Bu İddia Doğru Olmamalı!
Bir yılını dolduran Cumhuriyet Üniversitesi yeni yönetimi artık şehir kamuoyu tarafından irdelenmeye başlandı. Bilimle, akademik kaliteyle,araştırma ile gündeme gelmesi gereken SİVAS Cumhuriyet Üniversitesi tuhaf ama çok tuhaf bir iddia ile çalkalanıyor. Türkiye ve Dünya Üniversitelerinde eşine pek rastlanmayacak bir hisse devri uygulamasının, Üniversitede hayata geçmesi pes dedirtti.Üniversiteye ait Bilim Aktif LTD.ŞTİ şirketindeki hisse devri şaşkınlık oluşturdu.150 çalışanı ve binlerce liralık Cirosu olan devasa ekonomik birliktelikte neler olduğu ve hisse devri ayrıntıları ve iddialarına yönetimin acilen cevap vermesi bekleniyor.
Tarih: 9.7.2017 16:50:51/ 7140okunma / 13yorum

 

 SPMH (Haber Murat KALENDER)

Üniversiteye bağlı Bilim Aktif LTD.ŞTİ şirketinin -ki bu şirket Üniversitenin İlçeler dahil tüm CAFE ve Kantinlerinin mal alımını ve işletmesini yapan binlerce lira(eski hesap trilyonlarca)  CİROSU olan 150´ye yakın çalışanı ile hizmet veren üniversitenin bel kemiği bir şirket olarak herkesçe biliniyor.

 Haber merkezimize ulaşan bir bilgi adeta şok etkisi oluşturdu. Belki TÜRKİYE´de belki Dünyanın herhangi bir üniversitesinde olmayacak bir uygulama Sivas Cumhuriyet üniversitesinde Rektör YILDIZ tarafından gerçekleştirildiği bilgilerine ulaşıldı.

 23/06/2017 tarihinde 1979 YILDIZELİ Yakacık Köyü Çavuşlu Mahallesi doğumlu M.Sakar isimli bir şahsa Rektör Alim YILDIZ´ın Vakıf Çalışanı H.ÇATMAZ´ın Rektör adına  Prof.Metin BOZKUŞ, Prof. Zahit BAKICI,Prof. Sarper YILMAZ, Erol SEZER ait hisseleri M.SAKAR´a  devrini istediği bilgilerine ulaşıldı….

 Devredilen hissenin toplamda Yüzde 25 civarında olması ve bu yüzde 25 hissenin karşılığının da kağıt üzerinde sadece 2500 lira olması ve para alınıp verilmeden binlerce ciroluk bir şirketin yüzde 25 mal sahibinin Alim YILDIZ ile hangi ilişkiler, dostluklar ve akrabalıkların mahiyeti olduğu merak ediliyor.

 Cumhuriyet Üniversitesindeki bu hisse devrindeki en büyük tuhaflığın bir üniversite rektörünün birlikte çalıştığı akademisyenlere güvenmeyerek, kendisinin hangi bağlantılarının olduğunu üniversite ve şehir kamuoyunca bilinmeyen M.SAKAR adlı şahsa devretmesi şaşkınlık oluşturdu...

 Üniversitenin uluslararası bir mahiyette ekonomik ve bilimsel farkındalıkları ortaya çıkarması iktiza ederken, yerel dinamik ve eski ilişkileri esas alan kayırmacı bir anlayışın ortaya konulması tepki çekmeye devam ediyor.

 Rektör Alim YILDIZ´ın en kısa zamanda bu hisse devri mahiyetini kamuoyuna açıklaması bekleniyor.

 Ayrıca Üniversite dışından monte edilen M.SAKAR´ın üniversitedeki mahiyetinin ne olduğunu şehir kamuoyuna açıklaması bekleniyor.

 Ayrıca OHAL bahane edilerek, bir takım uygulamaların şeffaf olmayan bir tarzda ele alınması ise tepki çekiyor. OHAL bahane edilerek akademisyenlerin herhangi bir konuda eleştirel mantıklarına yer verilmemesi ise üniversitenin bilimsel kimliği ile çeliştiği vurgulanıyor..

 Yine bu hisse devri ile ilgili yetkililerin devreye girerek, olayı soruşturup gerekli incelemeleri yaparak, bu ve benzeri bilinmeyen iş ve işlemlerin kanun ve kamuoyu nezlinde aydınlığa kavuşması bekleniyor.

 Bakan YILMAZ´ın da en kısa zamanda konuya şehrin siyasi büyüğü olarak müdahil olması bekleniyor.











Kaynak:

Anahtar Kelimeler: İddia Doğru Olmamalı
Okuyucu Yorumları (13 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
ABİDİN ÜNAL
28.7.2017 15:58:16
Skandallar almış başını gidiyor.Bunlar gelirken hesap kitap yapmışlar.Kimin canını yakalım.Bizden olmayanları pasifize edielim derdindeler.Hastanede olup bitenleri almış başını gidiyor.Hülleyle müdür yapmalar.İşi bilmeyenleri göreve getirmeler.Bırakın memurlarla uğraşmayı taşeron şirketlere bile el atmışlar.Kendi adamlarının müdür,şef yapmışlar.İş bilmeyenler insanları göreve getiriyorlar ama hizmet sıfır.Yazık ama çok yazık
Bekir Tunc
12.7.2017 06:31:41
Oncelikle cok yazik. Asil olmasi gereken hisselerin universitenin onde gelmis prof. Hocalara vrrilmesi gerekiyor. Bu kişiler burdan pay veya kar almiyor. Ama m.sakar rektorun yigeni bu sirkette baska guvenilor adam yokmu ve ya universitede. Bu nasil rezillik hoca hayretle izliyoruz. Sahin vakfi yedi birsey olmadi siz geldiniz heryeri bitirdiniz bu nasil is bu sivastan bir halt olmaz
taner
10.7.2017 18:47:28
DİĞER KURUMLARDAN GEÇEN İMAMLARIDA ATLAMAYIN,
gozcü
10.7.2017 20:22:24
Faruk KOCACIK zamanında bu kadar yolsuzluk,adam kayırma,akrabayı işe alma yoktu. Korkuyorum ki yakında Cumhuriyet Üniversitesi´nde ki işletmeler M. SAKAR adına verilecek. Sayın rektör Alim YILDIZ ne yapmaya çalışıyor? Sayın Cumhurbaşakanımızın,milletvekillerimizin ve bakanlarımızın bu durumdan haberi var mı? Rektör Alim YILDIZ hakkında bu konuyla ilgili araştırma yapılmasını istiyorum.
Herkes Biliyor
10.7.2017 14:36:05
Skandal tahminlerim: 1. Rektör yeğenini enstitü sekreteri yaptı. Şimdi lojman veriyor. Gelecekte beleşten yar.doçent kadrosu verecek. 2. ... hocayı alıp teknokente müdür yaptılar.
serin kemer
10.7.2017 22:30:21
unlu senaristler gibi bir ufka sahip bilim kurgu oyunlari konusunda yuksek yetenekleri olan genel sekreter yardimcimiz alper duran kisa zamanda universite ve sehir arasinda kopru oldu kendisi bu konularin kapatilmasi unutulmasi konusunda buyuk cabalar sarfedecektir eminiz
Yapma ya!
10.7.2017 23:17:02
Gerçek bir skandal YÖk nerde? denetleme kurulu ne iş yapar? Tüm yeğenleri işe alındı sekreter oldu lojman sahibi yapıldı. bu Mehmet sakar isimli yeğeni vakfın genel koordinatörü 7 bin lira maaş aldığı konuşuluyor tüm hisselerde üzerine yapılmış ne güzel ne güzel
posta kutusu
11.7.2017 00:03:42
sekiz seneligine geldik diyormussunuz "secim mecim yok buradayiz" diye dolasiyormus alim bey ve ekibi bu haberler uzerine de kimse birsey demez gururlanin yonetiminizi tebrik ederiz bir senede cok yol aldiniz
Zahir hocaya ayıp etmişler
11.7.2017 00:25:40
Hisse alınan kişilerden biri Zahir hoca olarak geçmiş metinde. Eğer doğruysa çok yanlış olmuş. Bu adama kendimden daha fazla güvenirim. İlyas Dökmetaş döneminde Vakfın başındaydı. Milyarlarca borcu olan kuruluşu çok iyi yönetti ve o kurum Sivasta vergi rekortmeni oldu. Tarihin bir cilvesidir ki o ödülü de Faruk Kocacık rektör olduktan kısa bir süre sonra ticaret odasında aldı. Zahir hoca Hüseyin Yılmaz hocanın rektör yardımcısı olduğu dönemde bir soruşturma geçirdi ve bir ceza aldı ve o cezayı bir dönem odasında çerçeveletip öğretim üyelerine göstermiş. Ödülümüz bu oldu diye. Sonrasında Zahir hoca vakfın yönetiminden ayrıldı, borç gırtlağa dayandı. Sonuç: ben rektör olsam vakfın ve döner sermayenin başına Zahir hocay getiririm. Bu adam asla yemez ve yedirmez, tabi hocayı ikna edebilecek bir babayiğit varsa.
AynAdam
12.7.2017 23:08:03
Üniversite hızla boşalıyor. Kalanları da görevlendirme şeklinde sürgün ediyorlar... Merak ediyorum bu üniversitede sağlıklı bir soruşturma yapılsa, başka kimler atılır feto´dan...
Cımbızlı Şair
13.7.2017 00:40:37
Bu haber ve atamaların kıssadan hissesi; "Şüphesiz Allah, adaleti, iyilik yapmayı, yakınlara yardım etmeyi emreder; hayâsızlığı, fenalık ve azgınlığı da yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor." (NAHL 90-Diyanet İşleri Başkanlığı.) Bir elimde cımbız, bir elimde ayna Umurumda mı ki GERÇEK dünya. Adalet de neymiş,sefam olsun oh oh. Yakınlarıma yardım ediyorum ammenin cebinden, oh oh. Kendi cebime dokunur uyum hiç, oh oh. Hisseler devrediyorum, GERÇEK dünyamın satıyorum anasını, oh oh. Her gün başka bir alemde, GERÇEK alem de neymiş, oh oh. Alnım secdede, size ne aklım nerede oh oh. Hasbeyim var, her gün başka bir yere atarım, oh oh. Zaferim var gözüm gibi bakarım, oh oh. Daha nelerim nelerim var, size ne oh oh. Diyetlerim var öderim, sefam olsun oh oh... (ve sahne çınlar, bi´daha, bi´daha, bi´daha...) Şiir, şairinden utanır oysa. Çünkü şiir gönül işidir. "İşitin ey yarenler Kıymetli nesnedir aşk." buyurmuştur Yunus. Şair ise "Nesne, kıymetli bir aşktır." sanmış, cezbesine kapılmıştır nesnenin. Ne diyelim, sefası olsun. Of of, nedir bu dindarlığın / muhafazakarlığın, taraftarlarından çektiği. Aforizmalar: Sol yanım sızlıyor, der Adalet. Adalet kızaktadır. Asalet, Adaletin karşında öylesine oturuyor. Her şeye rağmen Adil olan, adeta tek dişi kalmış canavar. Oysa Bahattin bakidir, tabi olduklarını söyleyenlerin tüm çirkinliğine rağmen. Güldane remzidir efendimizin. Her işarette bir Hikmet vardır. Zafer inananlarındır, Has beylerin değil.Metin olmak için, boyun eğmemek gerek sert Bakanın karşısında. Himmet nüfusa yanlış yazılmış Hümmet olmuş ama manası aynı kalmıştır, şükür. Muhlis olan, şair Yunustur. Üç kuruşluk menfaate dinini eğip, büken ve ayeti cımbızlayan kasım değildir. İsmet ne güzel sıfattır, Adem olana yakışmaz. Yüce olan el değildir, el açılandır. Sakara iş verilmez. Alp´e er deseler, Duranı asla alperen olmaz. Hayy´dan gelen Hu´ya gider, gerisinden hafazanallah. Hasılı, sizler seçim denilen bir savaşı kazandınız. Savaşta ganimet haktır. Gazanız mübarek olsun beyler. Bize ne?
KARANLIK
11.7.2017 19:59:24
ALPER DURAN´a dikkat çok karanlık çok.
Ali
2.8.2017 21:16:35
MAALESEF CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİNDE YABANCI HOCALARIN SULTASI VAR BİR ÇOK BÖLÜMDE SİVASLILAR İSTENMİYOR VE FARKLI ŞEHİRLERE GİTMELERİ İSTENİYOR. ALİM HOCA BUNUN ÖNÜNE GEÇMELİ VE DİĞER İLLERDEKİ SİVASLI AKADEMİSYENLERİ DAVET ETMELİ YOKSA REKTÖR VE YARDIMCILARIN SİVASLI OLMASI HİÇBİR ŞEYİ ÇÖZMEZ. AYNI EKİP ALİM HOCAYA DA KARŞI VE MUHALEFET EDİYOR ALİM HOCA SİVASLI HERKES SAHİP ÇIKMALIDIR. İLLA Kİ BİR MAKENDON YA DA ARNAVUT MU GELSİN
Şer İttifaklar Devrede!
Şer İttifaklar Devrede!
Yaklaşık 10 yıldır FETÖ yapılanmasını SİVAS´ta deşifre eden ve onlarla tek başına savaşan SİVAS POSTASI ekibi, eğer 15 Temmuz darbesi gerçekleşse idi en büyük zararı gören bir gazete olacaktı. FETÖ hainlerinin çevirdiği oyunları tek tek kamuoyuna ilan eden SİVAS POSTASI, gizli FETÖ sevenler tarafından her fırsatta sıkıştırılmaya zor durumda bırakılmaya kalkışılıyor.
Milli Eğitimde Neler Oluyor?
Milli Eğitimde Neler Oluyor?
Ayrıntılar PAZARTESİ SİVAS POSTASI´nda...
TECER DAĞI Gıcım Gıcım Gıcılar
TECER DAĞI Gıcım Gıcım Gıcılar
Kirkor DEĞİRMENCİYAN´ın kaleminden gerçek yaşanmış hatıralar zinciri...
SİVAS Bunları Konuşuyor!
SİVAS Bunları Konuşuyor!
Ayrıntılar PAZARTESİ SİVAS POSTASI´nda...
Kızılelmaya, Kızılelmaya, Kızılelmaya...
Kızılelmaya, Kızılelmaya, Kızılelmaya...
Sultan Abdülhamit Hanın 1900 yılında temellerini attığı İstanbul-Hicaz Demiryolunun, HIZLI TREN hattı ile yeniden değerlendirilmesi bekleniyor. İSTANBUL-MEKKE arası hızlı tren sisteminin kurulması durumunda İSTANBUL´dan yola çıkan bir tren 24 saat sonra kutsal topraklarda olabilecek.Eğer bu proje hayata geçerse TÜRKİYE dünya ölçeğinde bir kızıl elmaya ulaşmış olacak.
Vicdan ve Adalet SİVAS´ı da Görmeli
Vicdan ve Adalet SİVAS´ı da Görmeli
Kardeşi kardeşe kırdırmak için SİVAS ve BAŞBAĞLAR´da oynanan oyun milletin vicdanında derin yaralar açtı. Dış ve İç güçlerin terör örgütlerini kullanarak bir Alevi-Sünni ayrışması yapmak için SİVAS´ta yaptıkları katliam bütün Sivaslılar tarafından nefretle kınanıyor. Yaklaşık 24 yıldır olaylar ile uzaktan yakına ilgisi olmayan insanlar ise cezaevinde çürümeye devam ediyorlar.28 Şubat ruhu ile verilen cezalar kamu vicdanını yaralarken, Sivas mazlumlarının yeniden yargılanması bekleniyor.SİVASLILAR, yeni Adalet Bakanı Abdülhamit GÜL´ün bu konuya eğilerek haksız yere içerde çürüyenler içinde adaleti tesis etmesini istiyorlar.
Milletin Seni Unutmadı ALİ ADNAN!
Milletin Seni Unutmadı ALİ ADNAN!
17 Eylül kara bir gün. Milletin sevdiği ve bağrına bastığı Adnan MENDERES´in idam edilişinin yıldönümü.Türkiye´nin tarihine kara bir leke olarak geçen bu katliam ile ülkenin Başbakanı dış ve iç güçler ihaneti ile idam edildi. Ancak Milleti Ali ADNAN´ı hiç unutmadı.