Hızlısından Tebliğ
Şehrin 75 yıllık tarihi ile ana dinamosu olmuş, ancak son dönemlerde amacından uzak üretimden kopmuş, adeta bir komisyon şirketine dönüştürülmüş olan TÜDEMSAŞ ile ilgili yaptığımız haberlerin etkisi sürmekte.
Tarih: 10.4.2015 10:35:18/ 2783okunma / 0yorum

 

Tüm Sivas`ın, tüm Sivaslının gözleri önünde eriyen, üretimi ve tamirat yapmayan tamirat için gelen vagonların dahi bir biri ardına tırlar üzerinde komisyon şirketi vasfıyla alt yükleniciler oluşturularak dışarıda yapıldığını fotoğrafları ve belgeleriyle kamuoyu önüne seren gazetemize karşı kurum müdürü Yıldıray Koçarslan`dan hamle gecikmedi.

Önce aracı yolunu seçen Koçarslan yapılan eleştiri ve doğru haberler karşısında gazetemize kurum eliyle göndermiş olduğu cevap ve düzeltme metinleriyle haberlerimizin tamamını doğruladı. Sonrasında ise kendi cümlelerinin yer verilerek habermizin doğrulanmasının ardından soluğu noterde alma yolunu tercih etti. Koçarslan`dan şimdi beklenen mahkeme yolu.

Biz haberlerimizde şirketin asıl işi olan üretim ve tamiratı bırakarak aracı kurum yani komisyon şirketine dönüştürüldüğünü dile getirmiştik. Buna cevap olarak ise TÜDEMSAŞ Genel Müdürü özel sektörün desteklenmesi ifadelerini kullanmıştı.

Yine gazetemizde bu büyük fabrikanın 75. yıl kutlamalarında şehrin meydanında yine şehrin idari amirine kurdale kestirerek, başta idari amir olmak üzere tüm vatandaşları yanıltma yoluna gittiği, sergilenen vagonun tüm üretim imkanlarına sahip olan fabrika tarafından değil de Kayseri de bir firma tarafından üretilerek yine tırlarla Sivas`a getirildiğini dile getirmiştik. TÜDEMSAŞ Genel Müdürü ise bu vagonunda dışarda üretiminin yaptığını doğruladı.

Hem herkesin gözü önünde olan hem de belgeleriyle, ayrıca haberler karşısında kendi vermiş olduğu cevaplarla da gazetemizin doğrulanmasına rağmen hatalarını düzeltmek yerine yanlışını savunma yolundan vazgeçmeyen Tüdemsaş Genel Müdürü yine gazetemizde yer alan Golf arabası alımını da doğrulamış ama adını değiştirip personel taşıma aracı olarak ifade etmiştir. Son misarifi ise AK Parti Milletvekili adayı olan Selim Dursun`un gezdirildiği golf arabasını personel taşıma aracı olarak adlandırarak haberi yalanlama yoluna gitmeyi tercih etmiştir.

Malzeme alımlarında sorunsuz alımlar yapıldığını dile getiren Tüdemsaş Genel Müdürü malzemelerin sorunsuz teslim alındığını dile getirmekte ise de fabrika da neler olduğunun farkında olmadığını göstermekte. 2014 yılında 200 adet zas tipi olarak üretilmesi planlanmış ve iki firmaya ihale edilen vagonlar bu firmalar tarafından kendi tesislerinde yapılacak ve TÜDEMSAŞ`a getirilmesinden sonra kesin kabulleri yapılması gerekirken 30`a yakın vagon şartname kurallarına uygun olmadığı halde fabrikaya teslimi yapılıp yapılmadığıdır. Dışarıda üretimi yaptırılan bu vagonların satış aşamasına kadar içine basılan 70 ton su, elektrik, Kaynak makinesi, elektrot, kaynak teli, bina masrafları hangi kurumun sırtından gitti. Üstelik firma elemanlarının fabrika içerisinde çalışmaları yasak olmasına rağmen lsg kuralları ihlal edilerek çalışma yapılıp yapılmadığıdır. Dışarıda üretim için ihale edilen bu vagonların sağlammış gibi Tüdemsaş`a teslim edilip edilmediği ve yine Tüdemsaş`ın bütün imkanlarını kullanarak bu eksikliklerin giderilip giderilmediği dile getirilmiştir.  Cevap basittir. Bu devasa TÜDEMSAŞ`ın bilgi deposu ve kamera kayıtları muhakkak mevcuttur. Cevap olarak gönderilen metinde ise kabul işleminin maddesi belirtiliyor ve komisyon başkanının kim olduğu dile getirilirken malzemeler sorunsuz alınmıştır denmekte.

