HIZLI TRENDE KESİN PROJE

HIZLI TRENDE KESİN PROJE

HIZLI TRENDE KESİN PROJE

2013 yılında 2,5 Milyar ödenek ayrılan Yüksek Hızlı Tren Projesi?nde çalışmalar tüm hızıyla devam ederken, Hızlı Tren güzergâhını gösteren Projeyi Sivas kamuoyuna duyuruyoruz. Projeye göre Hızlı Tren Garı daha önce de yine gündeme geldiği üzere Toprak Mahsulleri Ofisi?nin bulunduğu bölgeye yapılacak. Diğer taraftan Hızlı Tren güzergâhının Sivas?ta ?S? çizdikten sonra Erzurum?a doğru yol alacak olması dikkat çekiyor.

Ankara ? Sivas arası Yüksek Hızlı Tren Projesi kapsamında çalışmalar tüm hızıyla devam ederken, en geç 2016 yılının başlangıcında hizmete geçmesi beklenen proje kapmasında Hızlı Tren hattının Sivas?ın hangi bölgelerinden geçeceği de netlik kazandı.

Projeye göre, Hızlı Tren Garının Mevcut Toprak Mahsulleri Ofisi?nin bulunduğu bölgede yapılması planlanırken, Ankara?dan ilimize gelen Hızlı Tren Muhsin Yazıcıoğlu Bulvarı üzerinden TMO?nun bulunduğu alana yapılacak gara geliyor.

Buradan Erzincan?a gidecek olan Hızlı Tren, Yenişehir kavşağı civarından Kayseri yoluna yöneliyor. Hızlı Tren sonrasında ise Erzincan karayoluna yönelerek, devam ediyor. 2015 yılı sonuna yetiştirilmek için tüm hızıyla devam eden çalışmalar neticesinde Sivas ? Ankara arası 2,5 saate inmiş olacak.

Ankara-İstanbul ve Ankara-İzmir Hızlı Tren hatlarının işletmeye açılması ile birlikte, ülkemizin doğusu ile batısı arasındaki bağlantıyı sağlayacak olan Ankara-Sivas arası hızlı tren hattının faaliyet geçmesi ile birlikte, Sivas ve bölge iller açısından her anlamda artı değer katması bekleniyor.

2008 yılında Yerköy-Sivas arası altyapı yapım ihalesi yapılmış ve imalat çalışmalarına başlanmıştı. Ankara (Kayaş)- Yerköy arasının uygulama projeleri Hızlı Tren İşletmeciliğini sağlayacak standartlara sahip olmadığından proje revizesi yapılmak üzere, 2010 yılında Kuruluşumuz tarafından tekrar ihale edilmiş ve proje çalışmalarına başlanılmış ve Yerköy-Sivas arasında ise altyapı imalat çalışmaları devam ediyor.

Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattıyla 602 km uzunluğunda olan mevcut demiryolu hattı 405 km?ye inecek. Böylece 12 saat olan Ankara-Sivas arası 2 saate inecek. Ankara- İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı?nın işletmeye açılmasıyla birlikte İstanbul-Sivas arası 5 saat olması planlanıyor.

Müsteşar Soluk geçtiğimiz aylarda gazetemize yaptığı açıklamalarda projenin tüm hızıyla devam ettiğini ve 2015 yılının sonuna en geç ise 2016 yılında faaliyete geçirileceğini kaydetmişti. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ise geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamalarda Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı`na ilişkin, ``Her şey yolunda giderse, herhangi bir olağanüstü durum olmazsa, hedefimiz Ankara-Sivas arasını 2015`in sonunda, en geç 2016`nın içerisinde açmaktır. Bunun için arkadaşlarımız canla başla gayret ediyorlar`` dedi.

Geçtiğimiz yıl hızlı tren gar binasının mimarisi için TCDD?nin internet sitesinde bir anket düzenlenmişti. Ankette 5 farklı bina mimarisi seçeneği sunulmuştu. 1 ay oylamaya sunulan anket sonuçlandı ancak hangi seçeneğin en çok oyu aldığı henüz kamuoyuna açıklanmadı. Sonuçları Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanı Binali Yıldırım?ın açıklayacağı belirtilmişti.

Hızlı tren gar binasıyla ilgili olarak yapılan anket hakkında daha önce gazetemize bilgi veren Bakanlık Müsteşarı Habip Soluk, Sivaslıların gerçekleştirilen ankete yeterince ilgi göstermediğini ve umursamaz davrandığını belirtti. Yaklaşık 3 bin kişinin oy kullandığını dile getiren Soluk, gar binası mimarisinin şehrin dokusuna uygun olarak belirlenmesi gerekirken oylamaların yeterince umursanmadığını söyledi.

Soluk, Sivaslıların gerçekleştirilecek projelere yeterince destek vermemesinden dert yanarken Sivas?ta kapatılan kurumların peşinden koşmanın bir fayda sağlamayacağını, ileriye dönük projelere destek verilmesi gerektiğini dile getirdi.

Hızlı tren gar binasının nereye yapılacağı konusundaki belirsizliği de değerlendiren Soluk, kafalarında bir yer oluştuğunu ancak tam olarak netleşmediğini, netleştiği durumda da kamuoyu ile bu bilgiyi paylaşacaklarını söyledi. Ancak kamuoyunun da tahmin ettiği gibi hızlı tren gar binası için Toprak Mahsulleri Ofisinin bulunduğu alanın değerlendirileceği belirtiliyor.



Anahtar Kelimeler: 0