başlayacak olan bu yolun tam ortasında bulunan Sivas için büyük önem arz ettiği bilinirken, bu yolun hizmete geçmesiyle birlikte ilimizde ticaretin canlanacağı ve yol etrafındaki bölgelerde hareketlik yaşanacağı belirtiliyor.

Yoldan 5 bölge ve 40 civarında ilin yararlanacağını söyleyen Ordu Valisi Kenan Çiftçi, Ordu-Osmaniye arasının 400 kilometreden fazla kısalacağını, yolun tamamlanmasıyla Sivaslıların 1.5 saatte Karadeniz`e ulaşabileceklerini dile getirdi. Vali Çiftçi, "Bu yol aynı zamanda Karadeniz Sahil Yolu`nu Akdeniz Otoyolu`na, GAP Bölgesi`ni en kısa mesafeden Karadeniz`e bağlamakta olup karla mücadelede de maliyetleri düşürecektir. Ordu ile Osmaniye arası otobüsle 18 saat süren yolcuğu yarı süreye indirecektir" dedi.

Vali Çiftçi, Karadeniz - Akdeniz Bölünmüş Yol Projesi`nin Ordu, Ulubey, Mesudiye, Koyulhisar, Doğanşar, Hafik, Sivas, Şarkışla, Pınarbaşı, Göksun, Andırın, Kadirli güzergahını takip ederek Osmaniye üzerinden Tarsus-Adana-Gaziantep otoyolunun Hatay otoyolu kavşağına bağlanacağını da belirtti.

Vali Kenan Çiftçi, "Belirlenen bu güzergaha yapılacak harcamalar, eşdeğer diğer yollarla kıyaslandığında belki de ülkenin en kısa zamanda geri dönüşümünü de sağlayacaktır. Ordu-Mesudiye arasında yapılan çalışmalarla, Ordu`nun 140 yıllık hayali gerçekleşiyor. Karadeniz-Akdeniz Yolu, tünelleriyle, altyapısıyla birlikte Avrupa standartlarında ferah ve konforlu bir yol olacak" diye konuştu. Vali Çiftçi, bölünmüş yol çalışmalarının tamamlanmasıyla Sivas-Ordu arasındaki ticaretin güçleneceğini söyledi.

2015`TE BİTECEK

Ordu`yu Sivas üzerinden Hatay ve İskendurun`a bağlayacak olan 2004 yılında çalışmaları başlatılan Karadeniz-Akdeniz Yolu`nun toplam uzunluğu 600 km`den oluşuyor. Ordu ili sınırları içindeki uzunluğu 88 kilometre olan yolun 13 kilometrelik bölünmüş yol kısmı tamamlandı. Proje bünyesinde toplam 11 bin 977 metre uzunluğunda 22 tünel bulunuyor. Ordu sınırları içindeki çalışmaları yaklaşık 315 milyon TL`ye mal olacak olan Karadeniz-Akdeniz Yolu`nın, Mesudiye-Topçam tünelleri hariç 2015 yılına kadar tamamlanması da hedefleniyor.



Anahtar Kelimeler: 0