Yine gazetemizde soru olarak dile getirdiğimiz konusu olmayan personellerin dış ülkelere harcirah alması için gidip gitmediğidir. Cevapta ise harcirah verilmesi güdülmediği tek cümle ile geçilmekte olup, Personel Daire Başkanı`nın Çin`e teker almak için gidip gitmediğine dair bir ibare bulunmamaktadır.

Biz Sivas Postası olarak doğruları yazmaya devam edeceğiz. Asıl yanıltmayı veriler ortada iken TÜDEMSAŞ Genel Müdürü ve yetkilileri yapmaya devam ediyor. Hatta Düzeltme metni olarak göndermiş oldukları yazılarda dahi açık ve net olarak yazdıklarımı doğrulamaktan başka çıkar yol bulamıyorlar.










Kaynak:

Okuyucu Yorumları (2 yorum)
Adınız Soyadınız *
E-Posta *
 
Telefon
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Heşt BEHİŞT
16.4.2015 15:53:16
Sivas postası okuyucuları size Tüdemsaş Genel Müdürlüğünden çok kısa bi kaç not aktaram ve yukardaki haberin ve diğer haberlerin ne kadar yanıltıcı olup olmadığına siz karar verin Lütfen. Mevcut Tüdemsaş Genel Müdürü göreve 2012 yılı sonlarına doğru başlamıştır. 2010 yılında Tüdemsaş ın sivas piyasasından aldığı mal ve vagon onarım bedeli yaklaşık olarak 2,700,000.00 TL 2011 yılı 3,275,000.00 TL 2012 yılı 5,260,000.00 TL iken Mevcut Genel Müdürün Göreve Tam anlamıyla başladığı 2013 yılına bakacak olursanız Sivas Sanayisine ve Dolaylı olarakda sivaslı esnafa ve tüm sivasa Yarattığı Katma değer 2013 Yılı 20,586,143.00 TL yine 2014 yılı aynı şekilde sivas ekonomisine yarattığı katma değer 2014 yılı 32,180,000.00 TL dir. İşte Vizyon farkı işte yönetim farkı işte Tüdemsaş ve sivas sevdası Budur. Burada şunu belirtem 2012 yılına kadar bu derecede büyük paralar hep sivas dışındaki illere akmaktaydı. çünkü sivasda bu derecede büyük ihale alan yada aldırılan yada almasına müsade edilen herneyse işte bi işletme yokken şimdi çalışanlarının tamamı sivaslı olan 4-5 tane büyük firma oluştu bu sayede.İşte Tüdemsaş Genel Müdürünün Sivas Ekonomisine katkısı budur. Bu derece büyük paralar zaten sivasa gelmese başka illere akacaktı neden sivasa gelmesin neden sivaslı faydalanmasın.Ayrıca yine Tüdemsaş Genel Müdürünün vizyonuyla tüm çalışan personel son 2 yılda eğitildi kendini geliştirdi yeni ve farklı işletmeler teknolojiler tanıdıkça bunları Tüdemsaş da uygulama alanı buldu. yine Tüdemsaş Genel Müdürü sayesinde belkide sivasın en modern akıllı depolama sistemi Tüdemsaş da kuruldu. Artık Bir vagona takılan en küçüğünden en büyüğüne tüm malzemeler kendine has kimlik numarası alarak yıllar sonra bile menşei takip edilebilir duruma geldi.Ayrıca yine Tüdemsaş Genel Müdürünün Tüdemsaş ve sivas ekonomisi için bi başka Katkısıda 200 kadrolu işçi istihdamı ve 100 e yakın memur personel istihdamı ile 250 civarı Teşeron İşçi istihdamı olmuştur.Ayrıca Yan sanayi kuruluşları ilede yine 500 den fazla sivaslı işsize iş kapısı açılmış normalde sivas sanayisinde asgari ücretle iş bulması imkansız bu kardeşlerimiz bu sayede 1200 tl civarı maaşla yan sanayilerde iş bulmuştur.işte bu dilinize dolayıp yerli yersiz haber yaptığınız bu tırlar sivasa ve sivaslıya vagon taşımıyor ekmek taşıyor aş taşıyor evlere sıcaklık mutluluk taşıyor. Pekala sivas postası Burdan soram size Tüm bu kısacık bir bilgi sonucunda acaba sizin sivas a ve sivaslıya katma değeriniz nedir.Bursada oturup sivas ve sivasın Güzide kuruluşu hakkında yalan yanlış kulakdan dolma bilgilerle haber yapma dışında.......Saygılar
ahmet dursun
19.4.2015 13:33:26
Merhaba; Bir müddettir Tüdemsaş ile ilgili haberlerinizi ilgi ile takip ediyorum. Açıkcası yaptığınız haberleri ne maksatla yaptığınızı anlayamadım. TÜDEMSAŞ ın SİVAS için hayati öneme sahip bir kuruluş olduğunun farkındasınız. Bunu zaten tüm yazılarınızda die getiriyorsunuz . benim anlayamadığım neden bunun farkında olmanıza rağmen yalan yanlış bilgilerle bu haberleri yaptığınız. Siz sivas gibi bir şehirde yerel ‘’gazetecilik’’ yapıyorsunuz . konu ve sektör hakkında araştırma yapsanız iddalarınızın oldukca insafsızca olduğunu anlayacaksınız . şimdi eğer yararlanmak isterseniz elimden geldiğince TÜDEMSAŞ ve demir yolları ile ilgili sizi biraz bilgilendirmeye çalışacağım. Esas merak ettiğim bu yazılanları yayınlayıp doğruluğunu araştırma gereği duyacakmısınız. Eğer bunu yaparsanız ‘’ gazetecilik ‘’ yaptığınıza biraz olsun inanacağım ve’’ gazetecilik ‘’ kelimesindeki tırnak işaretini kaldıracağım. Şuradan başlayalım: 1: Cumhuriyet ile yaşıt olan TÜDEMSAŞ ta demir yolları gibi 60 yıldan fazladır ihmal edilmiş ve neredeyse atıl duruma gelmiştir. Ancak 2002 yılından itibaren ulaşıma verilen önemle birlikte demir yollarına yapılan yatırımlar malumdur. Bu yatırımlar ilk etapta doğal olarak alt yarırımlara yönelmiştir. Alt yatırım( YOL ) olmadan vagon gitmeyeceğine göre doğru bir yaklaşımdır. Alt yatırımlar belirli bir seviyeye gelince DEMİRYOLU ARAÇLARINA sıra gelmiştir yük ve yolcu vagonu üretimi ve bakım onarımı hükümetin almış olduğu karar doğrultusunda yeniden yapılandırılmaya çalışılmaktadır. Bu doğrultuda DEMİRYOLLARI DÜZENLEME KURULU kurulmuş çalışmalarına devam etmektedir. Bir taraftanda yeni üretilen vagonların ve tamir bakımı yapılan vagonların AVRUPA ülkelerine taşıma yapabilmasi için istenilen standartlarda( TSI VE ECM ) üretim ve bakım onarım yapması gerekmektedir. Aksi taktirde vagonlarımızın avrupa ülkelerine yük ve yolcu taşıması mümkün değildir. Hatta AB. demir yollu taşıma standartlarını tanıdığımız için YURT İÇİNDE bile TSI VE ECM belgesine sahip olmayan vagonların yolcu ve yük taşıması 2016 yılından itibaren mümkün değildir. Ancak 2015 yılından önce üretilen vagonların ECM STANDARLARINDA bakım onarımları yapıldığı sürece hatlarda çalışmasına izin verilecektir. Özetle sizin TÜDEMSAŞ ı batırmak için yürütüldüğünü idda ettiğiniz faliyetler ( fabrika sahasının düzenlenmesi, yeni yatırımlar, belgelendirme çalışmaları, personel eğitimleri vs. ) eğer yapılmaz ise TÜDEMSAŞ 2016 YILI itibari ile faliyetlerine son vermek zorundadır. 2: Tüdemsaş ın özel sektöre yaptırdığı işlerin TÜDEMSAŞ I eritmek amacıyla yapıldığını idda ediyorsunuz.sonrasındada TÜDEMSAŞ ın özelleştirme veya kapatılmak suretiyle yok edileceği tezini savunuyorsunuz. Yine belirtmeliyimki eğer kasıtlı haber yapmıyorsanız konu hakkında en ufak bir bilgiye sahip olmadığınız ortaya çıkıyor. Şöyleki; dünyada artık yan sanayii olmadan bir sektörün gelişmesi mümkün değildir. Türkiye’de şu anda faal olarak 20.000 adet( TCDD VE ÖZEL SEKTÖR ) yük vagonu bulunmaktadır. DEMİR YOLU DÜZENLEME KURULUNUN faliyetlerini bitirip özel sektörün daha aktif şekilde yük taşımasına imkan verdiği taktirde 2023 yılına kadar toplam 40.000 vagona ihtiyaç duyulacaktır. Mevcut 20.000 adet vagonun yaş ortalaması 25 yaşın üzerindedir. Buda en az 10.000 adetinin ıskat ( hurdaya ) ayrılacağı demektir. Yani 2023 yılına kadar 30.000 adet yeni vagona ihtiyaç var demektir. Bunların tamamı TSI belgesi olmadan üretilemiyecektir. Yani 2016 yılından itibaren her yıl yaklaşık 4300 adet yeni yük vagonu üretilmesi gekmektedir. Şimdi şunu sormak istiyorum bunu TÜDEMSAŞ IN veya ÖZEL sektörün tek başına üretmesi mümkünmüdür. AVRUPA da dahi bu kapasitede üretim yapacak fabrika bulunmamaktadır. Burada TÜDEMSAŞ oldukca akıllı bir politika izleyerek özel sektörle birlikte çalışmalar yapmış şu anda 4 değişik tip vagonu ihale ederek her biri kendi segmentinde tüm AVRUPA ve DÜNYADA en rekabetci tasarımına sahip vagonlara ve 2 tip bogiye TSI belgesi alacaktır. (1 tip BOGİ ( Y 25 ) için TSI belgesi çalışmaları bitmiştir. RGNS vagonu için son aşamaya gelinmiştir. Bu yıl içinde SGNS VE TALNS tip vagonlar için TSI Belgesi alınma süreci tamamlanıp seri üretim planlanmaktadır. ) Ayrıca mevcut ve üretilecek vagonların 4 yılda bir peryodik bakımlarının yapılma zorunluluğu bulunmaktadır 40.000 adet vagon 4 yılda bir yani yıllık en az 10.000 adet vagon bakımı yapılmak zorundadır. Özetle : TÜDEMSAŞ ın mevcut personel ve imkanları ile yıllık 300 adet yeni vagon ve en fazla 1500 adet vagon bakım ve onarımı yapabilmektedir. Şimdi geriye 2 seçenek kalıyor TÜDEMSAŞ ya kendi yağında kavrulacak ve kapasitesi kadar üretim ve bakım onarım yapacak yada özel sektörle iş birliği yaparak branjlaşıp yılda 3000 adet yeni üretim vagon ve 5000 adet bakım onarım yapacak . sizce hangisi karlı. Karı bırakalım sizce TÜDEMSAŞ bu kadar personel ve maliyetle yılda 300 adet vagon üretip 1500 tane vagon bakımı yaparak nasıl ayakta kalabilir. HADİ SİZE BİR BİLGİ DAHA DEMİRYOLU DÜZENLEME KURULULUN ÇALIŞMALARINI TAMAMLAMASININ ARDINDAN TÜDEMSAŞ IN ARTIK TCDD DEN OTOMATİK SİPARİŞ ALAMAYACAĞINI TCDD NİN VAGON İMALATI VE BAKIM ONARIMI İÇİN İHALE YAPACAĞINI KİM UCUZ TEKLİF VERİRSE İŞİN O FİRMAYA VERİLECEĞİNİ BİLİYORMUSUNUZ. SONUÇ: Bu doğrultuda sivas dışında YÜK vagonu üretim ve bakım onarımı yapmak için kurulan firmalar ciddi kulis ve baskı yapmasına rağmen SİVAS ın YÜK vagon imalatı ve tamiri bakımından bir üs olması için SİVAS SANAYİİ,TÜDEMSAŞ ve ÖZEL SEKTÖRÜN çabalarının gazeteniz tarafından acımasızca en hafifi ile yanıltılmak sureti ile yıpratılması ancak SİVAS dışı oluşumların ekmeğine yağ sürmekten başka işe yaramamaktadır. Lütfen bir şehrin kaderine etki eden sektörü ve kurumları töhmet altında bırakacak haberler yaparken daha dikkatli ve adaletli davranalım. Bu sektör ancak SİVAS TA TÜDEMSAŞ ve ÖZEL sektör iş birliği ile gelişebilir ve sektör SİVAS için belkide son şanstır. Ve geçmişte olduğu gibi bu şansı kişisel hırs ve çıkarlar için heba etmeyelim . yapıcı ve doğru eleştirilere evet ama doğruluğu ve amacı araştırılmadan yapılan haberlerin SİVAS a ve sektöre zarar vermekten başka bir işe yaramayacağını bilelim. Öneri: TÜDEMSAŞ ve ÖZEL sektör temsilcileri ile bir araya gelip iddaları tartışmak daha doğru değilmi. Onlarında yanlışları var ise düzeltmelerine imkan vermek yapıcı eleştiri ve önerilerle katkı sağlamak daha medeni ve adaletli olur diye düşünüyorum. DAHA anlatılacak çok konu var eğer buraya kadarını ciddiye alıp yayınlar ve yazılarınızı araştırarak yazdığınızı görürsem daha çok bilgi verebilirim . Bence benim anlattıklrımla yetinmeyip TÜDEMSAŞ a gidip yerinde bilgi almanız daha doğru . her şeye rağmen TÜDEMSAŞ ın ve sektör için kapılarının herkese açık olduğu kanaatindeyim . Aksi taktirde yayınlarınızın neden yapıldığı söylentilerine inanıp sadece kişisel çıkar ve hırslar için kasıtlı yalan haber yaptığınıza inanacağım. TÜRKİYE ve SİVAS için daha güzel ve güneşli günler görmek dileği ile !!
BİNLERCE SİPARİŞ... VE
BİNLERCE SİPARİŞ... VE
Binlerce Vagon Siparişi alan Tüdemsaş´tan Dev Adımlar
Aracı Şirket Sorgun Kaplıcalarında
Aracı Şirket Sorgun Kaplıcalarında
Günbe gün eriyen ve adeta üretim merkezinden sonra tamirat özelliğinin de yönetim anlayışı ile yok edilişinin gözler önünde sergilendiği tırlarla vagonların üçüncü şahıslara ait özel şirketlere verilmesi ilimizde büyük eleştirilere sebep olurken kurum yetkilileri şehrin kaplıcaları olmayınca soluğu 100 kişi ile Sorgun`da alıyor...
Sus Sus Susma!
Sus Sus Susma!
Biz sadece TÜDEMSAŞ başlıklı antetli kağıtta 79554205-621-24-1649 sayılı yazıda kendi cümlelerini Sivas Kamuoyuna sunarak gerçeği paylaşıyoruz. "Çünkü Şirketimiz 75 yıllık tarihi boyunca 1979 yılında 4056 çalışanıyla en fazla 1000 adetlik üretimi gerçekleştirmiştir" Şimdi ise "180.000.000 TL olan şirket bünyesinde 298 adet memur ve sözleşmeli personel ile 980 kadrolu işçi istihdam edilmektedir"
Tüdemsaş İşçiler Yatırılıyor İş Dışarı Yaptırılıyor
Tüdemsaş İşçiler Yatırılıyor İş Dışarı Yaptırılıyor
İlimizin en önemli ekonomik kaynağı olan TÜDEMSAŞ adeta yok ediliyor. Cer atölyesi olarak Cumhuriyet döneminde kurulan ve günümüze kadar ilimizin en büyük fabrikasında gelinen nokta içler acısı.
ORGANİK BAL ÜRETİMİ YAYGINLAŞACAK
ORGANİK BAL ÜRETİMİ YAYGINLAŞACAK
Sivas İl Özel İdaresi, organik arıcılığın ilimizde gelişmesi amacıyla çalışma başlattı. Tecer Dağı Yöresi ile Tozanlı Vadisi?nde faaliyetini sürdüren 20 arıcıya Sivas İl Özel İdaresi tarafından Organik Arıcılık Hibe Desteğinde bulunuldu.
MEMURLARIN YÜZDE 97`Sİ BORÇLU
MEMURLARIN YÜZDE 97`Sİ BORÇLU
Türkiye Kamu-Sen Ar-Ge Merkezi`nin yaptığı araştırma, kamu görevlilerinin meslek hayatlarının borç ödeyerek geçtiğini ortaya koydu. Araştırmaya göre; yüzde 97`si borçlu olan memurların yüzde 60,2`si borcunu ödeyemedi, yüzde 21,5`i ceza faizi ödedi, yüzde 4,4`ünün banka hesabına bloke konuldu. Memurların yüzde, 3,6`sı ise son 3 yıl içinde borcunu ödeyemediği için hacize uğradı.
TKDK 12. ÇAĞRIYA ÇIKTI
TKDK 12. ÇAĞRIYA ÇIKTI
FİLLO KARGO LOJİSTİĞE GEÇTİ İLK YATIRIM SİVAS?A
FİLLO KARGO LOJİSTİĞE GEÇTİ İLK YATIRIM SİVAS?A
Fillo Kargo, ismini ?Fillo Logistics? olarak değiştirerek, rotasını dağıtım lojistiğine çevirdi. 2014`te başta depolama alanına olmak üzere dev yatırımlar yapacak olan Fillo Logistics?in Genel Müdürü Sinan Türel 2014 yatırımlarında ilk duraklarının Sivas olacağını belirtti. Dev bir bütçe ayrılan Lojistik Merkezi sayesinde ilimizde yeni bir istihdam alanı daha oluşturulmuş olacak.
İLK 100?DE TEK SİVASLI
İLK 100?DE TEK SİVASLI
Türkiye genelinde en hızlı büyüyen 100 şirket açıklandı. Daha önce de büyük başarılara imza atan Gökler A.Ş de bu listede 86. Sırada yer alarak listede ilimizi temsil eden tek firma oldu.
KİRALIK ŞEHİR SİVAS
KİRALIK ŞEHİR SİVAS
Yüzölçümü bakımından büyük bir il olan Sivas, komşu illerin çiftçileri tarafından adeta kiralanarak toprakları çürütülüyor. Başta patates ve pancar üretimi olmak üzere kiralanan topraklar, aşırı gübre kullanımı nedeniyle hastalanırken, bunun önüne geçilmesi yönünde bir tedbirin bulunmaması eleştiri alıyor.
?ALO 170? 2 BAKAN?LA AÇILIYOR
?ALO 170? 2 BAKAN?LA AÇILIYOR
Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz?ın aylar öncesinde müjdesini verdiği Alo 170 Çağrı Merkezi?nin açılışı 26 Ekim Pazar günü yapılacak. Açılışa Bakan Yılmaz?ın yanı sıra Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik?te katılacak. Alo 170 Çağrı Merkezi?nin açılışıyla birlikte Sivas çağrı Merkezi üssü olma yolunda bir adım daha atmış olacak.
SİDEMİR?DE YİNE SKANDAL ELEKTRİKLER KESİLDİ
SİDEMİR?DE YİNE SKANDAL ELEKTRİKLER KESİLDİ
Geçtiğimiz yıl boyunca oldukça çalkantılı geçiren, işçi maaşlarını yatıramadığı için eylemlere sahne olan Sivas Demir Çelik Fabrikasında (SİDEMİR) işler yoluna giriyor derken yeni bir olay patlak verdi. ÇEDAŞ ekipleri Pazartesi günü elektrik borcundan dolayı SİDEMİR?in elektriğini kesti. Bu yılbaşında yine elektrik borcundan dolayı paydos yapmak zorunda kalan SİDEMİR yine rekor vergi borçlarıyla da gündeme gelmişti.
MADEN HARİTASI ŞART
MADEN HARİTASI ŞART
Sivas, Kayseri ve Yozgat, iç ve dış pazarlara yeteri kadar işlenmeden ve cevher zenginleştirilmesi yapmadan madenlerini sevk ediyor. Orta Anadolu Kalkınma Ajansı`nın hazırladığı rapora göre madenciliğin gelişmesi için maden haritasının çıkarılması gerektiği belirtiliyor.
SİVAS HALA YER BULAMADI
SİVAS HALA YER BULAMADI
2010 yılında Türkiye?de 17 ilde uygulanacağı açıklanan ve Sivas?ın da sonradan dahil edildiği Lojistik Köy Projesi?nde ilimizde bir türlü yer bulunamıyor. Lojistik Merkez kurulacak diğer iller incelendiğinde Sivas hariç hepsinde çalışmalara uzun zaman önce başlandığı ve hatta kimi illerde çalışmaların tamamlandığı görülüyor.
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
E-Gazete
Son Sayı
Önceki Sayılar
Sivas için namaz vakitleri
İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsi
04:37 06:16 12:47 16:19 19:01 20:28
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar