37 STK`DAN BAŞBAKAN`A MEKTUP

37 STK`DAN BAŞBAKAN`A MEKTUP

 

GENEL PROJELER

1-) TOBB ETÜ’NÜN İLİMİZDE AÇACAĞI FAKÜLTE ÇALIŞMALARININ TAMAMLANMASI:
TOBB Başkanı Sayın Rifat Hisarcıklıoğlu’nun 08.01.2009 tarihinde Odamızda düzenlenen Vergi Rekortmenleri Ödül Töreninde, verdiği “TOBB ETÜ Sivas Fakülteleri” sözü üzerine;
Fuar, Kongre ve Kültür Merkezi inşaatı Odamıza tahsis edilmiş, 4 Eylül 2012’de Odamızda TBMM Başkanı Sayın Cemil ÇİÇEK, CHP Genel Başkanı Sayın Kemal KILIÇDAROĞLU, Milli Savunma Bakanı Sayın İsmet YILMAZ ve TOBB Başkanı Sayın Rifat HİSARCIKLIOĞLU’nun şahitliğinde protokol imzalanmıştır.
Sivas’ta açılacak “Teknoloji Fakültesi ve Ticari Bilimler Fakültesi” için TOBB ETÜ Senatosu tarafından 7 Mayıs 2013 tarih ve 2013-10 sayı ile YÖK’e yapılan müracaatın olumlu yönde sonuçlanması beklenmektedir.
2-) ANKARA-SİVAS HIZLI TREN PROJESİNİN TAMAMLANMASI:
Cumhuriyet tarihinde önemli bir yere sahip olan Sivas demiryolları milli trenle hak ettiği yeri bulacaktir. Projenin bitimiyle birlikte İstanbul-Ankara-Sivas arasında bir hat oluşturulacak. Ankara-Sivas bölümünün 2017 yılında bitirilmesi planlanırken, projenin hayata geçmesiyle 602kilometre uzunluğundaki mevcut demiryolu hattının uzunluğu 405 kilometreye düşecek; iki il arasındaki seyahat süresi YHT sayesinde 12 saatten 2`ye inecektir.
3-) SİVAS’I KARADENİZ’E BAĞLAYACAK OLAN KARADENİZ AKDENİZ PROJESİ (KAP) KAPSAMINDA, SİVAS-ORDU KARAYOLUNDAKİ ÇALIŞMALARIN TAKİP EDİLMESİ:
1880 yılında gündeme getirilen yaklaşık 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu projesinin yapım çalışmaları devam etmektedir. Ordu üzerinden Sivas’ı limana bağlayacak projenin 2015 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.
4-) İLİMİZE YAPILACAK OLAN LOJİSTİK KÖY PROJESİNİN TAKİP EDİLMESİ:
Tarihi İpekyolu güzergâhının geçtiği önemli bir ticaret, kültür ve sanat şehri olan Sivas, Karadeniz Akdeniz Projesi(KAP), Yüksek Hızlı Tren Projesi ve hava trafiği ile önemli bir ulaşım merkezidir. Bu amaçla Sivas’a Lojistik Merkez kurulması planlanmaktadır.
TCDD’nin 16 lojistik köy kurma çalışmaları kapsamında bulunan Sivas’ın yatırım programına alınarak, projeye başlanması beklenmektedir.

