EĞİLMİŞ EĞİTİM?E KARADAĞ?DAN DİM DİK RAPOR

EĞİLMİŞ EĞİTİM?E KARADAĞ?DAN DİM DİK RAPOR

EĞİLMİŞ EĞİTİM?E KARADAĞ?DAN DİM DİK RAPOR

Türk Eğitim-Sen Sivas Şube Başkanı Muzaffer Karadağ 2004-2005 eğitim öğretim yılından itibaren kullanılmaya başlanan bitişik eğik yazı uygulamasının sonlandırılması ve tekrar düz yazıya geçilmesi gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili bir rapor hazırlayan Karadağ, bitişik eğik yazının olumlu, olumsuz yönleri ile çözüm önerilerini dile getirdi.

Türkiye Kamu-Sen Sivas İl Temsilcisi ve Türk Eğitim-Sen Sivas Şube Başkanı Muzaffer Karadağ, okullarda uygulanmaya devam eden, bitişik eğik yazı uygulamasının sonlandırılması gerektiğini belirtti.

Konuyla ilgili bir rapor hazırlayarak Milli Eğitim Bakanlığı?na gönderen Karadağ, Bitişik eğik yazının olumlu yönlerini, olumsuz yönlerini ve çözüm önerilerini dile getirdi.

Gazetemize yaptığı açıklamada bitişik eğik yazı uygulamasının biran önce kaldırılması gerektiğini belirten Karadağ, şuanda birçok öğrencinin okumayı öğrenmesine rağmen yazmada zorluk çektiğini ve hatta birçok öğrencinin kendi yazdığı yazıyı okumakta zorlandığını kaydetti.

İkinci sınıflara İngilizce dersinin getirildiğini kaydeden Karadağ, İngilizce Öğretmenlerinin bitişik eğik yazıyı bilmediğini, öğrencilerinde bu derste düz yazı yazamadıklarını ifade etti. Konuyla ilgili derhal bir genelge yayımlanması gerektiğini belirten Karadağ, diğer taraftan öğrencilerin okudukları bütün ders kitaplarında da düz yazı kullanıldığını ifade etti.

Türk Eğitim-Sen Sivas Şube Başkanı Muzaffer Karadağ Milli Eğitim Bakanlığı?na gönderdiği raporda şunları kaydetti:

?Milli Eğitim Bakanlığımız 2004-2005 eğitim öğretim yılından itibaren bitişik eğik yazı uygulamasına geçmiştir. Alanda bu işi yapan (geçen öğretim yılında birinci sınıfı okutan) 30 yıllık bir sınıf öğretmeni olarak uygulamanın olumlu ve olumsuz yönleriyle ilgili raporumuzdur.

 OLUMLU YÖNLER

  • AB Ülkelerindeki uygulamanın aynısı ülkemizde de uygulanır oldu.
  • Bitişik yazı ile öğrencilerin daha hızlı yazdığı belirtildi.

OLUMSUZ YÖNLERİ

  • Bitişik yazı ile öğrencilerin daha hızlı yazdığı iddiası fizikçilerin araştırmasıyla son bulmuştur. Kalemin kağıda sürtünme kuvveti yüzünden (bitişik eğik yazıda kalem hiç kalkmadan kağıda daha çok sürtünerek zaman ve enerji kaybediyor) hızlı yazmadığı bilakis yazıyı yavaşlattığı izlenmiştir. Bu yıl birinci sınıftaki gözlemlerimde buna şahit olmuş bulunmaktayım.
  •  Yazı, hayatımızdan hemen hemen çıkmış bulunmaktadır. Öğrenciler (insanlar) yaşamlarının her evresinde kağıt-kalemle yazı ihtiyacı ortadan kalkmıştır. Yazılacak hemen her yazı bilgisayarda, cep telefonlarında, tabletlerde yazılmaktadır. Bu yüzden öğrenimi-öğretimi oldukça zor olan bitişik eğik yazıdan vazgeçilmelidir.
  •  Okula başlama yaşı 72 aydan 60?lı aylara çekildiği için öğrencilerin psiko-motor dediğimiz el parmak kasları ve el becerileri istenilen ölçüde gelişmeden okula gelmektedir. Okulda bitişik eğik yazıya başladığında öğrenciler oldukça zorlanmaktadır. Öğrenciler ?başaramam? psikolojisi oluşmakta, yazamadığı için okuyamama, geç okuma, başarısızlık psikolojisi gelişmektedir. Çocukların özgüvenini yitirmesine neden olmaktadır. Bitişik eğik yazı öğrenciye oldukça zor ve karışık görünmektedir. Geçen yıl okuttuğum birinci sınıfta 60?lı aylardaki çocuklar okumayı öğrendikleri halde yazmayı tam öğrenememişlerdir.
  • 2013-2014 eğitim-öğretim yılından itibaren ilkokul ikinci sınıflara İngilizce dersi konulmuştur. İngilizce dersine girecek branş öğretmenleri bitişik eğik yazıyı öğrencilerde düz yazıyı bilmemektedirler. Bu durum çocuklarda karmaşa, zorlama, başarısızlığa ve kötü yazıya (biraz eğik, biraz düz) neden olacaktır. Bu karmaşık durum kişiliklerine de olumsuz yansıyacaktır.
  •  İlkokul birinci sınıf tan itibaren bitişik eğik yazı öğretip, uygulattığımız halde birinci sınıfta dahil bütün ders kitapları düz yazı ile hazırlanmıştır. Bu durum da öğrencilerde karmaşaya yol açmaktadır.
  • Veliler bitişik eğik yazıyı bilmedikleri için evde yanlış müdahalelere neden olunmaktadır.
  • AB Ülkelerinde üç yıla yayılan okuma-yazma öğretimi bizde bir yılda yapılmakta hatta velinin, çevrenin baskısıyla üç beş ayda gerçekleştirilmektedir. O yüzden yazmakta zorlanan öğrenciler de başarısızlık psikolojisi oluşmaktadır.
  • Çocuklar kendi yazdıkları yazıyı okuyamamaktadır.
  • 5.sınıftan itibaren branş öğretmenleri öğrencileri düz yazıya yönlendirmektedir. Öğretmenler yazılı kağıtlarını okuyamamaktadır. Ortaokullarda eğik el yazısı yazılmamaktadır.
  • Öğrenciler ikilemde kalmaktadır. Eğik el yazısının ortaokul ve liselerde uygulanabilirliği hiç yoktur.
  • Eğik yazı yazarken imla kurallarına uyulmuyor, noktalı harflerin noktalarını, ayrımlar, hece bölümleri yanlış yapılıyor.
  • Bitişik eğik yazı ile rakamlar yazılamıyor. Rakamlar düz yazıyla yazılmak zorunda kalınıyor.

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

  • Bütün karmaşa ve öğrencilerin zorlamasına, aşağılık ve başarısızlık psikolojisine neden olan bitişik eğik yazı uygulamasına son verilmelidir. Zaten kağıt kalemle yazı yerini cep telefonu, tablet, bilgisayarda yazıya bırakmıştır. Düz yazıya dönülmesi (zaten kitaplar düz yazı ile basılıyor) eğitim-öğretim bütün paydaşlarını (öğretmen-öğrenci-veli) rahatlatacaktır.
  • İleriki sınıflarda bitişik eğik yazı Türkçe dersinde ?Güzel Yazı Çalışması? olarak uygulanabilir.?


Anahtar Kelimeler: 0