5-) 1. OSB’NİN ÖDENEK İHTİYACININ TAKİP EDİLMESİ VE DEMİR-ÇELİK FABRİKASI ARAZİSİNDE BULUNAN 2. OSB’NİN DEMİRYOLU İHTİSAS OSB’YE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ:
1. Organize Sanayi Bölgemizde 129 fabrika üretim, 40 fabrika inşaat ve 4 proje aşamasındadır. 6.500 kişinin istihdam edildiği 1. OSB’de 186 yatırımcı bulunmaktadır. 1. OSB’de genişletme çalışmaları çerçevesinde 50 hektarın kamulaştırılması için 8 milyon lira ödenek gerekmektedir.
Demiryolu şehri Sivas’ın yeniden eski günlerine kavuşturulabilmesi için Demir Çelik Fabrikası mevkiinde bulunan demir yolu sanayisine dayalı bir İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’nin kurulması beklenmektedir.
6-) TÜDEMSAŞ’IN İYİLEŞTİRİLEREK, ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİNİN ARTIRILMASINA YÖNELİK ÇALIŞMALAR YAPILMASI:
1939 yılında kurulan Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii A.Ş. (TÜDEMSAŞ) Vagon üretim ve onarımı yapmaktadır. Fabrikanın modernize edilerek, üretim çeşitliliği konusunda yetki verilmesi gerekmektedir.
7-) SİVAS – DİVRİĞİ ULU CAMİİ (TURİZM YOLU) VE KANGAL BALIKLI KAPLICA ULAŞIMININ KOLAYLAŞTIRILMASI:
UNESCO Dünya Kültür Miras Listesi’nde yer alan Divriği Ulu Camii ve ünyaca ünlü doktor balıklarıyla sedef hastalığına şifa dağıtan Kangal Balıklı Kaplıca ile olan ilginin artırılması amacıyla ulaşım yollarının tamamlanması gerekmektedir.
8-) SICAK VE SOĞUK ÇERMİK İLE BALIKLI KAPLICA’NIN POTANSİYELLERİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULARAK, SİVAS’IN KAPLICA VE SAĞLIK TURİZMİNE KAZANDIRILMASI:
Yeraltı zenginlikleri arasında şifalı suları ile öne çıkan Sivas, kaplıca turizmi açısından da büyük potansiyele sahiptir: Kangal Balıklı Kaplıca, Sıcak ve Soğuk Çermik şifalı sularıyla önemli bir potansiyele sahiptir. Bu merkezlerde alt yapı çalışmalarının yapılarak, düzenlenecek ulusal ve uluslararası sempozyumlarla tanıtımlar yapılması gerekmektedir.

9-) KIŞ TURİZMİNİN GELİŞMESİ İÇİN YILDIZDAĞI KAYAK MERKEZİNİN TAMAMLANARAK, SICAK ÇERMİK KAPLICALARI İLE ENTEGRE HALE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ:
Yıldız Dağı Kış Sporları ve Turizm Merkezi`nde başlatılan çalışmalarda büyük mesafe kat edilmiştir. Sıcak Çermik kaplıcalarında ise özel sektör eliyle termal yatırımlar yapılmaktadır. Her iki projenin de tamamlanmasıyla yerli ve yabancı turistler kışın hem kayak hem de kaplıca turizminin tadını çıkaracaklar. Bu iki önemli projenin bir bütün halinde değerlendirilmesi önem arz etmektedir.

10-) SİVAS NURİ DEMİRAĞ HAVAALANINDAN, YURTDIŞINA DİREK UÇUŞLARIN BAŞLATILMASI:
Yurt içi ve yurtdışındaki Sivaslı nüfusunun yoğunluğu sebebiyle Türkiye’nin en uzun pistine sahip olan Nuri Demirağ Havaalanımızdan direk yurtdışı uçak seferlerinin başlatılması beklenmektedir.
11-) SİVAS’IN ADLİ YARGIDA 2.BÖLGE KAPSAMINA ALINMASI:
Sivas her ne kadar adli yargıda birinci bölge olarak bulunmakta ise tercih edilen bir bölge değildir. Kurra yoluyla atamalar gerçekleşmektedir. Mesleğe yeni başlamış hakim ve savcılar nedeniyle ciddi uygulama yanlışlıklarına sebep olunmaktadır. Ayrıca birinci bölgede görev yapma zorunluluğu olan disiplin suçu işlemiş 1. sınıf hakim ve savcılar buraya gönderilmektedir. Bu nedenle Sivas’ın daha önce de olduğu gibi 2. Bölge kapsamına alınması istenmektedir.



Anahtar Kelimeler: